Als er toch één ding is waar ik me helemaal het schompus aan kan ergeren, is het wel incompetentie. Vooral bij garages. Heb er nu ook weer één te pakken.
In Frankrijk voelde ik dat een voorwiel van de Coupé trilde. Een balanceerloodje zat los: zo'n gewichtje dat aan de binnenkant van je velg wordt geplakt. Als ik het terugdrukte, bleef het wel weer een paar honderd kilometer plakken (en dan was de trilling volledig weg). Maar bij thuiskomst was het trillen weer terug en bleek het loodje toch verdwenen. Dus even snel in de middagpauze langs de Euromaster. Ik zei nog tegen de monteur: je kunt precies zien waar 't loodje zat, want de plakstrip zit er nog. En ik DACHT nog: volgens mij heb jij geen zin in werken.
Maar goed. Wiel eraf, balanceren op dat balanceerapparaat, wiel erop, in het spitsverkeer (dus langzaam) naar huis moeten sukkelen. Klaar. Toch?
Volgende dag, bij de eerste snelle rit, die toevállig ook naar Berlijn ging: trillen. Godver. Op de parkeerplaats. Kijken.
Heeft ie het nieuwe loodje een decimeter verderop geplakt. Dat kan dus NOOIT kloppen - als het wiel met het oude loodje op de oude plek volledig trillingsvrij was, is het dat met een loodje op een andere plek natuurlijk niet. Zoiets is gewoon pure domheid.
Heb nog helemaal geen tijd gehad om weer terug te gaan, maar ik erger me d'r nu al een week aan. :-)
(on second thought: ik plak dat loodje gewoon zelf op de oude plek. Met wat voor lijm zou het vastzitten?)
In Frankrijk voelde ik dat een voorwiel van de Coupé trilde. Een balanceerloodje zat los: zo'n gewichtje dat aan de binnenkant van je velg wordt geplakt. Als ik het terugdrukte, bleef het wel weer een paar honderd kilometer plakken (en dan was de trilling volledig weg). Maar bij thuiskomst was het trillen weer terug en bleek het loodje toch verdwenen. Dus even snel in de middagpauze langs de Euromaster. Ik zei nog tegen de monteur: je kunt precies zien waar 't loodje zat, want de plakstrip zit er nog. En ik DACHT nog: volgens mij heb jij geen zin in werken.
Maar goed. Wiel eraf, balanceren op dat balanceerapparaat, wiel erop, in het spitsverkeer (dus langzaam) naar huis moeten sukkelen. Klaar. Toch?
Volgende dag, bij de eerste snelle rit, die toevállig ook naar Berlijn ging: trillen. Godver. Op de parkeerplaats. Kijken.
Heeft ie het nieuwe loodje een decimeter verderop geplakt. Dat kan dus NOOIT kloppen - als het wiel met het oude loodje op de oude plek volledig trillingsvrij was, is het dat met een loodje op een andere plek natuurlijk niet. Zoiets is gewoon pure domheid.
Heb nog helemaal geen tijd gehad om weer terug te gaan, maar ik erger me d'r nu al een week aan. :-)
(on second thought: ik plak dat loodje gewoon zelf op de oude plek. Met wat voor lijm zou het vastzitten?)
Comment