Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kia Stinger GT

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

@Hansv: Als iemand hem nieuw gekocht heeft in Europa wel ja. :)

Comment

Wat meer " echte" beelden: http://jalo.ps/WjLDM3R
      Giulia 1600 Super '65
      Abarth 595 Competizione '15

Comment

Ik zag er gisteren voor het eerst een rijden. Ziet er werkelijk goed uit, maar dat Kia-ovaaltje bederft alles. Als je daarin rijdt, geef je een beetje de indruk van "ik wil wel maar ik kan niet". Terwijl je er toch een serieus bedrag voor hebt neergeteld.
        VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
          maar dat Kia-ovaaltje bederft alles.
          Meen je dat nou?
          Je bent een merkenfreak ?

"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Zegt toch vooral iets over jouw merkgevoeligheid, Wim. Een goede auto is een goede auto, en een merk is vooral suggestieve beleving. Die Stinger lijkt me de auto voor iemand die zoiets als een BMW 5-serie wil, maar niet bereid is om daar het "premium" prijskaartje voor af te tikken.
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Natuurlijk ben ik merkgevoelig, en volgens mij is bjina iedereen dat. Maar het hoeft voor mij geen premium te zijn. Sterker nog, ik heb nog nooit een zogenaamd premiummerk gereden. Volvo valt daar buiten, en daarvoor had ik altijd Franse auto's. Ik zou zo'n viedeurscoupé niet kunnen gebruiken, maar als dat wel zo was, zou het voor mijn part een Skoda of een Ford mogen zijn. Maar een Koreaan is voor mij een brug te ver.
              VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Een Koreaan een brug te ver? Dat dachten vele pakweg 30 jaar geleden ook over Japanse auto's. Die kwaliteit is inmiddels wel bewezen. En Kia en Hyundai zijn nu ook wel zover dat ze kwaliteit en design tov veel Europeanen evenaren. Of zelfs overtreffen.

Comment

In het begin vond het ook even een prima of zelfs mooie auto, maar ik zie hem nu wat vaker rijden en ben er nu wel uit; dit is een over the top auto die heel graag erbij wil horen.
                  Alles is overdreven aan het design met roostertjes, spoilertjes etc etc.
                  Ik vind het niks. Beetje zoals een Skoda Octavia met net iets teveel spoilers en te dikke wielen, alleen dan is die Kia nog 2 keer zo duur ook.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik dacht dat ik gister een nieuwe Kia zag rijden...maar het bleek de nieuwe Ford Focus te zijn :D. Ik overwoog tot een paar jaar terug ook geen Koreanen, maar die mening heb ik wel bijgesteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                      Een Koreaan een brug te ver? Dat dachten vele pakweg 30 jaar geleden ook over Japanse auto's. Die kwaliteit is inmiddels wel bewezen. En Kia en Hyundai zijn nu ook wel zover dat ze kwaliteit en design tov veel Europeanen evenaren. Of zelfs overtreffen.
                      hetgeen aannemelijk wordt gemaakt door de 7j(!) fabrieksgarantie, in sommige landen zelfs overdraagbaar indien de auto tussentijds wordt verkocht.
                      Ik ken geen ander merk die zo'n lange garantie termijn aanbiedt.

Comment

Hier in de buurt rijden er ook een paar rond. Best OK, maar niet meer dan dat. Kan hem niet fraai vinden. Dat 10x liever een i30N als het Koreaans moet zijn. Die is wel geslaagd.

Comment

Harry, het gaat me niet over dit specifieke model. Dat is idd niet erg geslaagd wat mij betreft. Maar als merk met de gangbare modellen ziet het er steeds beter uit.(vind ik)

Comment

Kia wordt idd wel beter.
                            Maar toen ik nog 118D reed, kreeg ik eens een Kia Pro'Ceed mee en die was op papier een concurrent, maar in de praktijk echt niet.
                            Ik blijf een beetje het Mazda 6 gevoel erbij houden. Als er een nw model uitkomt denk je weer dat het echt iets moois is, maar na 1-2 jaar is het weer net zo'n saaie auto als al zijn voorgangers.

Voor mensen die gewoon betaalbaar vervoer zoeken is Kia natuurlijk perfect. 7 jaar garantie is ongekend en ze zien er (over het algemeen) prima uit tegenwoordig.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

KIA is goed bezig, Sommige modellen zijn echt wel concurrerend. ik denk alleen dat ze hun strategie goed moeten afstemmen op hun afzetmarkt. De markt voor grote snelle sedans wordt hier al decennialang gedomineerd door de Duitsers, daar komen zelfs de Fransen en Italianen niet tussen, terwijl die ook Europees zijn. Ik denk dat die grote sedans elders in de wereld wel kunnen werken, zoals in Azië en Afrika.
                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                Ik dacht dat ik gister een nieuwe Kia zag rijden...maar het bleek de nieuwe Ford Focus te zijn :D. Ik overwoog tot een paar jaar terug ook geen Koreanen, maar die mening heb ik wel bijgesteld.
                                Een leuk voorbeeld van cognitieve dissonantie. Nu je een Koreaan overweegt, wil je het verschil tussen een Kia en een Ford niet meer zien :-)

Comment

Een ton voor een KIA V6 en 60K instappen in een 2 liter turbo. In dat segment gaan ze niet verkopen hier. In de VS zal hij wel populairder zijn omdat de Amerikaanse concurrentie beperkt is. De Chevrolets zijn ook koreanen of Opels en bovendien lelijker. Ik heb even gekeken wat ze in de VS kosten: 36K instappen en 50K voor de V6. In dollars.

