Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trilling met geluid bij accelereren E46 330i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Trilling met geluid bij accelereren E46 330i

Even een herhaling van mijn post in het café, omdat het hier misschien de aandacht trekt van anderen. Het komt er dus op neer dat ik een trilling of schudden viel en daarbij een dof geluid hoor als ik met veel gas in de 1 of de 2 optrek. Met het stijgende toerental neemt de tijd tussen de dof klinkende ‘boink’-en af. Iemand een iedee wat het kan zijn? Hier mijn oorspronkelijke bericht in het café:

Nee het klinkt eigenlijk alsof de achterband met toenemende frequentie ergens tegenaan stuitert. Het is dus niet constant, maar met het accelereren neemt de frequentie toe. Het zit ook maar in een beperkt toerenbereik en alleen bij veel gas. Maar de band komt nergens tegen aan. En ik heb de indruk dat als ik van de 1 overschakel naar de twee de frequentie van het b———b——-b——b—-b—b-b-bbbbbbb (zo klinkt het ongeveer) weer ongeveer hetzelfde is. De ‘b’ is dus een dof rubberachtig geluid.

Hardyschijf?
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Moet jij je niet aanmelden voor de rubriek Klokje Rond van Autoweek? ;-)
      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Met die maagdelijke kilometerstand van 319.000 kilometers?

ik heb me intussen even ingelezen in kapotte hardyschijven. Het zou goed kunnen dat het gebonk daardoor veroorzaakt wordt. Hopelijk houdt hij het de vakantie nog even uit. Ik zal hem dus maar even met een zachte hand -eh: voet- bedienen en meteen na de vakantie laten vervangen. Gelijk ook even een klein roestplekje op de spatbordrand rechtsachter laten wegwerken en dan kan hij er hopelijk weer even tegen.
        Last edited by Brahma; 05-08-22, 12:35.

Comment

Zekers! Dan kan Joep 'm even aan de tand voelen en wij meegenieten. ;-))))
          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
            Hardyschijf?
            offfff:

In combinatie met cardanaslager (rubber ervan).

Been there done that met een 320d 2003.

Comment

Working...
            X