Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hydraulische klepstoters losmaken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hydraulische klepstoters losmaken

L.S.,

Heb de klepstoters van de Mini Coopah S afgehaald en het valt me op dat enkele stoters vast zitten. Als ik google op oplossingen voor dit euvel dan krijg je vooral de tips slick-50 te gebruiken of een ander Wynns achtig goedje. Leuk voor wanneer je motor dicht zit maar niet zo handig in mijn geval.

Welke mogelijkheden kan ik zelf toepassen? Zit er zelf eigenlijk aan te denken om die hele bedoeling in een bak dieselolie te gooien en een paar dagen te laten liggen. Dat spul gaat vanzelf in alle hoeken en naden zitten en weekt het vuil mooi los.

Benieuwd wat jullie ervan zeggen. Heb nog nooit aan een motor met dit soort moderniteiten gewerkt. Wat een tijd om in te leven zeg!

hallo Hugo,Diesel petroleum of warm stoken/koken zijn middelen of de hydrolische klepstoters los/schoon te krijgen
    wat TSM zegt!!!!!

Comment

Motor weer dicht schroeven. Olie verversen. Daarna een goed lang stuk snelweg in een te lage versnelling. Toeren en warmte maken hydraulische klepstoters vrij. En daarna het oliepeil een beetje in de gaten houden, dat scheelt ook.

Maar als je de boel al uit elkaar hebt, vervang ze gewoon. Zoek het onderdeelnummer en voer dat met en zonder spaties in Google in. Zonder spaties altijd tussen aanhalingstekens (dus "123 456 78"). Vooral via eBay krijg je dan ook een hoop alternatieve nummers van toeleveranciers die meestal maar de helft vragen.

Aldus de man die blij is dat ie weer een auto met klepstelplaatjes heeft. :-)
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Thnx voor de info heren. Auto is helaas geschorst en onverzekerd dus rijden wordt moeilijk. Ik ga eerst een poging wagen met dieselolie en kijken of ik daarna de vastzittende stoters dan weer gangbaar zijn. Wil dat niet lukken dan kan ik altijd de ebay route op. Liefst niet want dit hok mag niet teveel geld kosten.

Comment

Heb ik ook gehad bij mijn Mazda 626. Vastzittende tikkende hydraulische klepstoters. Oplossing toendertijd (was een 1989 12 kleps 2 literblok):

Mik een halve liter ATF bij je motorolie, stook het blok gedurende 500 kilometer flink warm. Tap alle olie af en ververs dit voor de juiste dunne olie, en effe een nieuw oliefiltertje. Komt vaak voor door het rijden met een te dikke viscositeit motorolie.

Maar, ik weet niet of het ook kan met die huidige "premium" kwaliteit BMW derivaten die Mini gebruikt. Maar voor de Japanner was het de oplossing en ook voor vele Golfjes die er flink last van konden hebben.
          Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
          Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Een spuitbus inlaat reiniger of carburateurreiniger lost ook alle afzettingen enorm goed op,maar ik weet niet of het kwaad kan op die plek.

Comment

wat S+S zegt. ATF heeft ongeveer de viscociteit van 5W30 en zit tsjok vol met schoonmaak dopes. Als die olie eenmaal warm is kruipt het wel die stoters in en zal geleidelijk de rommel eruit spoelen.
              keerzijde: die ATF wordt uiteraard door heel de motor gepompt dus overal komt aankoeksel los.... niet alleen in de klepstoters. Dus na enkele 100den km's wel slim om olie en filter(!) te wisselen.

Comment

Ik heb het meerdere keren ook met ATF geprobeerd en met weinig succes. Weet je al wat nieuwe kosten?
                8.2 met supercharger?

Comment

Working...
                X