Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bandenboer omgeving A'dam?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• bandenboer omgeving A'dam?

Na het berm-uitstapje met de bella loopt de linker voorband langzaam leeg. Valt nog prima mee te rijden hoewel ik daar na vandaag twijfels over heb; vanochtend lucht erin en vanavond er redelijk veel lucht bij moeten doen na meerdere ritten vandaag over plusminus 250 km.

Met de schuiver van vorige week is er meuk tussen de velg en de band gekomen, dat is op fnog te plaatsen foto's ook goed te zien. Met de eerste keer echt plat gaan en het weer oppompen van de band is dat echter weg, de Duitse bermkluiten zijn dus niet meer te zien. Maar misschien nog wel aanwezig waardoor de band dus "langzaam" leegloopt?

Wie weet de betere bandenboer in omgeving A'dam waar ik op de zaterdagmorgen even de boel kan laten checken en wellicht 2 leuke bandjes kan scoren?

Ga gewoon ff bij de Euromaster binnen (Meeuwenlaan 126b),is misschien een paar eurrie's duurder maar vele malen beter dan al die kwik-fit meuk.
    Chev's of the 50's.

Comment

Kwik fit is inderdaad volledig R U K!!!

Stelltje laaielichters bovendien. Wij leverden een paar weken terug een gebruikte Alto af aan een jongedame (type: "net een rijbewijs") Vorige week belde ze met de opmerking dat de achterbanden glad waren. Ze had namelijk tijdens een hoosbui het idee gehad dat de achterkant weggleed en was accuut bij een Kwik.....Shit binnengestapt. Koren op de molen natuurlijk voor die getrainde oplichters. "Mevrouwtje, (ook zo lekker denigrerend!!) l e v e n s g e v a a r l ij k!!!! Uw achterbanden zijn helemaal glad."

Nu had ze nog de tegenwoordigheid van geest om mij te bellen om te vertellen dat de achterbanden vervangen zouden worden en ze voor garantie wel met de bon zou langs komen. Hierop heb ik geantwoord dat de banden zeer zeker nog voldoende profiel hadden (nieuwe voor en meer dan 3 mm achter) en we daarom niet tot vergoeding zouden overgaan. Ze was echter zo bang gemaakt dat ze toch besloot om die nieuwe banden te kopen. Ik heb haar verzocht om of naar onze bedijf te komen of naar onze andere vestiging bij haar in de buurt te gaan en de "oude" banden mee te nemen.

Intussen is ze voorgoed genezen toen we haar het werkelijke profiel lieten zien en we haar er bovendien op wezen dat er nog een splinternieuwe band op reserve lag, zodat in geval van gladde(re) banden ze er maar eentje nodig had gehad.

Kortom, op z'n minst een stel prutsers, als het geen laaielichters zijn.
      Last edited by Ton van S; 14-10-08, 23:40.

Comment

Idd laaielichters,dat bleek pas nog wel uit een test,vloeistoffen worden bijgevuld (op de rekening) wat helemaal niet nodig bleek te zijn,vervangen onnodig banden (lees hierboven) en voor een beurt ben je helemaal op het goede adres.............als je zelf genaaid wilt worden.
        Chev's of the 50's.

Comment

Heb met de Euromaster ook niet zulke goede ervaring (zoek het incompetentie-draadje maar op, hier op gummen). Maar Dutch en ik waren en zijn beiden nogal tevreden over de Profile-vestiging in Uithoorn:

http://www.hogendoorn.nl/

En volgens mij krijg je d'r met wat sjacheren zelfs nog korting ook (ik kreeg destijds 10 procent).
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Kijk, daar is-ie... Thanks brun, op die bandenboer kon ik niet komen.

En ook geen Kwik-shit voor mij, ga daar al 10 jaar niet meer heen. En de komende 50 ook niet denk ik...:)

Comment

Volgens mij had w220 nog wel een aardig adresje ergens onder de rook van Schiphol? Zwanenburg of zo? Ben er zelf nooit geweest, maar herinner me de discussie op het oude forum.
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                Volgens mij had w220 nog wel een aardig adresje ergens onder de rook van Schiphol? Zwanenburg of zo? Ben er zelf nooit geweest, maar herinner me de discussie op het oude forum.

Is dat niet die bandenboer in Hillegom en/of omgeving? Daar hebben VV164 en 1600HF/240RS ook nog wel eens over gesproken op Gummen.org 1

Comment

Ben de naam even kwijt, ze zitten in zwanenburg, aan de Veneweg. Moet wel zeggen dat ik ze niet bijzonder goedkoop vond, wel kundig en het uitlijnen en uitbalanceren was goed.

Als het voor weinig moet kan je nog doorrijden naar De Liede, daar zitten wat beunen met bandenhallen.

