Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kia Stinger GT

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kia Stinger GT

Nette bak!

http://www.autoevolution.com/news/20...ed-114427.html
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Tja.
    Blijft een Kia. Basis-ontwerp van dit model is idd okay hoor, maar met extra spoilers en gaten in de body wordt het niet ineens een mooie sportwagen ofzo.
    Die verchroomde spiegels zijn wel heel erg 1999 overigens.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mee eens, plaatwerk en design ziet er prima uit, maar onderhuids blijft het een Kia. En ik vraag mij af hoeveel van deze dingen wij gaan zien in deze vorm, ik vrees voor de ontspoilerde grijs model met de 16" velgjes erop...
      "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Ik vind het een mooi ontwerp. En profil heeft ie veel weg van een Tesla Model S. Wel even die chroomaccenten eraf halen.
        De aangekondigde motorisering ziet er goed uit, maar in NL zal de V6 geen verkooprecords neerzetten. Ik lees dat er ook nog een geblazen 2.0 met 255 pk komt.

Anyway, het is nog de vraag of ie in Europa geleverd gaat worden, zo lees ik...

"My mother never saw the irony in calling me a son-of-a-bitch." (Jack Nicholson)

Comment

Zal denk ik net zo eindigen als de Hyundai Genesis. Zelfde idee met zijn RWD + potente V6 voor een scherpe prijs. In de autobladen kreeg hij goede kritieken, maar toch kocht geen hond dat ding. Vermoedelijk omdat het een Hyundai was en je voor dat geld ook een leuke Europese concurent met een merknaam met meer status kon kopen.
          Last edited by Veloce; 09-01-17, 15:05.
          Giulia 1600 Super '65
          159 1750 TBI Sportwagon Ti Squadra '12

Comment

Ontwerp is best aardig zo op het eerste gezicht. Zal het in de VS wel goed gaan doen, in Europa blijft een premium Koreaan toch wat lastiger te verkopen.
            2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

Comment

Intussen doen we precies wat Kia wil dat we doen: praten over Kia, en nog op een positieve manier ook.
              VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Ford 4000 (1972)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                Zal denk ik net zo eindigen als de Hyundai Genesis. Zelfde idee met zijn RWD + potente V6 voor een scherpe prijs. In de autobladen kreeg hij goede kritieken, maar toch kocht geen hond dat ding. Vermoedelijk omdat het een Hyundai was en je voor dat geld ook een leuke Europese concurent met een merknaam met meer status kon kopen.
                Het is ook niet echt de auto voor europa. Hier in de VS zie je ze vrij veel. Pas eentje een paar dagen als huurauto gehad, zeer fijne auto! redelijk stil, stuurt prima, goede stoelen. Vond het ook een prima auto om te zien. Zestraps voelde een beetje ouderwets maar volgens mij hebben ze hem ook met ZF 8 traps auto.

Dit zal ook in de VS wel verkopen, maar niet in de EU.

Daarnaast is het ook zo dat belastingen het kostenvoordeel relatief klein maken volgens mij- Co2 tax ed.
                Last edited by Niels; 09-01-17, 17:40.
                "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niels Bekijk bericht

Het is ook niet echt de auto voor europa. Hier in de VS zie je ze vrij veel. Pas eentje een paar dagen als huurauto gehad, zeer fijne auto! redelijk stil, stuurt prima, goede stoelen. Vond het ook een prima auto om te zien. Zestraps voelde een beetje ouderwets maar volgens mij hebben ze hem ook met ZF 8 traps auto.

Dit zal ook in de VS wel verkopen, maar niet in de EU.

Daarnaast is het ook zo dat belastingen het kostenvoordeel relatief klein maken volgens mij- Co2 tax ed.
                  Uiteraard, mijn opmerking ging over de NL'se markt, maar jouw opmerking geldt dan eigenlijk voor alle grote sedans en coupé's uit Azië. (Honda Legend/Accord, Infiniti, Lexus, Nissan Maxima, Camry etc) Hoe hard ze ook proberen, het zullen hier altijd merken in de marge blijven in een bepaald segment.
                  Ik vind dat erg jammer, want alles groter dan een C-klasse of 3-serie lijken veel merken niet eens meer aan te durven. 10 jaar terug kon je nog kiezen uit een 607, Vel Satis, C6, S80, 9-5, Croma, 166, S-type of Thesis. (en iets eerder nog Omega en Sierra)Tegenwoordig lijkt de keuze uit uitsluitend een S90 of XF/XJ als je geen grote Europese sedan uit Duitsland wilt hebben. Nu lijken het vooral de Aziátische merken te zijn die het proberen, zonder echt veel succes helaas.
                  Last edited by Veloce; 09-01-17, 19:29.
                  Giulia 1600 Super '65

Comment

Veel van die modellen die je opnoemt zijn ook wel probleemgevallen gebleken voor die merken (Vel Satis, C6, Signum, etc.).

