Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude benzine, waar heen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oude benzine, waar heen?

De moderne benzine staat er om bekend dat deze door veroudering vrij snel en zeker na enkele jaren niet meer te gebruiken is, verharst etc.
    Waar laten garagebedrijven/ restauratiebedrijven/ sloperijen dergelijke oude benzine die uit vele jaren stilstaande auto's komt?

Opstoken in een ouwe Amerikaan. ;)
    Die dingen draaien al happy op 89..
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Zouden ze het niet gewoon bij de oude olie (en dergelijke) gooien? Dat wordt toch om de zoveel tijd opgehaald.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RenéNSX Bekijk bericht
        De moderne benzine staat er om bekend dat deze door veroudering vrij snel en zeker na enkele jaren niet meer te gebruiken is, verharst etc.
        Waar laten garagebedrijven/ restauratiebedrijven/ sloperijen dergelijke oude benzine die uit vele jaren stilstaande auto's komt?
        sloperijen halen al de vloeistoffen uit de auto's zodra ze binnen komen. Brandstof wordt apart opgevangen en ik denk dat alle medewerkers goedkoop en de eigenaar gratis rijden op die brandstof.(uiteraard wel eerst weer even gefilterd)

Ze trekken ook de accu's er uit, de oude afgewerkte motorolie wordt waarschijnlijk ook aan een ander bedrijf verkocht.
        Airco's worden afgetapt.
        Wat ze met LPG doen weet ik niet, tanks aftappen lijkt mij nogal link.

Comment

Dat aftappen van die tanks en het vermarkten van die brandstof zitten nogal wat "regels" aan. Kennis van me heeft een grote autosloperij en heeft regelmatig controle hierop.
          www.tuningparts.nl

Comment

De benzine waar het om gaat is 7 jaar oud, denk niet dat je die nog in een goede auto wilt wegstoken..
            En ik ken niemand met het soort auto waar dat niet zou uitmaken.
            Iemand volgende week graties ca 60L 7 J ouwe peut tanken?
            Last edited by RenéNSX; 26-04-18, 17:40.

Comment

Zet gratis op Marktplaats, en vraag aan de malle Pietje die de zooi komt ophalen wat hij er mee gaat doen. Dan weten wij dat ook weer.
              VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Bewaren tot het Paasvuur van volgend jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                  Bewaren tot het Paasvuur van volgend jaar.
                  Regel je vast een kamer in Beverwijk? Dieselolie en afgewerkte olie zijnvoor zoiets prima geschikt, benzine is wat gedurfder...
                  privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

1 op 10 mengen met verse peut en opstoken in een ouderwetse motorfiets ???

Anders denk ik bij het milieudepot van de afvalinzameling.

Overigens weet ik van een sloperij dat de benzine wordt verzameld en verdeeld over de werknemers, zoveel liter per persoon per week. Zal met diesel ook wel zo gaan. En als er een keer een tank vergomde zooi tussen zit maakt dat niet zoveel uit, vermengt wel weer.
                    Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                    Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Net garagist gesproken die verderop in de straat woont, die had toevallig een jongen bij zich die hem even aan het helpen was in de tuin.
                      Ze vinden de ouderdom van de benzine geen probleem en jongen wil het graag in zijn Paseo gooien (vermoedelijk mengt hij dan beetje aan met vers spul).
                      Dus die komt binnenkort even ophalen als ik afgetapt heb..ben ik er mooi van af en hij blij :-)
                      Last edited by RenéNSX; 28-04-18, 16:48.

Comment

Working...
                      X