Idd, de vierpitter stond me nog enigszins bij. Dacht dat Hyundai als V6 alleen maar die ‘briljante’ 2.7 zuipschuit had gemaakt, maar zo’n 3.8 is qua koppel wel erg leuk lijkt me.
1500kg idd, concurrent van de 630i dus.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Toyota FT-86 II Concept
Collapse
X
-
Je had hem ook met 2 liter 4 cil turbo en net boven de 200pk.
Wel tegen de 1500kg zwaar meen ik.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk berichtEen oude(re) Hyundai met 301pk?
https://www.youtube.com/watch?v=pqF1...nnel=AutoTopNL
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk berichtEen BRZ maar dat is dezelfde auto. Of anders die Hyundai Genesis coupé die ondanks rwd en een V6 ook al niemand wil?
Leave a comment:
-
Een BRZ maar dat is dezelfde auto. Of anders die Hyundai Genesis coupé die ondanks rwd en een V6 ook al niemand wil?
Leave a comment:
-
er staat hier niet ver van mijn huis een auto die ik in het begin vaak heb verwards met de GT86. En dan ben ik benieuwd of iemand raad wat ik bedoel
Leave a comment:
-
Ze blijven op de gebruikte markt ook knap duur. Heeft natuurlijk ook alles te maken met die hoge nieuwprijs in NL.
Leave a comment:
-
Er staat nog één zo goed als nieuwe te koop. D.w.z. toch nog 500km en 15 maanden oud: voor 60K
https://www.autoscout24.nl/aanbod/to...=android-share
Als ik even check op carbase was de kale nieuwprijs 59-61K, met een optiepakketje hoger waren ze 65-66K.Last edited by Veloce; 20-11-20, 17:04.
Leave a comment:
-
70k??? Man, wat een prijs. En dat vooral dankzij een belastingstelsel dat vooral op theoretisch verbruik is gericht, en niet op praktisch verbruik. Dat wordt inderdaad niks met die volgende generatie, tenzij ze een techniek toepassen die soortgelijk is aan die van Mazda zijn Skyactiv-X of zo.
Leave a comment:
-
CO2 zal door het grotere nog steeds atmosferische blok wel niet lager worden, en daarmee het bpm bedrag ook niet....
Leave a comment:
-
De vorige BRZ/GT86 was op het einde richting €70K ofzo. Dan wordt t lastig voor zo'n auto. Als ze dit ding nou voor de prijs van een Golf GTi (of net daar onder) aan de man hadden kunnrn brengen, had je nog een beetje gezonde concurrentie. Maar voor die 70 mille ben je gewoon kansloos om hier iets van te verkopen, maar daar kan Toyota/Subaru helaas weinig aan doen.Last edited by Veloce; 20-11-20, 15:54.
Leave a comment:
-
Ergens volgend jaar: de GT86 wordt GR86 en krijgt net als de BRZ een 2.4 blok ipv de huidige 2.0.
Uit de tekst maak ik op dat het koppel (grofweg 20% meer) er uit komt bij lagere toeren. Dat was een nadeel van het oude model, dat ie bij lage toeren te weinig had.
Als Subaru komt ie niet naar Europa, als Toyota wellicht wel. Zou jammer zijn als ie aan ons voorbij gaat, then again, wie koopt nog zoiets in NL?.
https://www.evo.co.uk/subaru/brz/203...-coupe-returns
22MY_BRZ-1.jpg 22MY_BRZ-2.jpg
Leave a comment:
-
In D zijn ze makkelijk voor onder de 20K te vinden, dus sla jullie slag!
Leave a comment:
-
Of een 155Q4! :-) Ik vind dat de occasionprijzen heel stabiel blijven. Goed, de auto is nog jong, en het zijn geen km vreters, dus hoge km standen zijn er ook (bijna) niet. De afschrijving lijkt mij redelijk normaal voor het type auto. Bekijk het zo; als er geen 35% van de nieuwwaarde af is, dan betaalt men liever wat bij op een gloednieuwe. Kun je de kleur en opties ook nog kiezen. Punt is trouwens ook dat de auto nieuw in NL gewoon heel stevig geprijsd is, en dat komt niet door de BPM.
