Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bandenboer omgeving A'dam?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zo... gisteren de hele middag bij de overbekende bandenboer in Zwanenburg doorgebracht.

Vier nieuwe Bilstein dempers onder de bus. Alles weer netjes uitgelijnd.

Viel niet mee. uiteindelijk is er ruim 4 uur gewerkt.

Zeer nette prijs, super service!
    Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

• Ha, die Gummers;

Vanmiddag even een bezoekje gebracht aan wat gummen.org's huisleverancier in rubberwaren lijkt te zijn: de firma Deni Wheelstyling in Zwanenburg. Hebben me een paar nette prijzen voor een set banden voor de Bismarck voorgerekend. Ook mijn vraag of de Hankook K110 Evo V12 het op een Zeuven net zo goed zou doen als op een Drietje konden ze positief antwoorden. Simpel gezegd kwam het er volgens hun op neer: als je de premiumbril even afzet kun je niets beters kopen. Goed advies ook nog eens dus.
      Thuis nog even het web afgesnuffeld waarbij ik dit adres tegenkwam: http://www.bandendeal.nl/
      Die leveren alleen na checken van een KvK-nummer, maar dat heb ik. Maar het mooie: een setje banden komt, als ik er pakweg €150,- voor montage en uitlijnen bij een lokale bandenboer bij optel (ik weet eigenlijk niet eens of Deni een prijsvoorstel inclusief uitlijnen deed) dan kom ik nog steeds zo'n €100,- lager uit. Centenkwestie, maar toch: iemand ervaringen, tips, trucs of wetenswaardigheden?
      Scherven brengen gelul.

Comment

• Ik zou het bij je lokale bandenboer laten doen.
        Veritatis simplex oratio est

Comment

• Ha, die W220L;

Dat denk ik ook. Verhaal van Deni was goed en dat is hun reputatie ook, maar dat geldt ook voor mijn 'vaste' bandenboer alhier (Albatros, onafhankelijk). Als ik dat verhaal ophang en de prijzen noem zijn ze voor vaste klanten vaak nog wel bereid er iets mee te doen ook. Plus dat het bijna letterlijk om de hoek is.
          Scherven brengen gelul.

Comment

• Wel hopen dat de banden rond zijn, da's de laatste tijd nog weleens een probleem..

Comment

• Ha, die W220L;

Nieuwe banden meteen al onrond? Dat is vast exemplarisch....
              Last edited by Hansv; 20-07-11, 22:55.
              Scherven brengen gelul.

Comment

• Nope, daarom heeft Niek ook oa de investering in het wonderapparaat gedaan.

Comment

• Ha, die W220L;

Wel iets om op te letten dus. Maar als het inderdaad vaker voorkomt kan het dus ook weinig uitmaken van welke groothandelaar je nieuwe banden komen.
                  Scherven brengen gelul.

Comment

• Ik heb Deni ook maar eens een email gestuurd voor een setje winterrubber. Ben benieuwd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                      Ha, die W220L;

Wel iets om op te letten dus. Maar als het inderdaad vaker voorkomt kan het dus ook weinig uitmaken van welke groothandelaar je nieuwe banden komen.
                      Klopt, maar bij Deni is het dan het probleem van Niek en niet dat van Hans.. ;-)

Maar het zal wel loslopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                        Wel hopen dat de banden rond zijn, da's de laatste tijd nog weleens een probleem..
                        Klopt, hoor vaak over banden met hoogteslag en heb het zelf ook al 2x mogen meemaken dat een band niet goed was.
                        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Trouwens, kunnen ze op de balanceerapparaat zien of een velg krom is of hebben ze daar wat anders voor?

En heeft Deni een bandentrimapparaat (om onronde banden weer goed te krijgen). Ja ik weet dat met bellen het sneller is, maar NU is gummen sneller :)

Comment

• velg op balanceerapparaat laat prima zien of de velg krom is.
                            antwoord op andere vraag moet ik je schuldig blijven ;)
                            Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                            A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

• Nou, ik denk dat ze een drukke dag hadden. Nog geen antwoord gekregen.

Morgen maar eens bellen met ze.

Comment

• Wel haast bij zeker, minuteman? Voor je het weet ligt de sneeuw weer vuistdik op straat!
                                Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Dat niet maar ik heb wel vreemde maten die slechts beperkt op voorraad komen. Vaak is het richting eind september - begin oktober al uitverkocht.

Ik heb zelfs de voorbanden uit een andere serie als de achterbanden omdat de maten niet binnen een serie vallen.

