Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitlaatdelen verbinden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Uitlaatdelen verbinden?

    Oké… Ik heb even de hulp nodig van mensen die ook ervaring hebben met hun uitlaat door midden rijden…:)

    Wat is de situatie? De 2 jaar geleden eronder gefrotte regenpijp bestaat uit 3 delen; voorste deel origineel, middenpijp van Supersprint en einddemper van CSC. Supersprint en CSC deel pasten toen niet gemakkelijk op elkaar, de lasbeunhaas is m.i. toen veel te lang bezig geweest. Met mijn schuiver van afgelopen vrijdag liggen die delen dus weer uit elkaar, op of net achter de las is de boel volledig doormidden. Nadere inspectie is nog nodig.

    Compleet nieuwe, uit 1 deel bestaande originele uitlaat gaat er niet onder want dan ben ik >400 E kwijt. Heb ik geen zin in, besteed m’n geld nu liever aan een setje goede achterbanden…:)

    Dus. Is wederom lassen een optie? Of kan ik beter met zoiets aan de slag: http://www.fullcartuning.nl/images/f...ts-5070mm.jpg? Haakse slijper voor pas maken is present, DHZ-garage, twee goede klemmen en wat ouderwetse Gun Gum zijn natuurlijk ook snel geregeld…

    Of wellicht heeft iemand een adresje waar ik een verloopbus met de juiste, verschillende diameters kan scoren?

  • #2
    Aan elkaar lassen is zinloos, dan ligt 't er over 1000 km geheid weer af.

    Als het desondanks goedkoop moet: wurm er zo'n bus omheen, desnoods met twee grote klemmen erop.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
      Aan elkaar lassen is zinloos, dan ligt 't er over 1000 km geheid weer af.
      Huh, dat lijkt me niet helemaal waar, tenzij de uitlaat qua rotterij gaar is.
      Als het goed gebeurt is dat de beste oplossing ipv een kompleet nieuwe.

      Comment


      • #4
        Je middenpijp van supersprint is na 2 jaar nog niet doorgerot? Da's beter dan gemiddeld ;-) Supersprint maakt erg mooi klinkende uitlaten, maar kwalitatief gezien is het echt rommel. Volgens mij gemaakt van gerecyclede Alfa Suds ;-)

        Maar goed, staat verder los van de vraag. Zo'n bus erover zal wel een tijd goed gaan neem ik aan, als dat enigszins goedkoop te fixen is zou ik het zeker proberen.

        Comment


        • #5
          Al op MP gezocht naar een uitlaatje oid?
          Moet toch goedkoper dan 400 euro kunnen?

          Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)



          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
            Huh, dat lijkt me niet helemaal waar, tenzij de uitlaat qua rotterij gaar is.
            Als het goed gebeurt is dat de beste oplossing ipv een kompleet nieuwe.
            Mja, ok, maar ik sprak een beetje uit eigen ervaring... heb in het verleden al heel vaak uitlaten laten lassen. Met als resultaat dat ie na twee weken gewoon tien centimeter verderop weer scheurde. Als het eenmaal begint te roesten, houdt het braadwerk meestal niet echt lang.

            Maar proberen kost natuurlijk weinig, dus ach, waarom niet?
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

            Comment


            • #7
              Oké, lassen gaat 'm dus niet worden.

              Verbinden dmv koppelstuk wel en over een week of 3 op de brug bij iemand met een lasapparaat voor eventueel de finishing las-touch...
              :)

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                Mja, ok, maar ik sprak een beetje uit eigen ervaring... heb in het verleden al heel vaak uitlaten laten lassen. Met als resultaat dat ie na twee weken gewoon tien centimeter verderop weer scheurde. Als het eenmaal begint te roesten, houdt het braadwerk meestal niet echt lang.

                Maar proberen kost natuurlijk weinig, dus ach, waarom niet?
                Grappig, ik heb twee keer een uitlaat dmv lassen laten repareren en dat heeft bij een auto jaren gezeten. De tweede is de Manta, daar zit er een strip van 20cm er langs gelast en die heeft zelfs de bolle landwegen in Belgie overleeft vorig jaar toen Cav en ik daar de ATM Memorial de Stapelaere reden en de uitlaat zwaar over de grond schraapte.

                Comment


                • #9
                  Ja en om de inkoppers vast terug te trappen: Toen was ik al flink afgevallen!! :)

                  Comment


                  • #10
                    Of de uitlaat is van bagger kwaliteit,of het laswerk is knoeiwerk!
                    Een goed gelaste uitlaat scheurt niet af bij de las,dit komt in veel gevallen voor omdat er te veel spanning in de uitlaat komt door verkeerd gebruik van de ophangrubbers,de uitlaat word te star.
                    De uitlaat van Parohl z'n bmw heb ik ook vermaakt (en zoveel uitlaten meer) en er is er nog nooit eentje afgescheurt.

                    Dus als je nog naar een oplossing zoekt,je bent welkom.
                    Chev's of the 50's.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                      Met mijn schuiver van afgelopen vrijdag....
                      Schuiver? Wat voor schuiver? Niet al teveel schade hoop ik?
                      Auto's: veel...

