Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leuk bommetje!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Die Golf TCR is gewoon een GTI (waar vast niets mis mee is) met stickers als uitzwaaimodel voor de Golf VII. De Clubsport (S) die ervoor kwam schijnt specialer te zijn, maar het is natuurlijk niets vergeleken met dit uit de hand gelopen hobbyproject van de echte autoliefhebbers binnen Toyota. De vergelijking met de Clio V6 (of meer nog R5 Turbo eigenlijk) is inderdaad treffend.

Comment

Die Jappen kunnen leuk speelgoed bouwen, en het blijft nog heel ook !
      Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
      Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Ik blijf die naam "Gazoo" kansloos vinden en vast bedacht door een kind van 5, maar dit is wel een tof autootje!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
          De nieuwe Yaris GR, mag ik dit héél erg gaaf vinden?
          Mooi zal ik 'm nooit noemen, maar in de huidige tijd is dit écht heel bijzonder. Toyota doet gewoon iets dat geen enkel ander merk in het huis-tuin-en-keuken-segment doet, een straatversie maken van hun race- of rally-auto. Dit is gewoon een road going WRC-ding, 265pk, 4WD en handbak. Qua specs en hardware komt dit overigens aandirg overeen met een Delta Integrale, zelfs het gewicht is nagenoeg identiek. (1280kg).
          Hoe ik begrijp is dit nu niet zomaar de volgende snelle hatch, waar gewoon een dikke motor in zit met wat sportievere looks. De Yaris heeft een 3-pitter die daardoor verder naar achteren geplaatst kan worden, is onwikkeld door Gazoo Racing wordt in een andere fabriek (dan de gewone Yarissen) deels met de hand gebouwd. Hij zal waarschijnlijk wel weer onnoemelijk duur worden in NL, iets van 55-60K gok ik.

Ik zat helaas aardig in de buurt, hij gaat €60K kosten.
          In de UK moet hij trouwens £30K kosten, dat is in Euro's omgerekend 34,5K. En die Engelsen schreeuwen nu al dat ze het bizar veel geld vinden, LOL. In Duitsland vragen ze zelfs maar €33.000,-
          In NL zullen we ze nieuw waarschwaarschijnlijk nauwelijks gaan zien, maar net als Abarthjes, vooral als import over een paar jaar schat ik.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...form-gr-yaris/
          Last edited by Veloce; 06-03-20, 00:29.
          Giulia 1600 Super '65
          Abarth 595 Competizione '15

Comment

Ik ben geen Toyota-fan (want bijna alles is zo fucking saai), maar dit is gewoon cool. Maar idd geen normaal iemand die hier 60K voor neertelt.

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Bij de buren is hier ook een draadje over, daar wordt getwijfeld aan de door Autoweek genoemde prijs. Alsnog een dure auto in Nederland, maar beter duur dan niet te koop.

Comment

En dan kun je ook nog kiezen voor extra/andere diffs én een setje betere banden. Dan ga je al snel richting/over de 65 mille *slik*
                Giulia 1600 Super '65

Comment

36k in België, tot maximaal 39k........bizar!
                  Net zoals die i30N die ook 10k goedkoper is in België
                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Het embargo is vervallen en de laatste 2 dagen druppelen er allerhande reviews binnen. Ik moet zegen dat ik nog nooit zo hebberig van een Toyota ben geworden haha! Dit is gewoon echt een heel speciaal ding, enige jammere vind ik dat ze dat niet echt in het interieur hebben laten terug komen. Verder s hij wel goedkoper dan aangekondigd, net boven de €50K. Een klap geld, maar een beetje Golf GTi, Focus ST of Megane RS kost dat ook al snel. Die auto's zijn groter, maar lang niet zo bijzonder.
                    Gewon te bedenken dat alleen de koplampen, achterlichten en zijspiegels het enige zijn dat uitwisselbaar is met de gewone Yaris. Alle sis gewoon anders: aluminium deuren, kofferklep en motorkap. Bumpers van een lichter soort kunststof, carbon (CFRP) dak dat 10cm lager is dan de gewone Yaris, aluminium stuurkolom etc. En dan hebben we het niet eens onder de aandrijflijn en die motor. Een homologatiespecial zoals we die al 30(?) jaar niet meer gezien hebben. Extra bijzonder dat de auto waar bij voor gemaakt is, de Yaris WRC, gecancelled is...

