Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toyota FT-86 II Concept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• gait156
    replied
    Idd, de vierpitter stond me nog enigszins bij. Dacht dat Hyundai als V6 alleen maar die ‘briljante’ 2.7 zuipschuit had gemaakt, maar zo’n 3.8 is qua koppel wel erg leuk lijkt me.
    1500kg idd, concurrent van de 630i dus.

Leave a comment:

• V4
    replied
    Je had hem ook met 2 liter 4 cil turbo en net boven de 200pk.
    Wel tegen de 1500kg zwaar meen ik.

Leave a comment:

• ExTaxi
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
    Een oude(re) Hyundai met 301pk?
    Ja en ik vind het echt oprecht een gaaf apparaat. Je ziet ze nooit en ik heb echt een jaar gedacht dat het eenm GT86 was die er daar op de hoek stond. Zonder er vlakbij in de buurt te komen.
    https://www.youtube.com/watch?v=pqF1...nnel=AutoTopNL

Leave a comment:

• gait156
    replied
    Een oude(re) Hyundai met 301pk?

Leave a comment:

• ExTaxi
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
    Een BRZ maar dat is dezelfde auto. Of anders die Hyundai Genesis coupé die ondanks rwd en een V6 ook al niemand wil?
    De BRZ zou te makkeloijk zijn.......maar inderdaad de Hyndai. 301 pk standaard, serieus rap voor zo'n ouwe bak

Leave a comment:

• Veloce
    replied
    Of een Scion FRS? (Dat is eveneens een GT86/BRZ)

Leave a comment:

• V4
    replied
    Een BRZ maar dat is dezelfde auto. Of anders die Hyundai Genesis coupé die ondanks rwd en een V6 ook al niemand wil?

Leave a comment:

• ExTaxi
    replied
    er staat hier niet ver van mijn huis een auto die ik in het begin vaak heb verwards met de GT86. En dan ben ik benieuwd of iemand raad wat ik bedoel

Leave a comment:

• Jeroen
    replied
    Ze blijven op de gebruikte markt ook knap duur. Heeft natuurlijk ook alles te maken met die hoge nieuwprijs in NL.

Leave a comment:

• Veloce
    replied
    Er staat nog één zo goed als nieuwe te koop. D.w.z. toch nog 500km en 15 maanden oud: voor 60K

https://www.autoscout24.nl/aanbod/to...=android-share

Als ik even check op carbase was de kale nieuwprijs 59-61K, met een optiepakketje hoger waren ze 65-66K.
    Last edited by Veloce; 20-11-20, 17:04.

Leave a comment:

• Brahma
    replied
    70k??? Man, wat een prijs. En dat vooral dankzij een belastingstelsel dat vooral op theoretisch verbruik is gericht, en niet op praktisch verbruik. Dat wordt inderdaad niks met die volgende generatie, tenzij ze een techniek toepassen die soortgelijk is aan die van Mazda zijn Skyactiv-X of zo.

Leave a comment:

• V4
    replied
    CO2 zal door het grotere nog steeds atmosferische blok wel niet lager worden, en daarmee het bpm bedrag ook niet....

Leave a comment:

• Veloce
    replied
    De vorige BRZ/GT86 was op het einde richting €70K ofzo. Dan wordt t lastig voor zo'n auto. Als ze dit ding nou voor de prijs van een Golf GTi (of net daar onder) aan de man hadden kunnrn brengen, had je nog een beetje gezonde concurrentie. Maar voor die 70 mille ben je gewoon kansloos om hier iets van te verkopen, maar daar kan Toyota/Subaru helaas weinig aan doen.
    Last edited by Veloce; 20-11-20, 15:54.

Leave a comment:

• V4
    replied
    Ergens volgend jaar: de GT86 wordt GR86 en krijgt net als de BRZ een 2.4 blok ipv de huidige 2.0.
    Uit de tekst maak ik op dat het koppel (grofweg 20% meer) er uit komt bij lagere toeren. Dat was een nadeel van het oude model, dat ie bij lage toeren te weinig had.
    Als Subaru komt ie niet naar Europa, als Toyota wellicht wel. Zou jammer zijn als ie aan ons voorbij gaat, then again, wie koopt nog zoiets in NL?.

https://www.evo.co.uk/subaru/brz/203...-coupe-returns

22MY_BRZ-1.jpg 22MY_BRZ-2.jpg

Leave a comment:

• NAS
    replied
    In D zijn ze makkelijk voor onder de 20K te vinden, dus sla jullie slag!

