Gummers,
Namens een collega stel ik hier een vraag aan de expert-techneuten.
Hij rijdt een Ford Escort stationwagen, waarvan de linker voorrem 'aanloopt'.
Toen hij voor dit euvel naar een lokale vakgarage ging, resulteerde dit in ongeveer de volgende monoloog:
- ah, ik zie het al: de remtang moet vervangen worden
- weet je, dan moet je eigenlijk ook de remschijf en remblokken vervangen
- en *eigenlijk* moet je dan ook meteen rechts voor vervangen
- weet je wat? Als jij me acht meiertjes geeft, zorg ik dattie weer helemaal in orde is.
OK, nu dan de vraag:
Als de remklauw inderdaad "blokkeert" (de auto rijdt wel, maar bij gas los merk je dat ie snel afremt), is dat dan niet gewoon te verhelpen met wat kunst-en-vliegwerk?
Bijvoorbeeld "welgemikte klap met de hamer", of "even uit elkaar halen, staalborstel en kopervet eroverheen" en hij doettut weer?
En als je dan al de zooi moet laten vervangen, moet dat dan 800 Euro kosten?
Namens een collega stel ik hier een vraag aan de expert-techneuten.
Hij rijdt een Ford Escort stationwagen, waarvan de linker voorrem 'aanloopt'.
Toen hij voor dit euvel naar een lokale vakgarage ging, resulteerde dit in ongeveer de volgende monoloog:
- ah, ik zie het al: de remtang moet vervangen worden
- weet je, dan moet je eigenlijk ook de remschijf en remblokken vervangen
- en *eigenlijk* moet je dan ook meteen rechts voor vervangen
- weet je wat? Als jij me acht meiertjes geeft, zorg ik dattie weer helemaal in orde is.
OK, nu dan de vraag:
Als de remklauw inderdaad "blokkeert" (de auto rijdt wel, maar bij gas los merk je dat ie snel afremt), is dat dan niet gewoon te verhelpen met wat kunst-en-vliegwerk?
Bijvoorbeeld "welgemikte klap met de hamer", of "even uit elkaar halen, staalborstel en kopervet eroverheen" en hij doettut weer?
En als je dan al de zooi moet laten vervangen, moet dat dan 800 Euro kosten?
Comment