Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Torsiestangen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Torsiestangen

    De achteras van de Peugeot 106 heeft torsiestangen voor de wagenhoogte en veerkracht. Ik heb de achteras laten reviseren voor de laatste race en laten voorzien van 23mm torsiestangen.

    Na het uitwegen van de auto blijkt er achter een behoorlijk verschil in te zitten in de gewichtsverdeling achter: 190/90 ongeveer. De as is gereviseerd door een specialist. De auto is eerst 'op hoogte afgesteld' (59cm rand spatbord) en toen bleek er dus een te groot verschil te zitten in gewicht, wat resulteert in een blokkerend achterwiel bij diep inremmen.

    Nu is de achteras ingesteld op 'gewicht' en zit ik ineens met een auto die scheef staat (te zien ook aan de daklijn) en bijna 3 cm aan 1 achterzijde omhoog staat. Ik heb een verhaal te horen gekregen van de specialist over een getordeerd chassis etc, maar ik zie nergens schade aan het chassis (heb er inmiddels aardig vaak onder gelegen) en naden van deuren / achterklep etc. zijn ook allemaal 'spot-on'. Hoe kan het dat de as zo scheef moet komen te staan qua druk? Heeft iemand dit eerder aan de hand gehad?

    Voor is de gewichtsverhouding overigens OK.
    Last edited by woes; 17-05-19, 20:38.
    __________

    2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
    1984 Saab 900 Turbo T8
    1981 Mercedes RMB 207D
    1974 Citroen 2CV 0.6

  • #2
    Zijn de draagarmen links en rechts even lang? Was toch iets met Renaultjes dat de wielbasis links en rechts anders was omdat de torsiestangen achter elkaar lagen? wellicht dat dat tegenwoordig gecompenseerd wordt.

    Comment

    Working...
    X