Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Toyota FT-86 II Concept
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfisto Bekijk berichtAch, ik post hier tenminste geen Jasper's GT defects draadje. ;-) Maar vind hem wel dikker uitzien dan een Corolla.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk berichtIk hoop nog steeds dat de èchte Subaru mooier wordt... :-)
Hij wordt mooier inderdaad. En hij heeft een leuker blok. :-)
Comment
-
De Scion(je zou het merk bijna vergeten)-versie (FR-S)smoelt zo al best goed. Ik moet trouwens eerlijk erkennen dat de bij de post start geplaatste Concept II eigenlijk ook al een behoorlijke verbetering is t.o.v. de I. De II heeft dan ook veel weg van deze Scion versie......
frsSAMPLE..jpg
FRS2_672..jpg
Zou de concept II de voorbode van de Scion zijn en de I nog steeds gepland zijn als Toyota, of wordt het een ééneiïge tweeling?
Ter vergelijking, dit is de oude, met IMHO een net-niet ontwerp(veel design/lijnen, maar geen natuurlijke flow). De verschillen zijn vooral aan de voorkant klein maar IMHO erg belangrijk(zeg maar wat ze met de Brera net andersom gedaan hebben).
2009-Toyota-FT-86-&#.jpg
toyota-ft-86-conc&#.jpgLast edited by MN-Power; 21-04-11, 13:35.Every second of your life is a part of your song
Comment
-
En de Subaru is inderdaad nog een stuk mooier(in mijn ogen dan...). Beetje S2000, beetje Z4, beetje K1 Attack? Mooie mix in elk geval. 370z van de concurrent kan(afgezien van de zespitter) bij het grof vuil. :-)
subaru-brz-concep&.jpg
Subaru-BRZ-STI-Rea&#.jpg
Wel zonder achterspoiler graag... En deze zou volgens de geruchten inderdaad in elk geval een variant met (een turbo en dus) meer vermogen moeten krijgen.Last edited by MN-Power; 17-11-11, 14:53.Every second of your life is a part of your song
Comment
-
Die spatborden achter vind ik minder fraai, maar verder een gaaf ding (mooi ga ik ze nooit vinden hoor).
Ik ben echt heel erg benieuwd naar de basisprijs in Nederland. Van zowel de Toyota als de Subaru. Als het onder de 30 mille blijft hoef ik echt niet na te denken. Dan wordt 't deze als daily voor papa Cavallino. Schijt aan de (zit)ruimte achterin. Daar hebben we dan de Jeep voor.
Comment
-
Ik vind dit toch een andere klasse dan een omgebouwde golf met identiteitscrisis hoor... De versie met dikke motor zie ik eerder naast een 370Z. En de lichtere versie zal eerder 40k zijn en dat is denk ik nog krap.Every second of your life is a part of your song
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Michel Bekijk bericht32~35k
Comment
-
Die twijfels zijn terecht. Die 30k is gewoon wishfull thinking, maar aan de andere kant: Ze willen hem goedkoop produceren. De Impreza zit veel voller met 'luxe' goodies die de FT-86 als basisauto (hopelijk) niet krijgt.
Een Golf GTI kost 30 mille, die heeft ook +-200 pk en kost qua productie en ontwikkeling in feite geen reet. Die is ook nog eens luxe. Deze FT-86 of Sub is alles behalve luxe. Er zit gewoon niets op of aan. Dit in tegenstelling tot een auto zoals de Hyundai Genesis Coupé, die pas echt leuk is met de V6 aan boord, maar die is door de BPM 10 mille duurder dan de 2.0 Turbo met nagenoeg dezelfde ex-BPM/BTW prijs.
De Jappen hebben de Yen tegen zich, maar toch zou het gewoon heel mooi zijn als ze zo'n kale auto in NL weg kunnen zetten voor 30 mille.
Ik heb het hier dus over de instapper zonder turbo. Met turbo zal zo maar 10 mille duurder kunnen worden...
Comment
-
Ik kan het geen beauty vinden, maar het is wel een stoer ding. Beetje à la 350/370z. Echt kaal en goedkoop zal ie niet worden in NL vrees ik. Importeurs hebben hier nogal eens de neiging om alleen de duurdere varianten te leveren, ervan uitgaand dat er überhaupt kale varianten komen.
