Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hyundai i30 CW 2.0i CVVT i-Catcher

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hyundai i30 CW 2.0i CVVT i-Catcher

Dit dingetje kreeg ik vrijdag mee om het weekend mee te rijden.
    In het wit!!!
    Barstens vol vooroordelen vrijdagmiddag ingestapt en ik moet eerlijk bekennen, het valt mij 100% mee!
    2 liter hangt lekker aan het gas, sportstoelen zitten lekker, hij zit bomvol opties, is comfortabel, geen rammeltjes of piepjes en ziet er objectief gezien helemaal nog niet onaardig uit. Wit is ook leuk.
    Sturen gaat ook best behoorlijk, maar in korte bochten gaat het binnenwiel wel vrij makkelijk spinnen. Wel grappig overigens om blauwe rook van je hyundai in de achteruitkijk spiegel te zien en ook de 'leuke' reacties van fietsers en voetgangers te zien. ;-)
    Gewoon een prima ding en lekker veel value for money (denk ik).

Je bedoelt die budget 1-serie kopie met de aandrijving op de verkeerde wielen? ;-)

Nog nooit gereden. Wel eens in een Kia pro'ceed. Beetje de concurrent, maar dat viel mij heel erg tegen. Allerlei kleine dingetjes die gewoon slecht bedacht waren etc. En alles is gewoon 2 stappen omlaag op de kwaliteitsladder dan bij mijn 1-serie.
    Ze hebben beide bv. een leren sportstuur, maar het verschil is echt heel erg groot.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
      Je bedoelt die budget 1-serie kopie met de aandrijving op de verkeerde wielen? ;-)

Nog nooit gereden. Wel eens in een Kia pro'ceed. Beetje de concurrent, maar dat viel mij heel erg tegen. Allerlei kleine dingetjes die gewoon slecht bedacht waren etc. En alles is gewoon 2 stappen omlaag op de kwaliteitsladder dan bij mijn 1-serie.
      Ze hebben beide bv. een leren sportstuur, maar het verschil is echt heel erg groot.
      Die Kia is ook meer dan een klasse lager qua prijs, dus beetje een krom vergelijk. En je moet me eens uitleggen wat je bedoelt met budget 1-serie kopie. Die Pro'ceed is namelijk niet lelijk ;-)

Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
      Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

Geen idee hoe zo iets rijdt, maar als dat ding echt zo heet zoals Lenny hem omschrijft in de titel, dan moet alleen al daarom de hele directie van Hyundai worden geexecuteerd natuurlijk. :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Pfoe, nou.

i-Catcher
          *geluid van krakend kromme tenen*
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
            Die Kia is ook meer dan een klasse lager qua prijs, dus beetje een krom vergelijk. En je moet me eens uitleggen wat je bedoelt met budget 1-serie kopie. Die Pro'ceed is namelijk niet lelijk ;-)
            Die Hyundai i30 is de budget 1-serie kloon. De Pro'ceed was gewoon een bagger-hok. :-)

Hyundai i30 kost : van 17K (1.4) tot 30K
            Kia Pro'ceed kost : van 17K (1.4) tot 30K

Dus beide exact even duur!!

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

p.s. 118D is iets duurder idd, maar dat mag ook wel toch?
              Prijsverschil vind ik trouwens nogal klein. Als ik zo'n i30 zie, dan denk ik altijd dat er een gigantische cheapo achter het stuur zit :-), maar zo'n ding (de dikste 2.0 diesel dan) is dus maar iets goedkoper dan mijn 118D!

Alfa Giulia 1300 (1966)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Prijsverschil vind ik trouwens nogal klein. Als ik zo'n i30 zie, dan denk ik altijd dat er een gigantische cheapo achter het stuur zit :-), maar zo'n ding (de dikste 2.0 diesel dan) is dus maar iets goedkoper dan mijn 118D!
                En bedankt he! :-)

Ik was gewoon positief verrast door het hok, maar zou het verder niet snel bestellen of zo. En een weekend gratis hoeken, is altijd leuk natuurlijk. :-)

Comment

Uiteraard was mijn verschil in klasse-argument bedoelt voor de Hyundai/Kia vs. de BMW. De dikste 2 liter Hyundai, helemaal volgehangen met opties, wil jij vergelijken met een kaler dan kale 5-deurs 118d die ook nog eens 2 mille duurder is? Appels en peren.

Comment

@Lenny : Ja, ja, soms is een auto leuker dan hij lijkt! Ik begrijp je helemaal.

Bij de Pro'ceed was het echter andersom. Esther had een fully loaded versie bij zich met zelfs 18" wielen etc, maar het viel allemaal nogal tegen.
                    Zeker nu ik lees dat die budget-hokken niet eens zo budget zijn als dat ze eruit zien! Ik had nog nooit naar de prijzen gekeken namelijk.

Natuurlijk heeft zo'n i30 van 30K leer etc en een 118D niet, maar je kunt gewoon zien dat het "seats en sofas"-leer is en dus minder is.
                    "You get what you pay for", vind ik. Je betaalt minder en krijgt ook minder.
                    En bij inruil krijg je NOG minder. :-)

Dus mensen die een dikke i30 rijden zijn zeker geen cheapo's, want ze smijten met geld. Aanschaf is op 1-serie niveau, maar de restwaarde niet. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

@Lenny : Ja, ja, soms is een auto leuker dan hij lijkt! Ik begrijp je helemaal.

Bij de Pro'ceed was het echter andersom. Esther had een fully loaded versie bij zich met zelfs 18" wielen etc, maar het viel allemaal nogal tegen.
                      Zeker nu ik lees dat die budget-hokken niet eens zo budget zijn als dat ze eruit zien! Ik had nog nooit naar de prijzen gekeken namelijk.

Natuurlijk heeft zo'n i30 van 30K leer etc en een 118D niet, maar je kunt gewoon zien dat het "seats en sofas"-leer is en dus minder is.
                      "You get what you pay for", vind ik. Je betaalt minder en krijgt ook minder.
                      En bij inruil krijg je NOG minder. :-)

Dus mensen die een dikke i30 rijden zijn zeker geen cheapo's, want ze smijten met geld. Aanschaf is op 1-serie niveau, maar de restwaarde niet. :-)
                      Dat is een beetje hetzelfde publiek wat een Citroën C5 V6 koopt. Marginaal aandeel op het totaal, lastig vergelijken met de rest. Voor 17k is de basis van zo'n C'eed prima voor elkaar.

Comment

Ik vind het ook een serieus leuk ding om te zien! Zelfdt kwa exterieur echt mooier dan een 1-serie. Zal absoluut niet hetzelfde rijden, maar het ziet er prima uit!
                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