Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMC Luchtfilter Subaru Legacy1997,vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • BMC Luchtfilter Subaru Legacy1997,vraagje

    Heeft iemand ervaring met een BMC Carbon Dynamic Airbox,
    plaatsen op een Subaru Legacy 2.0GL 1997?
    Ik wil dit doen om een soepeler motor te krijgen.
    Attached Files

  • #2
    Is er iemand die dan een ander luchtfilter gebruikt dan orgineel?

    Comment


    • #3
      je kunt beter dit nemen:

      http://www.turbonator.com/faq.html
      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

      Comment


      • #4
        bedankt voor je antwoord,
        http://www.cyclonenederland.nl[/URL]
        Dit lijkt het zelfde, het lijkt mij van die tellsell produkten,
        zou het werkelijk werken?
        Het luchtfilter zoals BMC zou dat gewoon niet al meer lucht
        doorlaten, of geeft het alleen maar een ander geluid?
        combinatie van beide misschien een idee,
        of gewoon een vervangingsluchtfilter gebruiken van KN of BMC.

        Comment


        • #5
          Zal ik maar even serieus antwoorden dan?

          Meestal geeft een vervangingsluchtfilter niet meer vermogen. Bijna altijd is het enige voordeel dat het geluid mooier wordt.
          Vaak is het nadeel dat je zelfs vermogen verliest!! En er kan vaak meer vuil binnenkomen en daar gaan luchtmassameters weer aan kapot.

          Kortom : als je graag wilt dat de motor wat 'stoerder' gaat klinken en je beseft dat je wat vermogen kunt verliezen en dat je iets meer risico loopt op technische probleempjes, dan kun je zo'n filter nemen.
          Anders gewoon niet doen, want je schiet er niets mee op.

          Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)



          Comment


          • #6
            goed zo harry netjes uitgelegd :)
            heb er niet zo het geduld meer voor om die petjes filters af te raden

            dus dan maar de gebruikelijke turbonator link met knipoog ;-)
            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

            Comment


            • #7
              Ha, die Gummers;

              Ik meen dat de Hets van Duts ook met zo'n BMC-geval is uitgerust. Weliswaar gecombineerd met een betere uitlaat en een aangepast motormanegement, maar het schijnt erg fijn te klinken.
              Scherven brengen gelul.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                Ha, die Gummers;

                Ik meen dat de Hets van Duts ook met zo'n BMC-geval is uitgerust. Weliswaar gecombineerd met een betere uitlaat en een aangepast motormanegement, maar het schijnt erg fijn te klinken.
                heeft die intelectuele schrijver een midlife crisis om zn auto zon petjes behandeling te geven?
                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                Comment


                • #9
                  Ha, die Motroos;

                  Hoezo petjesbehandeling? Nix mis met het op de juiste wijze combineren van originele onderdelen, toch? Als je de foto's van Brun's ouwe beestje ooit hebt gezien zul je moeten toegeven dat het alles behalve een petjesbak is. Gewoon met terughoudendheid en kennis van zaken opgevoerd (tuning heeft kennelijk een foute bijklank), verder een opvallend standaard ogende youngtimer.
                  Scherven brengen gelul.

                  Comment


                  • #10
                    Ha, die Motroos;

                    Schrijvers, ze lijken ook allemaal op elkaar....
                    Ik meen dat Dutch alleen op het oog had om de klanken en motorkarakteristiek van zijn Feestje wat meer in overeenstemming te brengen met het vermakelijke weggedrag. Wie het karretje ooit heeft horen & zien rijden weet dat' ie daar heel leuk in geslaagd is.
                    Scherven brengen gelul.

                    Comment


                    • #11
                      hans ben jij pro deo advocaat? ;-)
                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                      Comment


                      • #12
                        Ha, die Motroos;

                        In die zin dat al dat getuttut-hoho me geen stuiver oplevert misschien wel ja....
                        Scherven brengen gelul.