Leave a comment:

• Jeroen
    replied
    Of een 155Q4! :-) Ik vind dat de occasionprijzen heel stabiel blijven. Goed, de auto is nog jong, en het zijn geen km vreters, dus hoge km standen zijn er ook (bijna) niet. De afschrijving lijkt mij redelijk normaal voor het type auto. Bekijk het zo; als er geen 35% van de nieuwwaarde af is, dan betaalt men liever wat bij op een gloednieuwe. Kun je de kleur en opties ook nog kiezen. Punt is trouwens ook dat de auto nieuw in NL gewoon heel stevig geprijsd is, en dat komt niet door de BPM.

Leave a comment:

• Q4Jan
    replied
    Die schrijft dan harder af als ik dacht. Maar een S2000 blijft de betere keuze, tenzij je daar niet in past natuurlijk ;-)

Leave a comment:

• Hansv
    replied
    Ha, die Gummers;

Niet hard genoeg afschrijven? Zo'n 35% van de nieuwprijs in één jaar tijd, 12.500km op de klok en met nog twee jaar fabrieksgarantie! Als die auto drie jaar oud is en een halve ton heeft gedraaid is hij waarschijnlijk al ruim onder de tien mille geschoven. Dit wordt samen met zijn Toyota-twin een hele gezochte liefhebbersauto, waarvan ik vanwege de geringe aantallen de prijzen al vrij snel zie stabiliseren.

Leave a comment:

• Joep
    replied
    Ik vind ook al dat ze niet hard genoeg afschrijven. ;) Komt natuurlijk omdat ze in Nederland nauwelijks verkocht zijn/worden.

Leave a comment:

• Jeroen
    replied
    Leuk, Hansv. Ik wil er ook echt nog een keer in rijden. Dat is er nooit van gekomen, maar dat gaat wel een keer gebeuren. Het valt mij overigens op dat ze nauwelijks zakken in prijs, terwijl de vraag toch zeer gering is. Qua banden heb je helemaal gelijk, er zitten niet voor niets dezelfde Michelin Premacy's op als bij een Prius. Al weet ik niet of dat voor een BRZ ook op gaat, maar dat zal wel, aangezien je ecodinges schrijft. Heerlijk pretentieloze auto, een soort van betere MX-5 met dak. Me want one!
    Last edited by Jeroen; 31-07-15, 20:18.

Leave a comment:

• Hansv
    replied
    Ha, die Gummers;

Vanavond stond de demo-BRZ van Subaru Nederland hier voor de deur en daar ben ik een klein stukje mee wezen sturen. Langer dan een kwartiertje kwam nu niet uit, maar dat blijkt ruimschoots voldoende om een goede indruk van deze ontzettend leuke auto te krijgen. Ik was al blij verrast dat ik mijn toch niet bepaald compacte kadaver zonder problemen of ruimtegebrek in een prima zithouding kon dirigeren. Meteen bij de start roffelt de boxer er lekker op los. Sturen, schakelen, de hele pedalerie: de bediening is precies, zeker niet (te) licht en met mooi veel gevoel. Deze auto vraagt met nadruk om bevelen zonder dat het nu in zware handarbeid ontaardt. Natuurlijk zal menigeen die snellere en duurdere sportauto's heeft gereden de BRZ van zijn lijstje schrappen vanwege een vermeend gebrek aan vermogen, maar voor een doorsnee chauffeur die niet dagelijks in serieus speelgoed rijdt vormen de hoeveelheid vermogen, de trekkracht en vooral de gretigheid een prachtig samenspel in deze omgeving. De Michelin ecodingesen gaven bij speels wegrijden al een aardig gilletje te horen. Trekkracht is natuurlijk niet dieselachtig, maar daarom zit er ook een tamelijk close gespatiëerde zesbak in: janken moet'ie! En het weggedrag is helemaal om te smullen: stug, maar toch met genoeg comfort voor normale verkeersdrempels; genoeg grip voor doorsneeritjes en een lekker vegende kont bij het wat steviger stuurwerk. Die kont wil best glijden, maar kondigt dat zo mooi aan dat je als vanzelf met licht overstuur de leukere bochten pakt. Ik denk dat voor straatgebruik de montage van banden met meer grip een groot deel van de pret zouden bederven.
    Kortom, een hele leuke en pure sportauto en enorm veel waar voor het geld. Dit één jaar oude exemplaar is in het bekende STI-blauw gespoten, heeft 12.500km op de bult en nog twee jaar fabrieksgarantie en staat te koop voor net geen dertig mille.

Edit: vanavond in het donker toch wel een kolossale misser ontdekt: de verlichting van het hele instrumentarium is rood, dat van de radio vaal groen....
    Last edited by Hansv; 31-07-15, 23:36.

Leave a comment:

• TSM
    replied
    Aan het geluid van de remmen te horen, hebben ze die bij ///M vandaan :)

Leave a comment:

• Q4Jan
    replied
    Blokje alleen is al 70.000 ....

Dan mag het ook wel erg leuk zijn.

