Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW slopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hansv
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Iep Bekijk bericht
    http://www.ad.nl/denhaag/stad/266043..._de_sloop.html

Tsss, de gemeente Den Haag subsidieert zelfs het slopen van 'Vintage' BMW's. Nou ziet het er niet naar uit dat dit exemplaar in concoursstaat is, maar toch is het jammer. Baardmans mag vanaf nu fietsen.....
    Ha, die Iep;

Ik sluit me aan bij het commentaar van Karel Kip.

Leave a comment:

• Lennart
    replied

Tsss, de gemeente Den Haag subsidieert zelfs het slopen van 'Vintage' BMW's. Nou ziet het er niet naar uit dat dit exemplaar in concoursstaat is, maar toch is het jammer. Baardmans mag vanaf nu fietsen.....
    Oei.....

Doet mij denken aan de situatie die een tijdje geleden in Italie speelde. Verkopen moest via de notaris en kostte altijd veel geld. Echter, sloperijen kregen subsidies op het slopen van oude auto, dus kon men ze daar dumpen en nog geld toe krijgen. Werkelijke talloze prachtige harde schrale Italiaanse Alfa's, Fiat's Lancia's zijn op die manier in de schredder gegaan :-(.
    Een tijd terug sprak ik Alfa Mario en had hier en daar wat dealtjes met sloperijen en heeft er daardoor heel wat kunnen redden. En die hier in NL vervolgens weer voor grof geld doorverkocht :-).

Leave a comment:

• Iep
    replied

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Wat zeg ik: de Alfa V6 12-klepper staat er niet in.

Stelletje prutsers. :)

Leave a comment:

• Red205
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
    Waardeloos lijstje overigens, Alfa Nord blok staat er niet in.
    Nog erger: Alfa V6 blok staat er niet in.

Leave a comment:

• Steven
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
    Inderdaad een waardeloze lijst (betrouwbaarheid is geen onderdeel van de criteria).

Leave a comment:

• Lennart
    replied
    Volgens het Amerikaanse Ward's AutoWorld Magazine behoort de M30 motor tot de beste 10 motoren van de 20e eeuw:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ward%27...s#20th_century

Leave a comment:

• Lennart
    replied
    Daarom had ik ook draadje aangemaakt. Ik snap niet wat hier leuk aan is. Sowieso snap ik niet wat er leuk is aan dingen slopen.
    Soms stoor ik me ook weleens een Top Gear als ze weer leuke oude auto's gaan kopen en die dan gaan slopen. Haha, leuk.

YouTube zit natuurlijk vol met dit soort filmpjes, maar ikke snap de lol niet. Ja natuurlijk gaat ie stuk, wat verwacht je dan?
    Ergens anders heeft iemand van z'n spaargeld een auto gekocht en daar gaat de motor stuk van, die had je mooi kunnen helpen dan.

Leave a comment:

• Iep
    replied
    Volgens het Amerikaanse Ward's AutoWorld Magazine behoort de M30 motor tot de beste 10 motoren van de 20e eeuw:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ward%27...s#20th_century

(onderaan pagina)

...geen idee wat de waarde van deze toekenning is (nog nooit van Ward's AutoWorld gehoord), maar dat het een sterk blok is, is met dit filmpje wel bewezen. Overigens hou ik ook niet van dit soort automobiele 'martelpraktijken'.

Leave a comment:

• Steven
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
    Een keer heeft een maat van me een Honda Civic 1.3 16v (90 pk) weggedaan. Een van de aller misbruik bestendigste blokken die ik ooit heb gezien.

Naar sloop gebracht, wat doet meneer, water eraf tappen, en daarna gewoon 15 minuten lang volgas. Hmmm ok, daarna maar de olie aftappen, dat hield ie ook lang vol, totdat ie met een hele harde klonk was gestopt.

Ik denk dat motoren op zich best een tijd lang kunnen draaien zonder olie/koeling, maar de motor zal wel blijvend beschadigt raken.
    Heb ooit van iemand hetzelfde gehoord over zijn starlet 1.3 motor.
    Na olie aftappen ging het hem niet snel genoeg, dus ook nog zand en wat bouten in de vuldop gegooid....

Leave a comment:

• Lennart
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
    Een keer heeft een maat van me een Honda Civic 1.3 16v (90 pk) weggedaan. Een van de aller misbruik bestendigste blokken die ik ooit heb gezien.
    Knot heeft dat filmpje een keer gepost van zijn Civic, of bedoel je die niet? :-)

Leave a comment:

• EG
    replied

Naar sloop gebracht, wat doet meneer, water eraf tappen, en daarna gewoon 15 minuten lang volgas. Hmmm ok, daarna maar de olie aftappen, dat hield ie ook lang vol, totdat ie met een hele harde klonk was gestopt.

Ik denk dat motoren op zich best een tijd lang kunnen draaien zonder olie/koeling, maar de motor zal wel blijvend beschadigt raken.

Leave a comment:

• motroosje
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
    Ha, die Gummers;

Beetje puberaal misschien, maar eigenlijk topreclame voor BMW. Je snapt niet dat de M030 zo berucht is kunnen worden om gescheurde cilinderkoppen.
    er zijn wel meer blokken hoor, die wel even blijven draaien
    aan die gescheurde cilinderkoppen gaan natuurlijk wel even wat draaiuurtjes aan vooraf, daar vallen die paar minuten bij in het niet
    ook onder "normale" omstandigheden heeft een blok veel te lijden, koude droge starts
    overbelasting door somige eigenaren etc
    Last edited by motroosje; 02-10-08, 00:14.

Leave a comment:

• Hansv
    replied
    Ha, die Gummers;

Beetje puberaal misschien, maar eigenlijk topreclame voor BMW. Je snapt niet dat de M030 zo berucht is kunnen worden om gescheurde cilinderkoppen.

Leave a comment:

• Steven
    replied
    Och, je ziet op de openbare weg ergere dingen gebeuren (wegplanken met koude motor e.d.). Nee, 9m31 kijken naar een motorblok vindt ik wat teveel van het goede.

Leave a comment:

• Lennart
    replied
    Erg hè? Ik krijg er zelf altijd een soort misselijk gevoel in de onderbuik van dit soort praktijken. Heel vreemd, alsof je meevoelt met zo'n blok.

Leave a comment:

• Steven
    replied
    Dit houdt ik geen 9:31 vol....

Leave a comment:

• Lennart
    started a topic BMW slopen

BMW slopen

http://nl.youtube.com/watch?v=ofjNaRJWjxU

Ik zie hier de humor persoonlijk niet zo van in, maar ik moet toegeven dat deze het wel erg lang voldhoudt zo.
    Wat het extra zonde maakt, want het was kennelijk nog een heel sterk blok.
Working...
X