                        Comment


                        • #13
                          kom kom die 100 euro per uur ex btw belasting geld die zon pro deo zaak een advocaat oplevert is ook best op een houtje bijten , als je gewend bent 200 of 300 euro per uur te krijgen door ongeschreven prijsafspraken ,terwijl je nog niet eens de zaak hoeft te winnen ook nog
                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                            Zal ik maar even serieus antwoorden dan?

                            Meestal geeft een vervangingsluchtfilter niet meer vermogen. Bijna altijd is het enige voordeel dat het geluid mooier wordt.
                            Vaak is het nadeel dat je zelfs vermogen verliest!! En er kan vaak meer vuil binnenkomen en daar gaan luchtmassameters weer aan kapot.

                            Kortom : als je graag wilt dat de motor wat 'stoerder' gaat klinken en je beseft dat je wat vermogen kunt verliezen en dat je iets meer risico loopt op technische probleempjes, dan kun je zo'n filter nemen.
                            Anders gewoon niet doen, want je schiet er niets mee op.
                            Bedankt Harry, dan laat ik het zo!

                            Comment


                            • #15
                              De vermogenswinst in de hets van Duts komt niet van het luchtfilter zélf, maar van de aangepaste inlaat. In de ST loopt het inlaattraject vanaf de aanzuigbuis met een enorme S-boog door de motorruimte, om terecht te komen bij een grote luchtfilterbak boven op de motor. Al die kronkels én de motorwarmte in dat filter zijn bepaald niet optimaal.

                              Plaatsing van dat simpele BMC-luchtfiltertje maakte het mogelijk om de hele S-bocht en de filterbak te laten vervallen. Het filter zit bovendien pal achter de grille, waar de lucht het koelst is, en sluit direct aan op de gasklep en luchtmassameter. Dat is een forse verbetering. Maar eigenlijk onbegrijpelijk dat Ford het niet zelf zo heeft uitgevoerd.

                              Bij de meeste auto's is het daarentegen andersom: de standaard-aanzuiging is vrij goed, maar als je die vervangt door zo'n open BMC-geval, moet dat filter vaak noodgedwongen ergens hangen waar veel motorwarmte heerst. En dan heb je zelfs vermogensverlies.
                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                              Comment


                              • #16
                                Ha, die Brun;

                                "Maar eigenlijk onbegrijpelijk dat Ford het niet zelf zo heeft uitgevoerd."

                                Zoiets heeft meestal een logistieke of productietechnische oorzaak.
                                Scherven brengen gelul.

                                Comment


                                • #17
                                  Die turbonator troep is echt tel-sell niveau. Niet aan beginnen.

                                  Van die BMC bestaat geloof ik ook een andere kunstof versie die goedkoper is maar dezelfde vorm heeft en dus net zo goed werkt.

                                  Veel oem luchtfilter huizen hebben ook kamers tegen resonanties en geluid. (Mijn S2000 is heel stil tot je de kap van het luchtfilterhuis trekt.)
                                  Puur omdat dit niet lekker valt bij de gemiddelde wereldburger.

                                  maar een beetje gummer heeft liever de mechanische geluiden van het motorblok, en dat levert vast een paar pk op. Plus het klinkt leuk.

                                  Mijn Q4 zuigt echt beter lucht aan door het vervangingsfilter dan de standaard box. Warme lucht kan een probleem zijn, het is dus beter om ergens koude lucht vandaan te trekken. Maar verwacht geen wonderen.
                                  http://www.ebbropremium.nl

                                  Politics is the entertainment branch of industry.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Dit gaf de plaatsing van een open luchtfilter bij mij als resultaat:
                                    http://squadra-tuning.nl/NL/techniek...ur_40_grd.html


                                    Met nog warmere inlaatlucht (55 Gr C):http://squadra-tuning.nl/NL/techniek...ur_55_grd.html

                                    Tot wel 16 pk verslechtering dus! Koude luchtaanvoer is alles dus en met een open filter krijg je dat haast niet voor elkaar.

                                    Een afgesloten airbox kan echter wel een goede, koude luchtaanvoer hebben.
                                    En misschien wel vermogenswinst indien het originele filter te klein bemeten is.

                                    Meten is weten!

                                    Comment

                                    Working...
                                    X