Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bandenbrug, schaarhefbrug, poetsbrug aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bandenbrug, schaarhefbrug, poetsbrug aanschaffen

Ik sta op het punt een bandenbrug aan te schaffen. Een smeerput heb ik en is handig voor een oliewissel en andere werkzaamheden onder de auto. Voor werk aan de wielen, ophanging en carrosserie zoek ik daarom een bandenbrug.

Bewust geen twee of vier kolomsbrug. Ten eerste is mijn vloer daar te zwak voor en wil ik flexibel blijven qua indeling. Die kolommen staan me in de weg.

Een bandenbrug dus. Bijvoorbeeld de Tyreon TCS3000 of de Falco Sollevatori. Zijn allemaal Chinese bruggen, kunnen 3t aan en werken op 220v.
    Liever niet de wat fragielere schuurbruggen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Last edited by Saabv4; 29-08-18, 19:57.

Zo eentje:

Comment

En dan uiteindelijk een keer in de vloer verwerken. Lijkt me ideaal.

Comment

http://www.wolftools.nl/hefbruggen/s...efbruggen.html

Knappe bruggen voor een betaalbare prijs. En in de vloer lijkt me idd top.

Ben ook druk bezig met een nieuwe loods en een mancave. (daarom ook zo weinig op gummen :-)) ).
        Ik heb nu nog een loods die ik huur en heb zowel een 4-koloms brug als een poets-/bandenbrug. Perfecte combi. Let wel op de basishoogte, want lage voertuigen krijg ik met geen mogelijkheid op de poetsbrug. De 4-kolommer die ik heb, is wel een laag model en voorzien van lange oprijplaten.

Als je er de ruimte voor hebt, dan vind ik persoonlijk een 4-kolommer in combinatie met een hydraulische krik de beste keus. Op het moment dat je dan aan wielen/assen etc. wilt werken, dan kun je met de krik alsnog een as optillen.
        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Zo'n brug in de vloer is natuurlijk super, dat lijkt mij ook wel wat, maar wel aardige klus om dit achteraf te doen lijkt mij. En je moet geen problemen met de aansluiting krijgen denk ik?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Voor wat meer ervaringen met (poets)bruggen, in dit topic worden ook nog wat ervaringen gedeeld:

https://www.gummen.org/forum/auto-s/...267#post574267

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
              Let wel op de basishoogte, want lage voertuigen krijg ik met geen mogelijkheid op de poetsbrug..
              Ik heb een poetsbrug waar de meest lage auto's opgereden kunnen worden, weet het merk niet, wel dat die me weinig heeft gekost.
              Maat van me werkte bij Explora in Ede en daar ruilde/inname ze geregeld dit soort dingen in.
              Deze apparatuur gaat vaak naar de oudijzerboer omdat het geen waarde meer vertegenwoordigd.
              Die van mij gaat op lucht en zal zo rond de 85 cm hoog komen denk ik, super ding en zeker voor de prijs.

Comment

Bedankt voor de tips hierboven.

Hoogte van de brug maak ik me niet zo'ín zorgen over. Daily driver, auto MdV en de collectie rallyautoís zijn niet zo laag. Buiten dat is het de bedoeling, zodra ik een ideale plek in de garage heb bepaald, de brug uiteindelijk in de vloer te verwerken.

@ Harry: het idee is een sleuf te maken waarin de leidingen/kabels van de schaarbrug naar de stuurunit lopen. Afgedekt met een rooster en/of plaatje. Beetje het idee van een waterafvoergoot zeg maar. Ik ga het in ieder geval niet helemaal inmetselen zodat ik niet meer aan de leidingen kan indien nodig.

Comment

Ik heb een Grazia SAM 18 poetsbrug gehad, die was erg laag.

Comment

Waarom heb je die niet meer? Toch niet handig of andere reden?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

De mijne(precies die van het plaatje van de 2e post) ligt nu ook in de vloer. Kanaal voor het leiding werk zijn nog open. Hier moet ik nog een metalen rooster oid voor hebben. Maar hij kan er zo uit en het gat kan daarna desnoods weer dicht.

Comment

De hydraulische cilinder was defect. Tijdens de verbouwing van de garage lag ie in de weg, dus toen maar verkocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeroenT Bekijk bericht
                          De mijne(precies die van het plaatje van de 2e post) ligt nu ook in de vloer. Kanaal voor het leiding werk zijn nog open. Hier moet ik nog een metalen rooster oid voor hebben. Maar hij kan er zo uit en het gat kan daarna desnoods weer dicht.
                          De Falco? Heb je 'm net of al wat langer? Eventueel al positieve/negatieve ervaringen?
                          De Falco is degene die ik ook op het oog heb. Of de versie die Toolmania verkoopt. Een van beide wordt het.

Comment

De mijne is een Intern, maar ziet exact zo uit.
                            Heb m al wat jaartjes, doet zín werk prima. Gebruik is laag. Denk 3 of 4 x omhoog/omlaag per jaar.

Mín M5 kreeg ie na aanschaf niet omhoog. Na bellen met Intern kreeg ik een tip om een soort druk ventiel te verstellen voor meer kracht.

Prima ding. 2x mee verhuisd en leeft nog steeds.

Comment

Working...
                            X