Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Car Scanner met OBD2

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Car Scanner met OBD2

Iemand hier ervaring mee? Lijkt me geweldig.

https://play.google.com/store/apps/d...ovz.carscanner
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Niet specifiek die app, maar ik gebruik er verschillende via de obd dongle ja.
    Die moet je nog wel in je obd poort steken, want daar praat je telefoon mee.
    Die heb je voor een tientje uit china, maar ik begreep dat dat wat minder beviel.
    Dus voor een beetje meer hier bijvoorbeeld. https://link.marktplaats.nl/a1018839948

De obd standaard is van rond 2000, kijk bij een oudere auto dus even in de handleiding van je auto of je die poort wel hebt.

Comment

Ik heb een losse obd dongle voor in de obd poort en een app (Obd Fusion) op de telefoon. De app werkt prima. Waar ik ‘m met name voor gebruik is uitlezen live data. Werkelijk alle data die gemeten wordt kun je uitlezen en live zien. Temperatuur van olie en water, lambda sensoren, snelheid, toeren, verbruik, etc.
      Foutcodes leest de app ook uit. Maar de app kan niet tippen aan een merk specifiek apparaat dat ik ook nog parallel gebruik.

Comment

Temperatuur van olie werkt helaas niet bij mijn BMW. Die wordt niet vrijgegeven door de fabrikant. Jammer, want die hoop had ik wel. Ik heb een mini dongle met de Car scanner app. Verder heel handig bij foutmeldingen en zo, maar ik gebruik hem minder dan gedacht.
        ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ik heb ook zo'n ding en ik gebruik hem nooit, alhoewel je ook filmpjes kan maken met OBD gegevens in beeld.

Comment

Ik gebruik voor mijn Mazda de app Forscan lite om oa uit te lezen wanneer de auto regenereert en om wat andere zaken in de gaten te kunnen houden tijdens het rijden. De goedkope chinese OBD bluetooth scanners functioneren niet op mijn mazda 6. Meestal is dat omdat blijkbaar de hardware geen “echte” ELM betreft (zoiets...) en de versie die wel werkte sloeg op tilt als Forscan wat grotere strings aan data opvroeg....dat is blijkbaar een te goedkope Bluetooth module ofzo.

Ik heb nu een OBDLink MX bluetooth en die werkt helemaal top. Die zit continue in het OBD slot, dus daar heb ik geen omkijken naar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
              Ik heb nu een OBDLink MX bluetooth en die werkt helemaal top. Die zit continue in het OBD slot, dus daar heb ik geen omkijken naar.
              Ik ben dan altijd bang dat de lekstroom die dat creëert de accu leeg trekt op een bepaald moment. En dat is altijd het verkeerde moment. :-)

Comment

Dat is het mooie van een wat duurdere dongle: deze heeft een een automatische standby functie waarbij het stroomverbruik van 68mA naar <2mA gaat.

Comment

Die van mij kostte 6 tientjes. Dat vind ik duur genoeg, dus ik ga eens kijken of de mijne dat ook heeft. :-)

Comment

Ik heb er inmiddels 1tje op de kop weten te tikken. Wil nu proberen iets van een (kleine) tablet houder te plaatsen op de plek waar eigenlijk de autoradio hoort te zitten. Moet lukken om met wat Android apps een digitale dash te bouwen waar ik alles kan aflezen. Daarbij wil ik dan ook proberen of ik de tablet kan gebruiken om de speakers aan te sturen. Als radio/mp3 speler, streaming audio/videospeler en evt. zelfs Ziggo TV. Heb een Tele2 onbeperkt abbootje. Streamen moet dus lukken. Lijkt me een leuk hobbyprojectje.
                    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een 3D printer? Het mooiste zou zijn wanneer ik het middendeel van het dash kan vervangen door iets waar zo'n tablet naadloos in past.
                    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Working...
                    X