Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reparatiekosten/APK kosten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Reparatiekosten/APK kosten

    Golf 2 td van 1990 moest laatst nog voor de apk.

    Viel me heel erg mee aangezien deze auto zowiezo 6 ton of meer heeft gelopen.

    Voorste deel uitlaat vernieuwd (gewoon heel nieuw stuk pijp derop).

    2 nieuwe verse valeo ruitenwissers (oude waren gescheurd maar deden het nog goed).

    Remverschil achter laten maken.

    Thermostaat vernieuwd, auto kwam totaal niet op temperatuur. Vorige eigenaar had een beter oplossing dervoor: karton voor de radiateur :/

    Valt me op dat er ook helemaal niet aan de auto is gelast, gewoon nergens...

    Niet slecht voor zo een ouwe wagen toch? Totale kosten 230 euro trouwens (inclusief apk keuring dus, en thermostaat wat niets met apk te maken had).

  • #2
    Niet duur idd. Weer klaar voor 6 ton nu? ;-)

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)



    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
      Niet duur idd. Weer klaar voor 6 ton nu? ;-)
      Klaar totdat ie uitmekaar flikkert :)

      Comment


      • #4
        Hmm. Er zijn dus auto's hier die nog kanslozer zijn dan onze Uno. Kut.
        You know that reality is immaterial

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
          Hmm. Er zijn dus auto's hier die nog kanslozer zijn dan onze Uno. Kut.
          Een stukje Duitse techniek vergelijken met een auto die inmekaar gescheten is door stakende Italianen is een hele foute.

          Alle dieselrijders zouden aan de kant moeten gaan voor dit fantastisch stukje techniek van de middeleeuwen. 80 pk uit een 1.6 turbodiesel. Krachtiger dan de meeste 1.6 benzinemotoren en dat in 1990! Welke concurrent had een vergelijkbare diesel? Volgens mij geen enkele.

          Comment


          • #6
            Was indertijd niet slecht.
            Peugeot had in de 309 een 1.9TurboD met 90pk en een 78pk 1768cc in de 205.

            Comment


            • #7
              Fiat wel denk ik.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                Fiat wel denk ik.
                Yep, een 1.4 turbodiesel gemaakt en geleverd in de Uno, met iets van 70 pk ofzo, ik had toevallig de FIAT-specialist aan de lijn :-)



                In Nederland de 1.9 Turbodiesel in de Tipo met 90 pk, 1.9 Tdid in de Croma was ook 90 pk ( al was dat in de praktijk meer..)
                Veritatis simplex oratio est

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                  Yep, een 1.4 turbodiesel gemaakt en geleverd in de Uno, met iets van 70 pk ofzo, ik had toevallig de FIAT-specialist aan de lijn :-)



                  In Nederland de 1.9 Turbodiesel in de Tipo met 90 pk, 1.9 Tdid in de Croma was ook 90 pk ( al was dat in de praktijk meer..)
                  Dat is een 1.9 he :/

                  Je moet ook de inhoud vergelijken, 80 pk uit een 1.6 td is voor die tijd gewoon VEEL.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                    80 pk uit een 1.6 turbodiesel. Krachtiger dan de meeste 1.6 benzinemotoren en dat in 1990!
                    1988 1.6 (1588cc) corolla met 90 pk (gestegen naar 105 pk toen deze op injectie werd geleverd vanaf 1992). Wel op benzine, dat dan weer wel.
                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                    Comment


                    • #11
                      Mijn Alfa 1300 GT junior uit 1970: 89pk :-).
                      Mijn Giulia 1600 uit 1970: 115pk :-).

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                        Alle dieselrijders zouden aan de kant moeten gaan voor dit fantastisch stukje techniek van de middeleeuwen. 80 pk uit een 1.6 turbodiesel. Krachtiger dan de meeste 1.6 benzinemotoren en dat in 1990! Welke concurrent had een vergelijkbare diesel? Volgens mij geen enkele.
                        Gaan we weer, een TURBOdiesel vergelijken met een atmosferische benzinemotor. Lekker zinvol. Mijn Renault 18 1.6 TURBO benzine uit 1984 heeft 125pk (had vast en zeker ook wel beter gekund). En mijn XR2 uit midden jaren '80 met 1.6 en zonder turbo heeft ook al een kleine 100pk (met tweetraps Webertje). Alfa blijft wat dit betreft weer kampioen, imo.
                        Auto's: veel...