Leave a comment:
-
Die schrijft dan harder af als ik dacht. Maar een S2000 blijft de betere keuze, tenzij je daar niet in past natuurlijk ;-)
Leave a comment:
-
Ha, die Gummers;
Niet hard genoeg afschrijven? Zo'n 35% van de nieuwprijs in één jaar tijd, 12.500km op de klok en met nog twee jaar fabrieksgarantie! Als die auto drie jaar oud is en een halve ton heeft gedraaid is hij waarschijnlijk al ruim onder de tien mille geschoven. Dit wordt samen met zijn Toyota-twin een hele gezochte liefhebbersauto, waarvan ik vanwege de geringe aantallen de prijzen al vrij snel zie stabiliseren.
Leave a comment:
-
Ik vind ook al dat ze niet hard genoeg afschrijven. ;) Komt natuurlijk omdat ze in Nederland nauwelijks verkocht zijn/worden.
Leave a comment:
-
Leuk, Hansv. Ik wil er ook echt nog een keer in rijden. Dat is er nooit van gekomen, maar dat gaat wel een keer gebeuren. Het valt mij overigens op dat ze nauwelijks zakken in prijs, terwijl de vraag toch zeer gering is. Qua banden heb je helemaal gelijk, er zitten niet voor niets dezelfde Michelin Premacy's op als bij een Prius. Al weet ik niet of dat voor een BRZ ook op gaat, maar dat zal wel, aangezien je ecodinges schrijft. Heerlijk pretentieloze auto, een soort van betere MX-5 met dak. Me want one!Last edited by Jeroen; 31-07-15, 20:18.
Leave a comment:
-
Ha, die Gummers;
Vanavond stond de demo-BRZ van Subaru Nederland hier voor de deur en daar ben ik een klein stukje mee wezen sturen. Langer dan een kwartiertje kwam nu niet uit, maar dat blijkt ruimschoots voldoende om een goede indruk van deze ontzettend leuke auto te krijgen. Ik was al blij verrast dat ik mijn toch niet bepaald compacte kadaver zonder problemen of ruimtegebrek in een prima zithouding kon dirigeren. Meteen bij de start roffelt de boxer er lekker op los. Sturen, schakelen, de hele pedalerie: de bediening is precies, zeker niet (te) licht en met mooi veel gevoel. Deze auto vraagt met nadruk om bevelen zonder dat het nu in zware handarbeid ontaardt. Natuurlijk zal menigeen die snellere en duurdere sportauto's heeft gereden de BRZ van zijn lijstje schrappen vanwege een vermeend gebrek aan vermogen, maar voor een doorsnee chauffeur die niet dagelijks in serieus speelgoed rijdt vormen de hoeveelheid vermogen, de trekkracht en vooral de gretigheid een prachtig samenspel in deze omgeving. De Michelin ecodingesen gaven bij speels wegrijden al een aardig gilletje te horen. Trekkracht is natuurlijk niet dieselachtig, maar daarom zit er ook een tamelijk close gespatiëerde zesbak in: janken moet'ie! En het weggedrag is helemaal om te smullen: stug, maar toch met genoeg comfort voor normale verkeersdrempels; genoeg grip voor doorsneeritjes en een lekker vegende kont bij het wat steviger stuurwerk. Die kont wil best glijden, maar kondigt dat zo mooi aan dat je als vanzelf met licht overstuur de leukere bochten pakt. Ik denk dat voor straatgebruik de montage van banden met meer grip een groot deel van de pret zouden bederven.
