Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Touran 2.0TFSI "sleeper".

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Touran 2.0TFSI "sleeper".

Wil het hier toch even neerzetten aangezien ik het zelf ook een leuk project vind. We hebben dus voor een klant een Touran 2,0 FSI voorzien van een S3/R20 motor. Iets wat wel een dingetje was, was dat auto en motor achteraf toch van een compleet ander platform zijn en dit met elkaar te laten praten niet vanzelf ging. Dat betekende dat werkelijk niet een draadje op dezelfde plek zat, en dus zo'n 90 draadjes een andere plek in de stekkers kregen..... :rolleyes: Ook het onderstel en de remmen zijn aangepast, en de auto gaat nog naar de RDW om dit vermogen op kenteken te hebben. Ondanks dat dit een hogere auto is, stuurt deze -ook bij 240km/u- erg goed, ook qua bewegingen in het stuur tijdens accelereren (torquesteer) geeft het geen problemen. Enige wat we nog doen is het monteren van bredere (235) banden van een beter merk.

Een paar foto's tijdens het afstellen,

Jos.

vanaf 2200tpm al 300Nm ter beschikking. En bij 3500tpm al op het maximum. Lekker blokje!

Comment

Ik zit niet zo in de VAG-spullen, maar is dit dan een blok uit de Leon Cupra en Golf R?
      Ik houd wel van dit soort projecten, ook goed dat ook het uiterlijk bijna geheel standaard is gebleven.
      Giulia 1600 Super '65
      Abarth 595 Competizione '15

Comment

Érg gaaf. En een echte sleeper idd. Ik heb veel met Touran’s gereden, en ze liggen om en nabij de 200km/h prima op de weg. Praat ik wel over dik 10 jaar geleden, maar het is een goed rijdende auto. Hier verras je iedereen mee.
        ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
          Érg gaaf. En een echte sleeper idd. Ik heb veel met Touran’s gereden, en ze liggen om en nabij de 200km/h prima op de weg. Praat ik wel over dik 10 jaar geleden, maar het is een goed rijdende auto. Hier verras je iedereen mee.
          Ik heb met deze over de 240km/u gereden en zelfs dan nog ligt die goed op de weg. Wel is het onderstel incl. de remmen behoorlijk aangepast. Ik heb zelf -tot een paar weken geleden nog- een 2.0TDI gehad die navenant hard liep en waar altijd hard mee gereden is. Buiten het feit dat ik hem oerlelijk vond, reed die zo goed dat aan de auto verder weinig af te dingen was.

Jos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
            Ik zit niet zo in de VAG-spullen, maar is dit dan een blok uit de Leon Cupra en Golf R?
            Ik houd wel van dit soort projecten, ook goed dat ook het uiterlijk bijna geheel standaard is gebleven.
            Dit is inderdaad de motor uit de FR/R20/S3/RS met wat mods zoals een andere airbox en uitlaat incl. een 200cells kat. Dus ook qua uitlaatgassen klopt alles.Het koppelverloop is echt geweldig en zo rijdt het dus ook. Wel moet er iets aan de uitlaat gedaan worden aangezien deze in deellast in de auto te brommerig is. Op de foto's missen nog twee afdekkapjes. (motor en zekeringskast)

Jos.

Comment

Smaken verschillen! Heb wel eens een paar weken in een Touran gereden als vervangende auto en ik vond het echt een draak van een ding!

Doet niets af aan dit indrukwekkend staaltje tuning natuurlijk.
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Dit is met recht een sleeper. Niets voor mij, maar ik vind het toch geniaal. :)

Comment

Prima gezinsauto zo!

Eerste (en tevens laatste) keer dat ik een Touran reed was in 2003. Die was voorzien van de net geďntroduceerde 1.6 FSI.
                  Laat ik zeggen dat het een onuitwisbare indruk heeft achter gelaten ;)
                  privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Er wordt ook nergens gezegd dat het een dynamische sportwagen is, in de verpakking van een familieauto. Dat beweert niemand hier. Maar ze kunnen (orgineel) wel goed hun werk doen, en het ligt voor zo’n hoge auto gewoon prima op de weg. Het is ook niet voor niets dat de politie jarenlang in Tourans reed.

Comment

Nee inderdaad, dat laatste heeft verschillende mensen een mooie zakcentje opgeleverd. Heeft weinig te maken met de best tool for the job.

Comment

Lol, ik wist dat dat er bij gehaald zou worden. Nee joh, bij Pon zijn het allemaal corrupte zakkenvullers. Ze hadden bij de politie zeker allemaal een Is 200 op LPG met een miljoen op de klok moeten rijden. :-)
                        Last edited by Jeroen; 12-11-18, 07:23.

Comment

Een IS430 op LPG is het tegenwoordig ;-) Lijkt me ook niet de beste tool for the job overigens.

Comment

Ik weet het. Over gave swaps gesproken :-)

Comment

Wel lekker apart, Lijkt mij heerlijk om met dit ding Porsches te pesten en GTI's ;-)

http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                              Citroen 2CV 1982
                              Saab 9-3 2.0T 2002
                              Citroen C1 2014
                              Solex 3800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                Ik weet het. Over gave swaps gesproken :-)
                                De eerste Golf VI GTI hadden we al achter ons hangen.........., voor even!

Jos.

Comment

Working...
                                X