Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorwielophanging revisievraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• voorwielophanging revisievraagjes

Van het najaar wil ik de voorwielophanging van de TR6 flink onder handen gaan nemen en ben nu aan het inventariseren wat ik zoal nodig heb.

In ieder geval:
    - bussen (PU bussen liggen al klaar)
    - stuurkogels
    - fuseekogels
    - goed gereedschap, stuurkogeltrekker en een hoop geduld.
    - nog iets vergeten?

Wat is jullie advies als het aankomt op het opnieuw in de verf zetten van de diverse delen? Gewoon spuiten, of een speciale voorbehandeling met bijv. menie, Priomat of alles in de Hammerite? Poedercoaten lijkt me niet nodig.

En waar in de regio Utrecht/Amsyerdam is een bedrijf te vinden dat kan uitlijnen op 'the old fashioned way' met shims?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Vergeet niet om nieuwe borgpennetjes te halen. Haal een ball-joint splitter om je fusee makkelijk los te krijgen, maar kijk even goed bij verschillende winkels, want er zit nogal wat verschil in die dingen (en de prijzen).

Onderdelen laten stralen en poedercoaten is fraai vind ik. Schuren en afwerken met Carpotech (van mede forummer www.classicpassion.nl ) is ook prima. Ga ik ook nog doen met mijn auto's.

Na afloop de auto even laten uitlijnen is slim (wordt vaak vergeten!).

Comment

Ook nog een optie inderdaad. Kaal maken, RX5 erop en dan aflakken met kwast of spuitbus.

Poedercoaten lijkt me wat minder, omdat je a) kans hebt op verf op plekken waar je dat niet wilt en b) als het door een steentje of zo eraf komt er snel vocht onder de coating kan komen met alle gevolgen van dien.
      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ed,

Informeer hier eens of ze de uitlijning kunnen doen

Comment

Zal ik idd es ff doen. Vermoed van niet, maar dan kan ik wel weer fappen op die Jensens die ze hebben staan, hehe.

Comment

Ed,

Schiet me nu te binnen.

Schijnt er goed in thuis te zijn, heb ik wel eens gehoord.

Comment

TR6 techniek ken ik verder helaas niet. Maar ik zou direct alle slijtagedelen aan de hele veerpoot vervangen. Veerpootlagers bijvoorbeeld. Die zullen na al die jarent toch ook niet okselfris meer zijn.
              Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KMvrtr Bekijk bericht
                TR6 techniek ken ik verder helaas niet. Maar ik zou direct alle slijtagedelen aan de hele veerpoot vervangen. Veerpootlagers bijvoorbeeld. Die zullen na al die jarent toch ook niet okselfris meer zijn.
                Veerpootlagers!?! Veel te modern, man. Is gewoon een losse veer en losse Koni demper, geen McPherson oid.

Klik HIER voor afbeelding. (toch lastig dat url's zo slecht zichtbaar zijn.)

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