“Nu had ze nog de tegenwoordigheid van geest om mij te bellen om te vertellen dat de achterbanden vervangen zouden worden en ze voor garantie wel met de bon zou langs komen. Hierop heb ik geantwoord dat de banden zeer zeker nog voldoende profiel hadden (nieuwe voor en meer dan 3 mm achter) en we daarom niet tot vergoeding zouden overgaan. Ze was echter zo bang gemaakt dat ze toch besloot om die nieuwe banden te kopen. Ik heb haar verzocht om of naar onze bedijf te komen of naar onze andere vestiging bij haar in de buurt te gaan en de "oude" banden mee te nemen.”

Sorry, maar ik heb best begrip voor de bandenzaak in deze. Ze geeft aan weg te glijden, de banden zijn zo bijna glad, 3 mm noem ik niet bepaald nieuw namelijk. Bovendien is het herfst en komt de winterperiode eraan, dan moeten er goede banden onder. Het argument dat ze het reservewiel hadden moeten gebruiken is onzin. Vaak zijn dit banden die er al jaren omheen zitten, niet bepaald goed dus, bovendien zijn het vaak oudere profielen die niet meer leverbaar zijn. Dus heb je het probleem dat met twee verschillende profielen op 1 as zit.

Dus een bandenboer die ipv 3 mm bij 2 mm de banden wisselt als oplichter/prutser afschilderen gaat mij te ver. 2 mm wordt over het algemeen aangehouden als minimale profieldiepte ipv de 1.6 mm van de APK (niet alleen door bandenboeren, maar kan je ook opmaken uit diverse bandentesten). Het zou toch ook niet gepast zijn als ik het garagebedrijf zou afschilderen als oplichters omdat zij een Salto op gladiaalbanden aflevert aan een dame die net achter het stuur kruipt? Die dan terugkomt bij de garage en dan ipv dat de garage zegt van; “ach, bij de volgende beurt geven wij u €50 korting (bandjes kosten weinig namelijk) om u tegemoet te komen, met niet zoveel woorden zegt; Hee dom wicht, dat kon je nog best 2000 KM mee rijden en bovendien ligt er nog een knap reservewiel in .

Toch?

Comment

Als je naar De Liede gaat, wel even omkleden van tevoren. Je brogues & khaki's zullen het daar niet zo goed doen ;-)
                    Let's kick some ass and chew bubblegum...
                    ----------------------------------------------------------------------------
                    '71 Alfa Romeo Giulia Super
                    '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                    '00 BMW E39 528iA Touring
                    '06 BMW Z4M Roadster
                    '96 BMW E36 328i trackracer
                    '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knutsel-ivl Bekijk bericht
                      Ga gewoon ff bij de Euromaster binnen (Meeuwenlaan 126b),is misschien een paar eurrie's duurder maar vele malen beter dan al die kwik-fit meuk.
                      Euromaster hier in de regio (Haaglanden) is net zo RUK als de Kwik-fit.
                      Profile heb ik hier in Z'meer wel goede ervaringen mee.

Comment

En de profile hier in nootdorp is ook geweldig ruk. Conclusie is dus dat je mazzel moet hebben met het personeel. Kwikfit is overal ruk.

Ik ben wel tevreden over brouwer banden in Zaandam

Comment

Alle grote concerns zijn ruk in mijn optiek. Banden bestellen bij autobandenmarkt.nl en bij een bevriende garage laten bezorgen zodat ze die er voor een leuk prijsje op willen zetten voor je. Ik hoef geen advies over banden, ik weet wat ik wil, ik heb alleen zelf niet zo'n bandenapparaat (weet wel hoe ik 'm moet bedienen) en balanceren is ook wel fijn. :)

Comment

@Ton: 3 mm vind ik echt te weinig om mijn vriendin dagelijks mee op pad te sturen. 4mm is voor mij voor een dagelijkse auto echt de absolute ondergrens (en ja, dan leg ik ze wel op de achterwielen, de voorbanden moeten imho nog meer profiel hebben). Zowel in de zomer als winter kan er voldoende water op de weg liggen om een auto volledig onberekenbaar te maken voor onervaren bestuurders in dat soort situaties.

Op de DAF vind ik 0,3mm achter een prima streven :)
                            Last edited by Dennis Cavallino; 15-10-08, 09:25.

Comment

Ja hallo...... ;-)

http://www.deni.nl/Pages/home.php?Pagina=home

Adres:
                              DENI Wheelstyling
                              Zwanenburgerdijk 302
                              1161 NM Zwanenburg

( en doe Niek de groeten van "Peter met de nieuwe S")
                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                Heb met de Euromaster ook niet zulke goede ervaring (zoek het incompetentie-draadje maar op, hier op gummen). Maar Dutch en ik waren en zijn beiden nogal tevreden over de Profile-vestiging in Uithoorn:

En volgens mij krijg je d'r met wat sjacheren zelfs nog korting ook (ik kreeg destijds 10 procent).

Dat kan ik wel onderschrijven. Ik ken ze vrij goed, met name de (grotere) vestiging in Mijdrecht en altijd topservice.
                                Forza!