Alfa Giulia zit toch ook wel in die markt? In ieder geval dat prijsniveau..
                    "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

Ik schaar de Giulia toch wel een maatje kleiner (D-segment, als 3/A4/C/Passat/XE/508), de modellen die ik noemde waren toch wel wat meer de executive sedans (E-segment) die met de 5/A6/E/XF moesten concurreren.
                      Giulia 1600 Super '65

Comment

Ai een geduchte concurrent voor de Alfa Giulia :-)
                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                          Niet in Nederland, maar als ik in de usa zou wonen zou ik zo'n Genesis tweedehands geen straf vinden. Schrijft natuurlijk mega af en dan is het een koopje. Ze zien er nog prima uit ook. Maar ik heb er nog nooit in gereden. :)
                          Volvo V70 --- Lexus IS300h
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                            Ai een geduchte concurrent voor de Alfa Giulia :-)
                            hoe gek ik ook was met mijn Giulietta, kwalitatief schat ik deze Kia echt wel een tandje hoger.
                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ik lees net de prijzen. Rond de €60K voor zowel de benzine als de diesel met 200-220pk en een ton voor de V6.

Een verjaardag of barbecue ergens:

A: "Wat voor auto rijd jij?"
                              B: "Een Kia Stinger"
                              A: "Een wat?"
                              B: "Een Kia Stinger. Achterwielaandrijving en 220pk op de achterwielen. Lederen bekleding en veel meer."
                              A: "Ah, OK. Stinger? Is dat met anti-flitsspullen er in?
                              B: "Nee, dat niet."
                              A: "Wat kost dat dan?"
                              B: "€60.000."
                              A: "€60.000 voor een Kia? Mijn BMW 320d Touring M Sport Executive automaat inclusief metallic lak en 19" was ik €58K voor kwijt."
                              B: <neem slokje van zijn lauwe bier en druipt af>

Comment

Zal natuurlijk een motor in liggen volgens Amerikaans recept, waar de auto vooral verkocht zal worden. En dat is natuurlijk funest voor de CO2-tax, net als bijvoorbeeld de Mustang.
                                Giulia 1600 Super '65

Comment

Ja, in dat opzicht is de Nederlandse markt op globaal niveau betekenisloos. Behalve dan voor de Hybrids en electrische auto's met belastingvoordeel. Alhoewel ik zo nu en dan wel een GTE hier zie rijden omdat hier in de UK ook wel wat belastingvoordeel te halen is.

Comment

In NL is dat ding idd veel te duur.
                                    Wel interessante auto verder, maar voor 60K natuurlijk helemaal kansloos.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Wat dacht je dan van een ton voor de V6? Al had dat apparaat 600pk, geen hond die honderdduizend(!) euro voor een KIA gaat betalen.
                                      Giulia 1600 Super '65

Comment

De benzine is trouwens vanaf €67K zag ik. Wordt heel moeilijk voor Kia om die hier te verkopen. Maar dat is wel zo'n open deur dat je het bijna niet eens hoeft te melden.

Comment

https://www.autoblog.nl/nieuws/de-fr...62#post-101162

Het rode gevaarte is niet voordelig.

De nieuwe Kia Stinger is dé verrassing van 2017, uit Zuid-Korea. De auto komt ook naar Europa en Kia heeft zojuist bekendgemaakt wat ‘ie bij ons mag gaan kosten. In Nederland levert het merk de Stinger standaard als GT-Line. Dit betekent onder andere navigatie met een 8-inch touchscreen, geluid van Harman Kardon, een glazen schuif-en kanteldak, een head-up display en lederen bekleding.

Qua motoren is er keuze voor een 2.2-liter CRDi viercilinder turbodiesel met 200 pk en 400 Nm, een 2.0-liter turbo viercilinder turbobenzinemotor met 255 pk en 353 Nm en het topmodel, de Stinger GT met een 3.3-liter twin turbo V6, goed voor 370 pk en 510 Nm! Klinkt allemaal lekker, maar daar staat natuurlijk wel een prijs tegenover.

De turbodiesel is er vanaf 59.995 euro en de 255 pk sterke benzinevariant heb je vanaf 67.995 euro. Ergens onderaan het persbericht spreekt Kia over de prijs van de V6-variant. Waarschijnlijk omdat ze zich een beetje schamen voor het torenhoge BPM bedrag dat de Nederlandse staat mag incasseren. Het topmodel is er namelijk vanaf een brutale 99.995 euro. Kia zegt zelf al niet veel verkopen te verwachten van deze dure zespitter.

De verkoop van de Stinger verloopt via geselecteerde dealers van het merk. Voor het onderhoud maakt het niet uit. Elke Kia-dealer weet raad met de luxe sedan. Net als alle andere Kia’s komt ook de Stinger met zeven jaar garantie.

Ik bedacht me net wat je ongeveer voor een ton kunt kopen aan snelle/dikke 4-deurs: Giulia Q, Panamera, Audi S5 (€die is €20K goedkoper!) of dikke A7, BMW 640i Gran Coupe of volgehangen 440i, Jaguar XF-S om maar eens wat te noemen.

