Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervangende banden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vervangende banden

Jaja.... ondanks het feit dat ik hier regelmatig de topic's lees ben ik geen frequente "poster".
    Door een vriend is mij het volgende voorgelegd. Zijn voorwiel aangedreven Audi A3 cabrio maakt nogal wat bandengeluid. De auto is inmiddels een jaar of vijf en er staat ca 20.000 km op. Ik heb de auto nog niet gereden en kunnen constateren of de banden achter gecupt zijn. Hoe dan ook, hij wil nieuwe banden die stiller zijn. Een sportievere variant met zachtere compound lijkt voor de hand liggend, er wordt niet veel mee gereden en ervaring leert toch dat na een jaar of 7 de "rek" er wel uit is. Banden verharden immers en beginnen dan droogtescheurtjes te vertonen. Wie kan me een advies geven als alternatief wat betreft merk en type band. En o ja, dit zijn geen run on flat banden, maat van de huidige banden is 235/35R19 91Y, Continental contact sport 5p.
    Alvast bedankt voor het meedenken en advies.

Op mijn Ti zat ook 19", 235/40/19. Daar had ik Pilot Sport 3 op, fijne stille band. Ik reed wel veel kilometers.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
    1984 Saab 900 Turbo T8
    1981 Mercedes RMB 207D
    1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Ik zou juist voor touring banden gaan, in plaats van een sportieve variant, als je minder rolgeluid wil. Het lijkt mij dat ze daar (Michelin Primacy, Conti PremiumContact) meer rekening met bandenlawaai houden dan bij sportbanden (Pilot Sport, SportContact) waarbij grip en tractie de belangrijkste doelstellingen zijn. Overigens valt het mij elke keer op hoeveel stiller een nieuwe banden ueberhaupt zijn als je rondom een vers setje hebt.

Comment

Working...
      X