Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stekkers Ecu

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Stekkers Ecu

De ecu van mijn Chevrolet Tahoe 5.3 Flexfuel heb ik vervangen. De auto loopt weer goed, maar de stekkers zou ik zekerheidshalve ook graag laten vervangen. Ik kan ze alleen online niet vinden.
    Weet iemand waar je dit kunt bestellen?

Een deze dagen ga ik bij de dealer langs, wanneer het niet te vinden is.
    8.2 met supercharger?

20201015_061147.jpg

Ik kan me niet herinneren, wanneer ik voor het laatst bij de dealer was geweest. :-)
    Vandaag op de fiets naar de Chevrolet dealer, maar die kunnen alleen een complete kabelboom leveren. Maak het schoon met een spray was het advies.

Op Aliexpress staan ze wel, maar dat lijkt me geen vooruitgang.
    8.2 met supercharger?

Comment

Ik zou dat echt afraden. Die stekkers zijn er in de fabriek héél efficiënt opgeperst. Als je dat zelf met de hand doet, is de verbinding lang niet zo betrouwbaar en krijg je geheid contactproblemen (en storingen) die je van z'n leven niet meer kunt traceren.

Schoonmaken met contactspray of iets dergelijks, weer in elkaar pluggen en als het goed werkt: vanaf blijven. :-)
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Het lijkt erop dat het sowieso moeilijk wordt om de stekkers los te kopen. Hij werkt momenteel wel goed, maar het ziet er gewoon niet fris uit.
        Misschien is het inderdaad wel wijs om het eerst schoon te maken met contactspray.
        8.2 met supercharger?

Comment

Gebruik wel een goede contactspray. Eentje die de contacten niet blijft aanvreten, lang nadat je ze ingespoten hebt. Ik weet niet of er tegenwoordig nog sprays in de handel zijn die dat doen, maar ik zou er geen bij de action of aliexpress halen.

Comment

Even bellen met Tyra in Bunschoten? Wie weet hebben zij nog een idee op basis van hun ervaring?!?
            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Het woordje even is bij Tyra niet van toepassing.

Was al van plan er langs te gaan. Ik had ze van de week nog aan de lijn voor een remslangetje van de SRT-10, maar die hebben ze niet op voorraad.
              Met het vervangen van de wiellagers gaat die wel door de apk dacht ik.

Dat is dan wel een nadeel van dit soort auto'auto's. Een APK kan een week duren door een klein onderdeel.
              8.2 met supercharger?

Comment

Daarom ook niet tot de vervaldatum wachten hè ;)
                Veritatis simplex oratio est

Comment

;-)
                  Vervaldatum was volgens mij vorig jaar. Het duurt een week en daarom moet je nu 2x met een geschorste auto heen en weer.
                  8.2 met supercharger?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ar Bekijk bericht
                    Het woordje even is bij Tyra niet van toepassing.

Was al van plan er langs te gaan. Ik had ze van de week nog aan de lijn voor een remslangetje van de SRT-10, maar die hebben ze niet op voorraad.
                    Met het vervangen van de wiellagers gaat die wel door de apk dacht ik.

Dat is dan wel een nadeel van dit soort auto'auto's. Een APK kan een week duren door een klein onderdeel.
                    Ah, je kent ze al. Als ik naar Tyra moet, neem ik meestal een pak brood mee...
                    Dit adres ken je natuurlijk ook al: https://www.us-partscenter.nl/cenp-usaparts

Inderdaad een nadeel met dit soort auto's dat je niet op iedere hoek van de straat onderdelen ervoor kan kopen. Ik heb hetzelfde met oude Jaguars en Jensens.

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Bij Tyra kom ik al jaren.
                      Die uit Rotterdam, is dat de Ram achteras revisie man?
                      8.2 met supercharger?

Comment

Weet ik niet zeker, maar volgens mij wel.
                        Dit is nu samengegaan met C&P Parts uit Limburg. Daar postorderde ik best vaak Mopar spullen, omdat die tenminste voorraad hadden/hebben.

Comment

Working...
                        X