Maar wel gaaf dat het kan, twee brommer blokkies samen kitten tot een hele gave 8 cylinder.

Leave a comment:

• Hansv
    replied
    Ha, die Gummers;

Een stel Kiwi's zijn loos gegaan op een GT86 met een heel leuk resultaat.

Synergy-V8-41-800x533.jpg

Leave a comment:

• Jurgen
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
    De dagen van motoren zonder turbo's zijn gewoon voorbij.
    Mijn 106je heeft alleen power vanaf 5000 toeren, maar met goed fatsoen kan je zo niet meer over een binnenweggetje gaan. Het wordt eigenlijk gewoon genant...
    Met 10 of 20km meer snelheid langsrijden in je 118d met 2000rpm komt toch vriendelijker over, bij fietsers, voetgangers, bewoners, koeien in de wei etc.
    Dat klinkt wel bekend ja, valt ook niet mee om de S2000 fatsoenlijk te gebruiken hier in NL. Als je paar keer doorhaalt naar 9000 toeren wordt je gelijk als aso gezien (ook al zou je niet eens de max snelheid overschreiden). Ook is het gewoon vaak veel te druk om echt lol te kunnen hebben, vaak frustrerend als je even lekker een stukje wil sturen. Even de Duitse grens over helpt wel aanzienlijk trouwens, maar ook weinig echt leuke wegen op korte afstand (voordeel is wel dat je dan goedkoop de tank weer kan vullen). Op wat mooie wegen in de Eifel of zo is een hoogtoerige auto dan wel weer erg leuk. Maar ik overweeg inmiddels wel om een auto met iets relaxtere vermogensafgifte te nemen (Z4 of 350z of zo). Maar kan ook zijn dat ik gewoon een oude lul begin te worden natuurlijk :-)

Leave a comment:

• Jeroen
    replied
    NL is gewoon te druk. Maar da's weer wat anders. :-)

Leave a comment:

• V4
    replied
    De dagen van motoren zonder turbo's zijn gewoon voorbij.
    Mijn 106je heeft alleen power vanaf 5000 toeren, maar met goed fatsoen kan je zo niet meer over een binnenweggetje gaan. Het wordt eigenlijk gewoon genant...
    Met 10 of 20km meer snelheid langsrijden in je 118d met 2000rpm komt toch vriendelijker over, bij fietsers, voetgangers, bewoners, koeien in de wei etc.

Leave a comment:

• Jeroen
    replied
    Joep, helemaal waar. Voor 40K zou ik ook geen nieuwe GT86 kopen. Ik zou er, als ik het had, sowieso niet aan uitgeven. Daar wringt de schoen ook, nieuw kopen is geld verbranden, en in veel gevallen gaat voor 2ehands kopen hetzelfde op. Maar wat NAS zegt, in zijn situatie (DLD) snijdt ook hout. 23,5 voor een nieuwe is erg verleidelijk. In verhouding dan :-)

Leave a comment:

• NAS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
    Ik had begrepen dat het om een nieuwe ging ja. Triest genoeg.
    Ah, sorry.

Joep,

Ik had 2 redenen waarom ik niet meteen overstag ging. Op dit moment liggen mijn budget prio's niet bij auto's en ik heb een takkehekel aan afschrijven.

Een GT86 is voor mij *de* perfecte auto. En brandnieuw voor 23K? Dat is wel erg verleidend.....

Leave a comment:

• Joep
    replied
    Dat is ook precies de reden dat de klassieke sportauto (handbak, achterwielaandrijving en atmosferische motor) uitsterft. Iedereen (ik dus ook) die op internet roept dat ie dat wil, kan hem niet nieuw betalen. En verreweg het grootste gedeelte die dat wel kan heeft liever iets anders. Daarom kun je ook geen V12 of een Ferrari meer met handbak af fabriek krijgen.

Als ik zelf 40k te besteden had aan één nieuwe auto zou ik waarschijnlijk een Megane RS halen in plaats van deze. En als je voor 40k een speeltje zoekt, kun je ook een tweedehands sportauto overwegen die ook RWD is en een handbak heeft, maar veel meer vermogen heeft. Mooie M3 bijvoorbeeld.

Leave a comment:

• Jeroen
    replied
    Ik had begrepen dat het om een nieuwe ging ja. Triest genoeg.

Leave a comment:

• NAS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
    Je vind ze hier nog niet onder de 28 mille, uitgezonderd 1 BRZ waarover verhalen gaan dat het een ex schade rental is, die verhuurd is voor op de Nurburgring.
    Die 23K is gewoon voor een brandnieuwe. ;-) Het is net zo duur als een jonge gebruikte overigens. Denk dat Toyota er een beetje mee in de maag zit.

Maakt niet uit, alleen maar goed om die prijzen flink snel naar beneden te krijgen :-)

Leave a comment:

Working...
X