Ben benieuwd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                    Trouwens, kunnen ze op de balanceerapparaat zien of een velg krom is of hebben ze daar wat anders voor?
                                    yep, wat anders

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                    En heeft Deni een bandentrimapparaat (om onronde banden weer goed te krijgen). Ja ik weet dat met bellen het sneller is, maar NU is gummen sneller :)
                                    vast wel...

Comment

• Zie je wel, gummen to the rescue :) thx

Comment

Trouwens, kunnen ze op de balanceerapparaat zien of een velg krom is
                                        Afgelopen week met eigen ogen kunnen zien. Heel makkelijk, je ziet 't zo. Voor 't precisiewerk hebben ze andere apparatuur inderdaad.
                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                          Klopt, hoor vaak over banden met hoogteslag en heb het zelf ook al 2x mogen meemaken dat een band niet goed was.
                                          Da's gek, want bij de meeste (premium)merken komen zelfs in tijd van schaarste zulke banden de fabriek niet uit....

Comment

Mooie apparatuur, maar je haalt het oorspronkelijke probleem niet weg, als een band dit al vanaf 'nieuw' heeft. Het is een tijdelijke oplossing van het gevolg, maar onronde banden horen gewoon niet onder een auto gemonteerd te worden. Een apparaat als dit is eventueel handig om een lichte flatspot na een noodstop te 'repareren'. kost je een hoop kostbare rubbermm's, maar de band hoeft niet vervangen te worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                              Ha, die Gummers;

Hebben me een paar nette prijzen voor een set banden voor de Bismarck voorgerekend. Ook mijn vraag of de Hankook K110 Evo V12 het op een Zeuven net zo goed zou doen als op een Drietje konden ze positief antwoorden. Simpel gezegd kwam het er volgens hun op neer: als je de premiumbril even afzet kun je niets beters kopen. Goed advies ook nog eens dus.
                                              ........... maar toch: iemand ervaringen, tips, trucs of wetenswaardigheden?
                                              Ha die HansV,

Ik wil niet het advies onderuit halen dat je gekregen hebt, maar wellicht verstandig om met zulke auto's tóch je premium bril terug op te zetten. Homologatietesten vanuit de fabrikant zijn er niet voor niets en een hoop niet-premiummerken doorstaan deze in grenssituaties niet. Een auto als de 7 is toch weer net wat zwaarder dan normaal en ik zou je de Hankooks daarop niet adviseren.
                                              Hankook timmert aardig aan de weg sinds ze de laatste jaren gebruik mogen maken van de technologie van een grote franse premiumfabrikant (die inmiddels ook deels eigenaar is), maar de verschillen zijn nog steeds groot...

Bijna elke nieuwe band heeft goede rij-eigenschappen, de kunst van een premiummerk zit 'm in de rij-eigenschappen van een band die wat verder in de slijtage zit. Pak 'm beet van halfsleets (4-5 mm) totdat ie aan vervanging toe is.

Vervelende van banden is dat slijtage normaal gezien geleidelijk is en je eraan gaat 'wennen' (deels ook tussen de oren) en pas het verschil weer goed merkt als je nieuwe monteert. Wil je echt een goed vergelijk maken, moet je verschillende tests doen en helaas is dat voor niemand erg praktisch. Sommige bedrijven met een groter wagenpark kunnen dat wel en daar zie je dan ook echt de verschillen.

Ik betwijfel ook echt de besparing die je jezelf voorrekent. De aanschaf is wel minder, maar handling in noodsituaties is onbetaalbaar, nog losstaand van de levensduur, geluidsniveau, rolweerstand en rijcomfort...

Neem bij een auto als de 7 geen risico en zet je premiumbril terug op. Minder belangrijk is dan of dat een franse, japanse, italiaanse, nederlandse of amerikaanse bril is. En klinkt gek (zeker uit mijn mond), maar laat de duitse bril ook ff liggen.

Succes met je keuze in elk geval.

Comment

• *zwaait vanuit Deni*

Nu toch maar eens de winterbanden laten omleggen.

Moet ik Niek nog de groeten van je doen, w220l?
                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Geef ze maar de groetjes van mij....

Comment

• reanimeert draadje....

You do not have permission to view this gallery.
                                                    This gallery has 1 photos.

Comment

• Valt mee. Jammer dat je niet de I Pace ook even hebt mee genomen :-)

Comment

• Nee.. :)

Comment

• Nou moet ik zelf....

Comment

• Bandenboer 020 zou ik niet weten, maar voor omgeving 010 zou ik hierheen gaan: :-D

https://twitter.com/RTV_Rijnmond/sta...64218363637760

Comment

• Goeie gozer zeg :-)
                                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Working...
                                                              X