Giulia 1600 Super '65

Comment

Zou toch voor de Civic gaan. Niet alle reviews van de Toyota zijn positief. Stoelen, zitpositie zijn toch uitermate belangrijk bij dit soort auto's.
                      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Echt een gaaf ding, die Yaris GR !

Comment

Errug bijzonder dat Toyota zoiets door zet.
                          Meest recente auto die wat mij betreft dezelfde pedigree heeft is de Clio V6. Maar dat is qua wegligging een heel tricky ding, denk dat deze een stuk sneller over de Nordschleife gaat.
                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                            Zou toch voor de Civic gaan. Niet alle reviews van de Toyota zijn positief. Stoelen, zitpositie zijn toch uitermate belangrijk bij dit soort auto's.
                            Nou ja. EVO, AutoCar en TopGear geven hem 5 sterren, AUtoExpress geeft 4,5 sterren. Ik denk dat het allemaal wel mee valt dus. Die hoge(re) zitpositie is iets waar meerdere moderne auto's last van hebben. Mijn Abarth ook, in het begin vond ik dat ook maar raar, maar ondertussen heb ik er geen last meer van.
                            Wat ik opvallender vind, is dat er dus geen knop voor rijmodi is. Alleen een switch waar je de bias tussen voor en achteras van het 4WD-systeem kunt veranderen met 3 presets, maar dat heeft dus geen invloed op de motormapping, gaspedaalrespons of stuurbekrachtiging.
                            Giulia 1600 Super '65

Comment

Zoals het hoort dus, want dat gekunstelde is allemaal onzin. Bij hard vegen wil je met name dat de balans in orde is. Gaspedaalrespons, alertheid motor ect moet gewoon in 1 klap goed zijn.
                              ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ik moet toegeven, dat ding is best cool.
                                Ik vind Toyota normaal erg saai (bejaardenauto's) en een Yaris helemaal, maar hier hebben ze wel echt iets gaafs neergezet hoor.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

https://twitter.com/harrismonkey/sta...660414465?s=21

Chris Harris is ook positief!

Comment

En een verslag van iemand van DF die hem al gereden heeft:

Vandaag eindelijk de GR Yaris voor het eerst aan de tand kunnen voelen. Om eerlijk te zijn zat ik met de vraag in mijn hoofd als ik hem wel zou houden, maar na de testrit deze late namiddag is dat vraagstuk opgelost. De glimlach tijdens en na de testrit zal duidelijk genoeg geweest zijn voor mijn dealer die ik overigens bedankt voor het vertrouwen. Het is de derde wagen die ik bij hem koop en hij weet ondertussen ook al wat ik verlang van een wagen. In ieder geval nog altijd het juiste gevoel bij deze garage.

Na dik twee jaar wachten was het eindelijk zover en kon ik de GR Yaris waar ik al zoveel over had gehoord uitproberen. De dealer had voor mij de Performance versie klaar staan. Normaal had ik de auto al veel eerder kunnen proberen on track maar Corona heeft daar een stokje voor gestoken.