Comment

Is dat niet Deni, de velgenboer?

EDIT: whoeps, w220l was me al voor...
                                  Last edited by Dutch; 15-10-08, 12:13. Reden: PeterTI @ pc Duts
                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

dutch heeft z'n koffie nog niet op.

[edit] laat maar.. :)
                                    Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                      Is dat niet Deni, de velgenboer?
                                      Zeg sta ik onder de ignoretoets ofzo ????

Tsssssssssssssssssssssssss. ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht

Yep, bijvoorbeeld ook (fikse) korting op een setje winterbanden als je de zomerbanden tegelijk koopt. Of gratis slotbouten erbij, dat soort dingen. En gewoon een nette zaak, waar ik wel een stukje voor wil omrijden.
                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                          Zeg sta ik onder de ignoretoets ofzo ????
                                          Jeeeeemig, en jullie hebben koffie te veel op! Mijn edit van 12.13 was na 10 seconden in die ene minuut en Scudetto en w220l komen op 12.13:20 en 12.13:30 al met een heuse gang mob! :)

Comment

Als je dat maar weet..... ;-)

Comment

Deni is idd een aanrader. Ook voor wat betreft uitlijnen.
                                              Auto's: veel...

Comment

Maar, eh zijn de banden nog wel goed? Ook bij de velg? Dan is het immers slechts een kwestie van wiel eraf, schoonmaken, band leeg laten lopen (ventielkukkeltje eruit), schoonmaken, bandwangen naar binnen drukken, schoonmaken en weer vullen, of zo ongeveer. Kan je zelf toch en als je band niet verdraait op de velg, dan hoef je zelfs niet opnieuw te balanceren.
                                                fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                                  Is dat niet die bandenboer in Hillegom en/of omgeving? Daar hebben VV164 en 1600HF/240RS ook nog wel eens over gesproken op Gummen.org 1

Laat ik zelf het antwoord maar geven

http://www.bandeko.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                                                    Maar, eh zijn de banden nog wel goed? Ook bij de velg? Dan is het immers slechts een kwestie van wiel eraf, schoonmaken, band leeg laten lopen (ventielkukkeltje eruit), schoonmaken, bandwangen naar binnen drukken, schoonmaken en weer vullen, of zo ongeveer. Kan je zelf toch en als je band niet verdraait op de velg, dan hoef je zelfs niet opnieuw te balanceren.
                                                    En druk ik die bandwang zomaar naar binnen?
                                                    En zal ik dit gewoon eens gaan proberen? :)
                                                    Thanks!

Ook de rest bedankt voor de adresjes, achterbanden moeten hoe dan ook vervangen worden.

Comment

Die banden kan ik er overal wel op laten draaien. Ik zoek alleen een goedkoop adresje voor het halen van die banden. Op http://www.debandenconcurent.com/ zijn ze veruit het goedkoopste. Maar dat zit helemaal in Ommen en dat vind ik iets te ver voor. Bij bandenmarkt.nl kun je ze niet eens afhalen. Thuis laten bezorgen vind ik ook waardeloos, aangezien ik nooit thuis ben om het aan te nemen.

Dus weet wie er een goedkoop adresje in de buurt van A'dam om banden te kopen en er eventueel op te laten zetten? :) In mijn geval gaat het om 185/60/14 winterbanden (liefst vredestein snowtrack 2).

Comment

Rondje beltegoed gebruiken om de verschillende adressen te bellen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                                          En druk ik die bandwang zomaar naar binnen?
                                                          En zal ik dit gewoon eens gaan proberen? :)
                                                          Thanks!

Ook de rest bedankt voor de adresjes, achterbanden moeten hoe dan ook vervangen worden.
                                                          Ik zou het wel bij een bandenboer/garage doen
                                                          fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoStra Bekijk bericht
                                                            Die banden kan ik er overal wel op laten draaien. Ik zoek alleen een goedkoop adresje voor het halen van die banden. Op http://www.debandenconcurent.com/ zijn ze veruit het goedkoopste. Maar dat zit helemaal in Ommen en dat vind ik iets te ver voor. Bij bandenmarkt.nl kun je ze niet eens afhalen. Thuis laten bezorgen vind ik ook waardeloos, aangezien ik nooit thuis ben om het aan te nemen.

Dus weet wie er een goedkoop adresje in de buurt van A'dam om banden te kopen en er eventueel op te laten zetten? :) In mijn geval gaat het om 185/60/14 winterbanden (liefst vredestein snowtrack 2).

http://link.marktplaats.nl/100899262
                                                            Bandenconcurentbanden daar laten bezorgen en Henny ze er op laten zetten, denk dat dat wel gaat. Eerst even langsgaan, werkt beter dan bellen schat ik zo in.
                                                            fka v164

Comment

Ken jij die Henny toevallig?

Comment

Dat is de Hennie die mij m'n gereedschap aangeeft als ik sleutel.
                                                                fka v164

Comment

Working...
                                                                X