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                          Dat is een 1.9 he :/

                          Je moet ook de inhoud vergelijken, 80 pk uit een 1.6 td is voor die tijd gewoon VEEL.
                          Ja hoor jochie, rustig maar......
                          Veritatis simplex oratio est

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                            Ja hoor jochie, rustig maar......
                            Sorry meneer. Zal nooit meer boos doen.

                            Comment


                            • #15
                              Mijn Uno had +-100 pk uit een 1.5 zonder turbo. Echt spannend vind ik dat niet, want ze haalden dat uit een sneller nokkenasje en aangepast in-uitlaat en injectiesysteem. Het nadeel was dat je in z'n 5 wat trekkracht te kort kwam bij lage toeren. In zn 4 ging ie als een speer. :)

                              Comment


                              • #16
                                Gaaf he, zo'n Uno! :)
                                You know that reality is immaterial

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                  Dat is een 1.9 he :/

                                  Je moet ook de inhoud vergelijken, 80 pk uit een 1.6 td is voor die tijd gewoon VEEL.
                                  Zo kun je dus zien dat diesels echt k*tmotoren zijn, want uit een 1.6 benzinemotor met turbo werd dus al ruim anderhalf keer zoveel vermogen gehaald (Fuego Turbo kwam zelfs op 130pk). Over het verbruik zullen we het dan natuurlijk weer niet hebben ;-)
                                  Auto's: veel...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                    Mijn Uno had +-100 pk uit een 1.5 zonder turbo. Echt spannend vind ik dat niet, want ze haalden dat uit een sneller nokkenasje en aangepast in-uitlaat en injectiesysteem. Het nadeel was dat je in z'n 5 wat trekkracht te kort kwam bij lage toeren. In zn 4 ging ie als een speer. :)
                                    Dat was dan niet af-fabriek Cav, de 1.5 SX was 75 pk....

                                    1.3 Turbo ie 101 pk
                                    1.4 Turbo ie 114 pk
                                    Veritatis simplex oratio est

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Red205 Bekijk bericht
                                      Zo kun je dus zien dat diesels echt k*tmotoren zijn, want uit een 1.6 benzinemotor met turbo werd dus al ruim anderhalf keer zoveel vermogen gehaald
                                      Ja gek he? Benzinemotoren draaien véél hogere toerentallen, hence meer vermogen.
                                      Oliestoken voor het goede doel

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                                        Ja gek he? Benzinemotoren draaien véél hogere toerentallen, hence meer vermogen.
                                        Nou, dan zijn diesels toch k*tmotoren? ;-) Maar zo heel veel toeren draait zo'n oud benzine turboblokje ook weer niet. Net even gecheckt: Golf 2 TD 80pk bij 4500 toeren, Renault 18 Turbo 110pk bij 5000 toeren (kon de 125pk-versie niet vinden, dat zal bij een tikje hoger toerental zijn). Zoveel maakt dat dus niet uit met die toeren.

                                        Edit: het hogere koppel van de benzinemotor komt nog bij een lager toerental ook. R18 Turbo 181nm bij 2250t en Golf TD 155nm bij 2500t.
                                        Last edited by Red205; 25-09-08, 12:02.
                                        Auto's: veel...

                                        Comment


                                        • #21
                                          50pk per liter was toen aan de hoge kant voor een diesel, maar niet uitzonderlijk (bv. PSA 1.7, 90pk en Reault 1,8 92 pk). Voor benzines is 50pk per liter natuurlijk een lachertje, ook in 1990.
                                          Maareh, keep m rollin, 6 ton is een prestatie.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                            Dat was dan niet af-fabriek Cav, de 1.5 SX was 75 pk....

                                            1.3 Turbo ie 101 pk
                                            1.4 Turbo ie 114 pk
                                            Wel af fabriek, want t was een speciale uitvoering van abarth, 10 van gebouwd. Was tot boven de 100 net zo snel als de geblazen broertjes. Hij had 105 pk zei t boekje. Maar dat zullen wel italiaanse pk's geweest zijn. :p
                                            Maar hij was erg rap. Een 75sx is trouwens ook al prima, maar net wat langzamer.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X