Kortom, een hele leuke en pure sportauto en enorm veel waar voor het geld. Dit één jaar oude exemplaar is in het bekende STI-blauw gespoten, heeft 12.500km op de bult en nog twee jaar fabrieksgarantie en staat te koop voor net geen dertig mille.
Edit: vanavond in het donker toch wel een kolossale misser ontdekt: de verlichting van het hele instrumentarium is rood, dat van de radio vaal groen....Last edited by Hansv; 31-07-15, 23:36.
Leave a comment:
-
Aan het geluid van de remmen te horen, hebben ze die bij ///M vandaan :)
Leave a comment:
-
Blokje alleen is al 70.000 ....
Dan mag het ook wel erg leuk zijn.
Maar wel gaaf dat het kan, twee brommer blokkies samen kitten tot een hele gave 8 cylinder.
Leave a comment:
-
Ha, die Gummers;
Een stel Kiwi's zijn loos gegaan op een GT86 met een heel leuk resultaat.
Synergy-V8-41-800x533.jpg
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk berichtDe dagen van motoren zonder turbo's zijn gewoon voorbij.
Mijn 106je heeft alleen power vanaf 5000 toeren, maar met goed fatsoen kan je zo niet meer over een binnenweggetje gaan. Het wordt eigenlijk gewoon genant...
Met 10 of 20km meer snelheid langsrijden in je 118d met 2000rpm komt toch vriendelijker over, bij fietsers, voetgangers, bewoners, koeien in de wei etc.
Leave a comment:
-
De dagen van motoren zonder turbo's zijn gewoon voorbij.
Mijn 106je heeft alleen power vanaf 5000 toeren, maar met goed fatsoen kan je zo niet meer over een binnenweggetje gaan. Het wordt eigenlijk gewoon genant...
Met 10 of 20km meer snelheid langsrijden in je 118d met 2000rpm komt toch vriendelijker over, bij fietsers, voetgangers, bewoners, koeien in de wei etc.
Leave a comment:
-
Joep, helemaal waar. Voor 40K zou ik ook geen nieuwe GT86 kopen. Ik zou er, als ik het had, sowieso niet aan uitgeven. Daar wringt de schoen ook, nieuw kopen is geld verbranden, en in veel gevallen gaat voor 2ehands kopen hetzelfde op. Maar wat NAS zegt, in zijn situatie (DLD) snijdt ook hout. 23,5 voor een nieuwe is erg verleidelijk. In verhouding dan :-)
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk berichtIk had begrepen dat het om een nieuwe ging ja. Triest genoeg.
Joep,
Ik had 2 redenen waarom ik niet meteen overstag ging. Op dit moment liggen mijn budget prio's niet bij auto's en ik heb een takkehekel aan afschrijven.
Een GT86 is voor mij *de* perfecte auto. En brandnieuw voor 23K? Dat is wel erg verleidend.....
Leave a comment:
-
Dat is ook precies de reden dat de klassieke sportauto (handbak, achterwielaandrijving en atmosferische motor) uitsterft. Iedereen (ik dus ook) die op internet roept dat ie dat wil, kan hem niet nieuw betalen. En verreweg het grootste gedeelte die dat wel kan heeft liever iets anders. Daarom kun je ook geen V12 of een Ferrari meer met handbak af fabriek krijgen.
Als ik zelf 40k te besteden had aan één nieuwe auto zou ik waarschijnlijk een Megane RS halen in plaats van deze. En als je voor 40k een speeltje zoekt, kun je ook een tweedehands sportauto overwegen die ook RWD is en een handbak heeft, maar veel meer vermogen heeft. Mooie M3 bijvoorbeeld.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk berichtJe vind ze hier nog niet onder de 28 mille, uitgezonderd 1 BRZ waarover verhalen gaan dat het een ex schade rental is, die verhuurd is voor op de Nurburgring.
Maakt niet uit, alleen maar goed om die prijzen flink snel naar beneden te krijgen :-)
Leave a comment:
Leave a comment: