Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olieleidingen en Mikalor slangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Olieleidingen en Mikalor slangen

L.S.,

Even een praktische vraag. Oliesysteem draait op 7 bar druk maximaal. Wil de setup op de foto gebruiken. Dus 5cm slangpilaar, dash 10 slang en afklemmen met een Mikalor klem. Moet goed gaan toch?

20190927_083545.jpg20190927_083404.jpg

Nee.

:-)

Laat bij Pirtek volledig nieuwe slangen op maat maken. Die constructies met slangklemmen werken niet, vroeg of laat slijt/beweegt/verschuift/breekt dat en dan draait iets catastrofaal in de soep (motor, turbo) omdat er secondenlang bij volgas geen olie meer wordt geleverd en/of omdat je hele carterinhoud op de snelweg belandt.

7 bar is namelijk véél. Denk aan een klapband - dat is al een enorme knal terwijl een band ruwweg slechts 2 bar heeft.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Bedankt voor de feedback Brun. Slangen laten maken bij een hydrauliekboer wordt em niet, dat heb ik al onderzocht. Binnenmaat van de originele slang is ong. 14mm en dat is een Dash10 maat. Erg ongebruikelijk in de hydrauliek kreeg ik van 4 bedrijven te horen. Ook temperatuur is een probleem. Alle slangen die ik bij de hydrauliekboeren kon vinden piekten op 100 graden celcius. Deze motorsportslangen pieken op 150 graden.

Waarom denk je trouwens dat die Mikalor slangen niet gaan houden? Niet dat ik je advies in twijfel trek maar puur uit interesse. Die Mikalor slangen kunnen volgens mij ruim 20bar+ aan.

Alternatief is om onderstaande persklem (geen idee hoe dat heet trouwens) te laten plaatsen. Mees van den Brink in Veenendaal kan dat bijvoorbeeld. Die hebben daar zo'n mega machine voor. Heb dat destijds al een keer bij ze laten doen maar de buigradius van hun hydrauliekslang was naadje.

image_31252.jpg
      Last edited by hugo; 27-09-19, 22:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hugo Bekijk bericht

Alternatief is om onderstaande persklem (geen idee hoe dat heet trouwens) te laten plaatsen. Mees van den Brink in Veenendaal kan dat bijvoorbeeld. Die hebben daar zo'n mega machine voor. Heb dat destijds al een keer bij ze laten doen maar de buigradius van hun hydrauliekslang was naadje.
        Keer zelfde probleem gehad, komt omdat ze dan hogedruk slang gebruiken, die is zeer stug (kan wel tot 200+ bar maar dat is natuurlijk beetje veel van het goede). Je moet erbij zeggen dat ze lage druk (voor hydrauliek) slang pakken, evengoed prima tot iets van 20 bar, veel minder stug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RJK Bekijk bericht

Keer zelfde probleem gehad, komt omdat ze dan hogedruk slang gebruiken, die is zeer stug (kan wel tot 200+ bar maar dat is natuurlijk beetje veel van het goede). Je moet erbij zeggen dat ze lage druk (voor hydrauliek) slang pakken, evengoed prima tot iets van 20 bar, veel minder stug.
          Dit was een lagedruk slang, tot 30bar. Alsnog een niet werkbare buigradius en achteraf dus ook onverstandig omdat de max temperatuur 100graden is van die slang.

Comment

Misschien heeft Hansa-flex een oplossing. In het verleden goede ervaringen mee.
            "Plein de Jeu, Plein d' Huile, Plein de Vitesse"

Comment

Working...
            X