Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand een Honda Beat of Nissan Figaro nodig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Iemand een Honda Beat of Nissan Figaro nodig?

Dit bedrijf heeft er wel een paar staan. Zo ook nog wel meer: http://www.duncanimports.com/
    Echt bizar hoe groot de collectie Figaro's is. Zo'n Honda Beat vind ik wel grappig eigenlijk.

Kwam gisteren voorbij in een filmpje op YouTube:

Je maakt nog een kans om die kei cars te slijten als je ze om zou bouwen naar elektrisch.
    Maar volgens mij past een normaal mens er niet in. Die Figaro dingen zijn echt heel erg klein. Soort dinky toy.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

De markt is vrij klein inderdaad.

Comment

Flink forse prijzen zeg..
        Maar ja, er is blijkbaar vraag naar, anders bestond hij niet.

Comment

Ik vraag het me af, René. Een Beat voor $5.000 is nog OK, maar een Figaro voor $30.000 is op zijn minst uitzonderlijk te noemen.

Comment

Je vraagt je af of er nog wel in Japan te koop zijn, zoveel staan er. Die Figaro heb ik altijd een verschrikkelijk ding gevonden, de BE-1 of Pao lijken me wel leuk. Maar die heb ik dan nooit in het echt gezien, net zoals een Honda Beat.

Comment

Het zal vermoedelijk iets maken hebben met de regel in de VS dat RHD auto's ouder dan 25 jaar wel toelating krijgen en daarvoor niet. Iets in die richting. Heb via mail contact met ze gehad over een Beat maar gek genoeg zien ze verschepen naar Europa niet helemaal zitten. Kan je natuurlijk ook zelf regelen uiteindelijk. Virginia ligt in ieder geval aan de juiste kant van de VS.

Comment

Met container transport staat zo'n ding hier voor ongeveer 2 - 2,5K E transport + handling kosten schat ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                  Het zal vermoedelijk iets maken hebben met de regel in de VS dat RHD auto's ouder dan 25 jaar wel toelating krijgen en daarvoor niet. Iets in die richting.
                  Dacht ik ook voordat ik de link opende, maar op de eerste pagina vond ik vrijwel alleen maar Beat's uit '91. Dus wellicht zijn ze twee jaar geleden al verscheept en valt de vraag wat tegen. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RenéNSX Bekijk bericht
                    Met container transport staat zo'n ding hier voor ongeveer 2 - 2,5K E transport + handling kosten schat ik
                    Dat is de moeite dan niet waard. In Engeland staan ze voor minder te koop.

@Joep: daar lijkt het dan wel op. Ik denk dat de handelaar ook zelf een beetje gek is op Japanse auto's gezien de grote aantallen die hij in de eigen verzameling lijkt te willen houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RenéNSX Bekijk bericht
                      Dure expediteur...

Paar jaar geleden geinformeerd voor een Buick uit Houston, Texas, zou ongeveer op de helft komen, 1250-1500 Euro ex douaneformaliteiten EU.
                      Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                      Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Zoiets hoor ik vaker slimenslecht. De markt van het containervervoer ligt echt op z'n gat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimenslecht Bekijk bericht

Dure expediteur...

Paar jaar geleden geinformeerd voor een Buick uit Houston, Texas, zou ongeveer op de helft komen, 1250-1500 Euro ex douaneformaliteiten EU.
                          Is dat RoRo, in een eigen container of gedeelde container? Dat maakt een flink prijsverschil, dat we geen appels met peren vergelijken.
                          Ik zou een mooie auto altijd in een eigen container willen.

Ik schreef: hier voor 2-2,5K transport + handling kosten.
                          Ik bedoelde daarmee dus in de handling kosten..en in eigen 20 Ft container MET inspectie op elk moment dat de auto van plaats verandert, dus: bij aflevering in de haven, bij inladen in container, bij uitladen container.. telkens inspectie.. Als er dan schade is (en dat heb ik meerdere malen gezien), dan is bewijsbaar bij wie dat gebeurd is en dus beter claimbaar/ verhaalbaar.
                          Als je niet kan bewijzen waar/ wanneer een schade tijdens transport gebeurd is, dan wijst iedereen naar elkaar en kan je het vergeten.

Handling hier in NL is al gauw 400-450, dus dan zit je voor transport alleen (met een GOEDE transporteur in je eigen container! op 1,5-2K, niet zo ver van wat jij noemt.
                          Last edited by RenéNSX; 01-03-18, 20:09.

Comment

Niet in eigen container bedoel ik. Zo'n arme Beat of Figaro stuitert alle kanten op, moederziel alleen in zo'n gigantische container. ;)

Comment

Zou ik zo niet weten, betrof een Buick die van Houston naar A'dam moest. Ophalen vanaf huisadres TX, laden, vervoer, lossen A'dam haven (of R´dam), afhalen door mijzelf, inklaren wanneer mij dat uitkwam (lees dit als zodra de auto voldoet aan EU norm en APK gereed was). Auto was gebruikt, stond op TX kenteken, ging helaas voortijdig loss, was van een tante van MdV.
                              Expediteur kon alles regelen en heeft veel ervaring met automobielen vervoeren van de andere kant van die plas zoutwater. Kan wel een groupage container zijn geweest. In ieder geval geen RORO.
                              Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                              Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Working...
                              X