Eerste indruk wanneer je in de auto plaats neemt is dat je veel te hoog zit. Het is storend vooral omdat de achteruitkijkspiegel enorm in de weg zit. (ik ben 1m93 maar met een langer bovenlijf dan gemiddeld) Ik ben dus alvast al aan het kijken om ultralow seatrails te vinden om daar dan Recaro's op te zetten. Verder is het interieur best ok, ook naar quality feel is het correct. Het infotainment scherm die als een ipad in het midden staat had voor mij niet gehoeven want het Toyota infotainment systeem laat te wensen over + het ontneemt toch een deel van je zicht, ook al raak je er snel aan gewoon. Verder is het stuur wel voldoende verstelbaar (hoogte en diepte) en hebben ze de pedalen aangepast sinds de laatste keer dat ik in een prototype had gezeten. Rem en gas staan wat dichter bij elkaar zodat je mooi kan tiphielen.

Wanneer je de motor start valt de driepitter sound direct op. Bij het wegrijden merk je meteen de stugge dempers op en het relatief zwaar aanvoelende stuurgevoel. De rijbelevenis is dat je in een zeer compacte wagen onderweg bent, voelt "vierkant" aan op zijn poten wat bijdraagt aan het sportieve karakter. De turbo pakt bij lage toeren al mooi op. Het voelt eigenlijk best braafjes maar wanneer je even doortrekt dan verandert het karakter meteen. Terwijl de motor bij cruise-snelheden op de achtergrond blijft komt bij doorduwen ook een sportieve sound via de speakers in het interieur, niet percee natuurlijk maar het kon erger. Schakelen gaat zeer trefzeker en schakelwegen zijn zeer kort, echt een genot!

De motor zelf duwt wel en je hebt niet het gevoel dat je te weinig power hebt om er fun aan te beleven. De motor was inmiddels op temperatuur waarna ik enkele bochten de balans kon uitproberen. De wagen is zeer stabiel, maar wanneer je met de balans gaat spelen kan je bij aanremmen de kont wat laten omkomen en dat zelfs bij droog asfalt. Dat belooft dus wanneer ik de wagen in zijn ware habitat zal kunnen rijden. Bovendien met zachte winterbanden ipv de grippy PS4S banden en dat op slechte, glibberig natte asfaltbaantjes met putten en bulten zal het smullen worden om de wagen van de ene bocht naar de andere te kunnen laten glijden. Echt mijn dada!

Maar houdt je van straks sturen en rijlijnen ben je met de GR Yaris ook aan het juiste adres. Een afrit kan je sneerhard nemen zonder dat het onderstuur komt te overheersen. Let wel, het besturen van een vierwiel-aangedreven wagen moet je wel wat leren. Ik voel voor mezelf dat ik ook weer wat kilometers zal nodig hebben om het terug volledig onder de knie te krijgen. De GR Yaris is echt een mini Mitsubishi Lancer EVO die bovendien 90 kg lichter is dan bv de EVO IX RS en zelf 250kg lichter dan een reguliere EVO X. Dat maakt de GR Yaris natuurlijk zeer lichtvoetig en pointy! Bovendien zorgt de electronica ervoor dat je 2-3 seconden kan links remmen terwijl je ook gas geeft. Een techniek die vaak in de rallysport wordt gebruikt en voor mij een dealbreaker was geweest

Hier gejat: https://forum.driving-fun.com/viewto...9458&start=675

Comment

Goede video met een veel info en actie van Autovisie:

Comment

wat een supergaaf bakkie he? Naturlijk heel veel geld, maar dit is echt een autootje voor er bij voor de kopers gok ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                          Goede video met een veel info en actie van Autovisie:

Zie ik daar nou ons Midlands op het eind?
                                          * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                          * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht

Zie ik daar nou ons Midlands op het eind?
                                            wat doet je twijfelen?

Comment

Vandaag een Yaris GR gespot bij m'n ouders om de hoek. Ik ben om hoor, wat een gaaf ding. Op foto's en video's lijkt het mee te vallen, maar deze auto is écht breed en laag. Vooral die achterste wielkasten zijn super dik, goeie stance zo schuin van achteren.

Giulia 1600 Super '65

Comment

met witte "turbine"wielen svp

يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Buitenland onder de 35k. Zou er bijna een voor kopen en in de loods zetten

Comment

Working...
                                                  X