Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wel of geen primer gebruiken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wel of geen primer gebruiken?

L.S.,

Even een korte vraag. Ik heb bij de Automat een Color Matic spuitbusje gekocht met terplekke gemengde autolak. In dit geval Diamantschwarz 181 van BMW. Ik wil even een tijdelijk te plaatsen grilletje spuiten. Op de spuitbus staat niks over het moeten aanbrengen van een primer laag. Dus de vraag, is het verstandig dit wel te doen ondanks dat het niet expliciet vermeld staat? Of is dit een unieke situatie dat je beslist geen primer mag gebruiken?

Is het grilletje onbehandeld kunststof, al een keer gespoten of voorzien van een coating ??
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
      Is het grilletje onbehandeld kunststof, al een keer gespoten of voorzien van een coating ??
      Nee, is van metaal en is transportlak zwart gespoten. Die laklaag is inmiddels zeer goed opgeschuurd!

Comment

Met de föhn lekker op temperatuur brengen en dunne lagen spuiten. Het is toch maar tijdelijk ;)

Comment

Met de föhn lekker op temperatuur brengen en dunne lagen spuiten. Het is toch maar tijdelijk ;)
          Ok, dus geen primer gebruiken. Stel ik gebruik wel primer is het dan aannemelijk dat het allemaal langer netjes blijft of kan je zo niet stellen?

Comment

Yep, en goed schuren icm stof- en vetvrij( siliconen) maken.

Comment

Yep, en goed schuren icm stof- en vetvrij( siliconen) maken.
              Yep geen primer gebruiken of Yep wel primer gebruiken zodat het langer netjes blijft? ;-)

Comment

Het laatste :)
                En zorg dat alles lekker op temperatuur is..

​​​​

Comment

Helder! Thanks! Kan de wide grill in de E34 M5, de Carbon motorkap heeft inmiddels mooie beugeltjes dus tijd om +10kg gewichtsbesparing te boeken in de neus!

Comment

Ik heb bij het vervangen van plaatwerk aan de mini veel transportlak verwijderd. Op sommige stukken plaatwerk veegde ik met een doek met wat terpentine de transportlak er zo af. Transportlak die wel weerstand gaf bij voorbereiden voor lassen heb ik alleen goed opgeschuurd en afgelakt.

Comment

Ik heb ooit voor de Clio een imitatie grille gekocht, die werd in de primer geleverd. Effe een doek thinner erover heen getrokken en in de matzwarte Action lak gespoten. Na 3 jaar zat dat er nog keurig op, ik denk een stuk of 3 dunne laagjes, en zoals W220 zegt, effe op temperatuur fohnen of brengen (in het zonnetje).

Edit: Ook de spuitbus op kamertemperatuur !
                      Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                      Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Working...
                      X