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Knutsel-ivl Bekijk bericht
                        Of de uitlaat is van bagger kwaliteit,of het laswerk is knoeiwerk!
                        Een goed gelaste uitlaat scheurt niet af bij de las,dit komt in veel gevallen voor omdat er te veel spanning in de uitlaat komt door verkeerd gebruik van de ophangrubbers,de uitlaat word te star.
                        De uitlaat van Parohl z'n bmw heb ik ook vermaakt (en zoveel uitlaten meer) en er is er nog nooit eentje afgescheurt.

                        Dus als je nog naar een oplossing zoekt,je bent welkom.
                        Idd, grootste fout van beunhazen is dat ze de uitlaat verkeerd vastmaken. Ding moet gewoon lekker los kunnen bewegen zodat ie niet uitmekaar flikkert.

                        Goeie las icm goeie ophanging van uitlaat blijft gewoon jarenlang vastzitten. Heb zelf ook een paar keer uitlaat laten lassen.

                        Comment


                        • #13
                          @knutsel
                          Beter kijken van mijn kant moet idd uitwijzen of het de oude lasnaad is die los heeft gelaten. Nog geen tijd voor gehad. Als je een beetje in de buurt woont kan ik je hulp zeker gebruiken! Ik woon in de buurt van al die binnenkort leeggeruimde kantoorpaleizen...:)

                          @Red
                          http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=245&page=2
                          Vooral erg geschrokken en veel geluk gehad. En op zoek naar nieuwe achterbanden, wellicht heeft Angelo een goed advies....? ;)

                          Comment


                          • #14
                            Aha, dat is idd wel het voor de hand liggende draadje. Maar idd mazzel gehad, zeg! Maar in de regen is het altijd zo erg oppassen, zeker in de bergen. Vooral ook omdat de kwaliteit van het asfalt vaag bedroefend slecht is. Althans, zoals ik me dat kan herinneren van het vele honderden kilometers Alpenpassen rijden tijdens afgelopen vakantie (waaronder de Stelvio en Gaviapas!).

                            Maar hopen dat je bella weer snel de oude is, het is en blijft een prachtig ding.
                            Auto's: veel...

                            Comment


                            • #15
                              buis eromheen met dikke klemmen, evt daarna nog vastlassen, houdt bij mij al jaren stand ... :-)
                              VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

                              Comment


                              • #16
                                Heb op zich ook geen slechte ervaring met lassen, is bij de Spider ook al eens gebeurd (en moet nu weer op een andere plek). In dit geval niet door roest maar doordat de uitlaat makkelijk op drempels schuurt. Als lassen geen optie zou zijn kun je d'r denk ik elke 6 maanden een nieuwe uitlaat onder hangen. Moet je ook maar niet in een woonerf gaan wonen met je wannabe sportwagen. :)
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

                                Comment


                                • #17
                                  kantoorpaleizen...:)
                                  ?? Die hebben wij hier niet,dus ik denk dat wij niet echt dichtbij elkaar wonen.

                                  ('t is net hints) Hier komt een vrouwke vandaan die meervoudig wereld kampioen is geworden op 2 wielen.

                                  Nou........inkoppertje.........toch???
                                  Chev's of the 50's.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Smieglsgastel? :)
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jammer Jasper............(Tis meer op d'n Peel aan)
                                      Chev's of the 50's.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jammer knutsel, ik ga zelf wel knutselen....:)
                                        Maar dank voor het aanbod!

                                        Lees ik nu tussen de regels door dat Jasper graag aan een Alfa sleutelt...? ;)

                                        *test of assteunen te stapelen zijn* :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          En natuurlijk dank voor het compliment Red! Originele uitlaat is ook geen optie om het tekort aan cilinders ook enigszins te maskeren...;)

                                          @JPD
                                          Dat is ook mijn plan. Eerst lekker zelf knutselen zonder knutsel (:)), daarna wellicht nog even de boel echt stevig maken dmv een rupsje hier en daar...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Supersprint maakt erg mooi klinkende uitlaten, maar kwalitatief gezien is het echt rommel. Volgens mij gemaakt van gerecyclede Alfa Suds ;-)
                                            Dat kan heel goed kloppen Jurgen! :) Zo krokant als Croky-chips maar er is weer iets gasdichts van gebakken...

                                            Vanmiddag bleek dat ook de einddemper niet helemaal dicht meer was en dus had verbinden zonder te lassen geen zin. Gelukkig heeft een vriendje de beschikking over de werkplaats van z'n werk en dus werd het raspaardje met behulp van een heftruck de lucht in gehesen....:)




                                            Nu de sideskirt er nog op kitten en op zoek naar een hele achterbumper.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                              Lees ik nu tussen de regels door dat Jasper graag aan een Alfa sleutelt...? ;)
                                              Misschien had ik moeten zeggen: LATEN lassen? :)

                                              Ik kan best een schakelaartje vervangen of olie peilen of zo, maar lassen zou echt op drama uitlopen denk ik. :)
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

                                              Comment

                                              Working...
                                              X