Pfoe, dan wordt dan wel een lastige keuze als je ook een KIA voor dat geld kunt krijgen....
                                          Last edited by Veloce; 10-08-17, 20:10.
                                          Giulia 1600 Super '65

Comment

Zo'n orgel gaat hier natuurlijk niet verkopen.

Killed In Action.

Comment

Aan de andere kant, voor 67K rijd je vervolgens wel in een ontzettend exclusieve auto die je niet vaak onderweg tegen zult komen.
                                              "My mother never saw the irony in calling me a son-of-a-bitch." (Jack Nicholson)

Comment

Je bent gewoon een lul in een Kia als je in zo'n ding rijdt ;-)

Comment

Ik was de smiley vergeten. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                                    Aan de andere kant, voor 67K rijd je vervolgens wel in een ontzettend exclusieve auto die je niet vaak onderweg tegen zult komen.
                                                    Ik had datzelfde toen met de Toledo 2.3 V5. Wat een tamoil moment was dat zeg, niet normaal.
                                                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

En dan heb je er een... en dan komen de Bolle en z'n maat met hun versterkerspiegeltje bij je voordeur staan... Weg Stinger. ;)
                                                      '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Dat de importeur er hier moeite voor gaat doen verbaasd me eigenlijk wel. Zouden er echt (nog) meer Picanto's worden verkocht omdat er in elke showroom ook zo'n ding stof staat te verzamelen? Echt mooi vind ik hem ook niet trouwens, met al die frutsels en glimmers. Maar voor een Aziaat valt dat nog redelijk mee, en jn het rood vallen die lelijke achterlichten niet zo op.

Comment

Deze auto is in Copenhagen als Pace car ingezet. Moet zeggen dat het wel een hele nette auto is. En zeker geen verkeerde auto. De prijs is natuurlijk te hoog. Echter als het een L van Lexus op had gestaan (wat echt geen rare gedachte is met dit model) had je er niemand over gehoord.
                                                          STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                                          WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                                            Zo'n orgel gaat hier natuurlijk niet verkopen.

Killed In Action.
                                                            iets met nail&head,
                                                            als de marketing afdeling werkelijk deze auto wil verkopen in Europa dan zouden ze er goed aan doen om, zoals A35 al aangeeft, de Lexus benadering te kiezen: creeer een nieuwe aansprekende premium merknaam, zet de auto scherp geprijsd en fully loaded in de markt en lever 5*-red-carpet-service, geef er 5jaar of meer garantie op en een goeie inruilprijs . Daarmee kan je klanten over de streep trekken.
                                                            Doe je dat niet dan kan de auto nog zo steengoed zijn (en dat zou in dit geval best eens zo kunnen zijn) maar dan wordt die auto nooit een verkoopknaller.

Hyundai heeft een vergelijkbaar imago als KIA , niemand in Europa associeert die merken met premium en luxe.
                                                            Toch is het een feit dat die merken enorme vooruitgang hebben geboekt in kwaliteit, betrouwbaarheid en afwerking (kijk maar eens naar een i30 of een i40)
                                                            In Australie zijn zowel KIA als Hyundai veel populairder dan hier. Daar leveren die merken nu al 6(!)j fabrieksgarantie.

Dat gezegd hebbende, ik zou het geen straf vinden om in zo'n Stinger GT te rijden. 't blijft een mooie bak met leuk vermogen en RWD.

Comment

Ha, die Gummers;

Dit wordt waarschijnlijk binnen een paar jaar de Geheimtipp onder tweedehandskopers.
                                                              Scherven brengen gelul.

Comment

KIA is Hyundai.

Mijn zwagertje rijd inmiddels zijn zoveelste Hyundai, hij heeft er nu zelfs twee. Een i20 en een i30 station.

Het begon ooit met een proefrit in een Hyundai Stellar, alleen waren we er al achter dat die nog harder roestte dan een Alfasud. Volgens ons al voordat de folder ontwikkeld was ;-))

Maar uiteindelijk liep ie tegen een Sonata met 2 liter motor op, daarna aan Lantra 1.6 op gas, nog een Lantra, een Elantra, een i10, de i20 en de i30.

Tussendoor en ernaast heeft ie nog een variëteit aan andere merken gereden, Escort, Audi 80, Austin Montego Estate, Nissan Primera´s (GT en de opvolger), Volvo 460, VAG-hokken laatste een Fabia SDi.

Opvallend is wel dat er met die Koreanen nooit ellende is geweest en de Nissans waren erg goed. Maar al het andere vooral Duits (oke Tjechisch en Europees) kostte handenvol geld aan allerlei onderhoudszaken die niet tot de standaard slijtagedelen hoorden. Die Koreanen zijn begonnen met ingekochte Mazda techniek en hebben vervolgens zelf iets goeds en degelijks ontwikkeld, zijn op de goede weg en vooral betrouwbaar.

Ik denk dat Hansv een heel goed punt maakt, over 5 tot 8 jaar koop ja zo´n Stinger voor weinagh en heb je er een wereldauto aan!
                                                                Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek!

Comment

Working...
                                                                X