Comment

Voor 50k $ hebbie daar een Dodge Hellcat. 707 pk en altijd rechtdoorgaan!

Comment

@WimD: Precies andersom: omdat er geen verschil waar te nemen is op het logo na, kun je hem prima overwegen. Tenzij je dat logo dus heel belangrijk vindt. Ik zou geloof ik liever een KIA hebben dan een Opel. En als ik zo om me heen kijk hebben veel mensen die geen zak om auto's geven en (dus :) ) vroeger een Opel kochten hetzelfde idee gehad. Ik krijgt ze (Hyundai i30 of Kia Ceed) best regelmatig als huurauto, en zou eerlijk gezegd niet weten waarom je meer zo betalen voor een vergelijkbaar uitgevoerde Golf (dus geen GTI e.d.) waar ook kraak noch smaak aan zit. De stap naar een liefhebbersauto, zoals de Stinger, lijkt me een brug te ver op dit continent, maar in de VS lijkt me het geen probleem. Kijk maar naar het succes van Acura, Lexus en Infiniti daar.

De Huyndai i30 N is volgens mij ook door alle liefhebbers van hot hatches positief ontvangen. Ik zou hem zelf niet overwegen als ik voor een hot hatch in de markt was (te zwaar, lelijk dashboard) maar daar zullen ze in Korea niet wakker van liggen.

Comment

Er zijn veel goede redenen om een Kia te nemen: 7 jaar garantie, ze lopen voorop met hybride en elektrische auto's, de vormgeving wordt steeds beter. Allemaal prima Maar als je vervolgens een Ford voor een Kia aanziet, dan maak je jezelf wat wijs.

FordFocus.jpg
                                        Last edited by WimD; 11-10-18, 12:34. Reden: Geintje.

Comment

Ik denk dat weinig niet-autoliefhebbers nauwelijks verschil zien tussen een Focus en een Ceed. Ik wel. Een Ceed is namelijk een stuk knapper, ook van binnen. ;) En kwalitatief beter waarschijnlijk. Qua stuurplezier is de Focus elke generatie minder geworden en de Ceed beter, dus dat zal weinig meer uitmaken gok ik. Zeker omdat de focus (:p) tegenwoordig op een zo laag mogelijke CO2-uitstoot ligt.

Last edited by Joep; 11-10-18, 13:19. Reden: "Alle auto's lijken tegenwoordig op elkaar."

Comment

In de media wordt de nieuwe Focus toch nog steeds uitgeroepen als dé stuurmansauto in deze klasse.
                                            Ja, de Koreanen maken stappen, op elk gebied. Als particuliere nieuwe auto koper zou ik het wel weten wanneer je iets goeds en betrouwbaars wil. En die andere autokeuze zie je dan ook gezien de opkomst van Kia en Hyundai.

Comment

Auto's gaan nogal op elkaar lijken idd.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik vond het laatst raar dat een Kia aan mijn bumper kleefde. Toen ik opzij ging bleek het een focus station te zijn.
                                                ----------------------------------------------------
                                                F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                                ----------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                                                  Alle auto's lijken tegenwoordig op elkaar.
                                                  Ja, vroeger was alles beter.

Comment

4609302773_34cb86e5d3_z.jpg

995bd96bf5560b987855cd11db16f5f0.jpg

enz.

Comment

Tja, ik weet nog dat ik op de AutoRai lang geleden in een van de eerste grotere KIA´s stapte. Ik reed toen Mazda 626 en het dashbord kwam rechtstreeks van Mazda, net als de motor en aandrijflijn...(en nog een hele berg onderdelen). Was overigens niets mis mee, zeker betrouwbaar.

Mijn zwager heeft inmiddels meerdere Koreanen versleten, meeste Hyundai en nu ook Kia. Daarnaast heeft ie Volvo, VW, Skoda, Austin, Ford en weetikwatnogmeer gereden. Opvallend is dat van al die auto´s met een jaarkilometrage tussen de 30.000 en 60.000 die Koreanen nog steeds als beste uit de bus komen en kwamen. Kwalitatief zit het best goed daar.
                                                      Misschien kan het spannender, sneller, flitsender, meer premium, meer "das", of hoe we het ook willen noemen. Maar als je moet werken voor je centen en betrouwbaar met relatief lage kosten auto wilt rijden is het helemaal geen slechte keuze.
                                                      Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                                                      Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Working...
                                                      X