Comment
-
Kale varianten komen er, dat is het hele concept achter dit ding en dat zullen de importeurs van Toyota te horen krijgen ook. Hoe Subaru daar in staat weet ik niet, misschien gaan die juist voor meer 'luxe' aan boord. Dat lijkt mij wel logisch om enig onderscheid tussen beide auto's te maken.
Er is in Japan straks zelfs een extreem kale versie met zwarte voor- en achterbumper en stalen wielen, goedkoop stuur, goedkope stoelen etc. Gewoon, omdat die geleverd gaat worden aan tuners die daar toch alles afslopen.
Die komt overigens niet in de showrooms te staan.
Comment
-
Ik blijf de Sub een stuk mooier vinden. De voorkant van de Toyota is gewoon veel te druk met rare lijnen die niet mooi vloeien. En volgens mij is het enige grote verschil de voorbumper. Maar ook de lampen van de Sub vind ik veel mooier. Ik weet niet of de Sub nou halogeen heeft en de Toy Xenon(met smaakloze DEL(;-))-slang), maar de Subaru oogt meer volwassen en doordacht en de Toyota als een overnight tjoenert-nageboorte. En ik kan best wat hebben. En 32k is een mooie prijs. :-) Voor de Sub dan....Every second of your life is a part of your song
Comment
-
die blauwe sub is een sti, naar alle geruchten met 300pk turbo motortje, en zal naar mijn bescheidenmening meer in de 45-50k regionen gaan liggen ;)
als dat waar is, 300pk op 1210kg, is het wel een mega bommetje natuurlijk
persoonlijk vind ik 200pk op 1210kg het net nietيوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)
Comment
-
Ik hoor wel meer mensen roepen dat 210pk op 1200kg het net niet is. Die kunnen dan allemaal veel beter rijden dan ik vermoed ik. Met die specs in een stijve koets met goed onderstel moet Zandvoort in sub S2000 tijden kunnen.. Dus sub 2:05 met een standaardauto.
Laffe bedoening natuurlijk voor de NL'se weg coureurs :)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Noobie Bekijk berichtDus sub 2:05 met een standaardauto.
Comment
-
De toyota wint door het gebruik van het legendarische getal 86, alleen daarom al uber cool.
Hachi-Roku!!!!!!!!! fapfapfap
Die amerikaanse marketing is lekker dom door het een Scion blabla te noemen, daar zijn toch ook initial D fans genoeg?
Comment
-
Een 200pk kale versie en een volle versie met zo'n 280-320pk zal het wel worden, niet?
320PK op 1250kg zouden mooie specs zijn. In combinatie met RWD en goeie sper lijkt mij fun gegarandeerd.Ik ben benieuwd wat de prijzen gaan worden.Ik gok 35k voor een kale 200pk en minstens 50k voor een hete versie (ook omdat die niet 'kaal' geleverd zal worden.
Ik vind de subaru mooier dan de toyota, trouwens.All you need to remember is the number '70' .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RC Bekijk berichtDe toyota wint door het gebruik van het legendarische getal 86, alleen daarom al uber cool.
Hachi-Roku!!!!!!!!! fapfapfap
Die amerikaanse marketing is lekker dom door het een Scion blabla te noemen, daar zijn toch ook initial D fans genoeg?
Hachi indeed :)
Comment
-
Was jij er toen bij Sté, toen ik Marijke voor 't eerst meenam naar de Ring?
Die vroeg op de heenweg wat nou een goeie grap zou zijn richting alle Ring-adepten.
Dus we hadden bedacht dat ze alle bochtennamen uit d'r hoofd zou leren. Verbazingwekkend genoeg kon ze die, nog voordat we bij de Ring aankwamen, tot aan Adenauer Forst al uit d'r hoofd.
Daarna hadden we bedachten we dat als iemand zou vragen in wat voor auto ze reed, dat ze dan zou zeggen:
"ik rijd in een AE86 met 60% sper. Als ik naar links stuur, dan ga ik naar rechts".
Die koppen van iedereen aan tafel, hahaha!
:)
Comment
Comment