Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raamfolie verwijderen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Raamfolie verwijderen.

Ha, die Gummers;

Geen oververhittingsverschijnselen bij la Bella Busso, maar wel bij de föhn van mevrouwv. Ik was aan een poging begonnen om de raamfolie van de achterruiten te verwijderen.
    Vraag me af of de folie verwarmen met de föhn en dan stukje bij beetje eraf peuteren wel de geëigende methode is. Weet niet of ik er op deze manier mee verder was gegaan als de föhn niet (tijdelijk) de geest had gegeven want ik vond de ruit aardig warm worden en de folie lijkt ook niet echt los te willen.
    Iemand tips, trucs en/of ervaringen met betrekking tot dit klusje?
    Scherven brengen gelul.

Ik ken 2 mogelijkheden:
    1) verhitten met de verfstripper.
    De truc is precies het juiste moment te vinden dat het loslaat. Niet te warm en niet te koud. En als je een beginnetje hebt gemaakt, probeer het dan eerst zoveel mogelijk verder los te trekken.
    2) stickeroplosser.
    Met een potje HG stickeroplosser en een sponsje de folie insmeren en wachten tot het zacht wordt, zodat je het kunt afsteken met een glaskrabber. Werkt ook, maar kost veel tijd.

De aanhouder wint, maar als het er al lang op zit, dan is het een tijdrovende klus.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Goed dat je het even vraagt want ik heb een belangrijke tip voor je die ik me niet realiseerde toen ik de folie van de toch al donkerdere achterramen van de Grande Punto trok. Ik ging ook met föhn en aardig wat geduld te werk, maar kennelijk toch iets te bruusk want ik heb er toch een aantal draden van de achterruitverwarming mee beschadigd.... Die kon ik naderhand dus weer met van dat vloeibare metaal gaan repareren en dat was een behoorlijke rotklus....

Hoe ik het nu van het achterraam zou verwijderen: Wachten op warm weer en dan allereerst de achterruitverwarming aanzetten in de hoop dat de lijm op die plaatsen extra zacht wordt. En dan erg veel föhnen en heel erg zachtjes aan de folie trekken met heel erg veel geduld. En dan hopen dat het heel blijft :-)

Comment

Ha, die Gummers;

Waardevolle tips, bedankt. De folie op de achterruit irriteert me nog het minst, eerst die van de achterdeuren maar.
        Scherven brengen gelul.

Comment

Je mag ook naar Amersfoort rijden en mijn achterruiten omwisselen met die van jou. Niet te dichtbij parkeren, want dan slaat de roest misschien over ;-)

Comment

Working...
          X