Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

defecte koppeling?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• defecte koppeling?

Gister naar Dusseldorf gereden voor de start van de vakantie. Net op het moment dat ik de auto in een parkeervak rijd, hoor ik een vreemd geluid. Dit geluid was de aankondiging van het volgende probleem: de koppeling doet niets meer. Schakelen is onmogelijk en de koppeling geeft bij intrappen van het pedaal geen enkele weerstand. Probleem is dat de auto niet vooruit of achteruit te bewegen is: om de contactsleutel te verwijderen moest ik hem in zijn achteruit rammen. Wat kan de reden zijn van dit probleem?? Kapotte koppelingscylinder?
    Ander probleem: hoe het herstel aan te pakken? 31 oktober komen we terug uit India en dan wil ik eigenlijk wel graag naar huis... Iemand een tip?

Groeten,
    maurice

ps in Cochin regent het ook....
    www.carscoffeecigars.nl

Klinkt als een probleem in je drukgroep, maar ik had dan verwacht dat je eerst een lekkage had gehad. Wellicht is het 'alleen' de verbinding tussen pedaal en drukgroep?
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oke, het pedaal werkt dus wel? En staat gewoon in de normale stand?

Als je helemaal niets voelt, zou je 'geluk' kunnen hebben dat er gewoon iets los is tussen pedaal en koppeling. Werkt het met een kabel in jouw auto?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

ADAC bellen vanuit de aankomsthal....
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Drukgroep/schakelvork kan inderdaad stuk zijn, dan ontkoppelt ie niet meer. Of de koppelingscilinder, het hydraulische slangetje tussen beide cilinders. Of het pedaal is los.

Zou inderdaad bij aankomst gewoon de ADAC bellen, die zijn altijd erg hulpvaardig en netjes. Die helpen je meestal eerst en kijken daarna pas hoe het zit met eventueel ANWB-lidmaatschap enzo. Telefoonnummer in Duitsland is 0180- 2 22 22 22; soms kun je vanaf de mobiele telefoon ook alleen 22 22 22 draaien.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Sorry voor de latere reactie, zit nu in Periyar in een internetcafe.
            Bedankt voor de reacties. Ik weet niet hoe de koppeling precies werkt dus helaas kan ik daar geen antwoord op geven. Het zal waarschijnlijk een reddingsoperatie door de ADAC worden...
            www.carscoffeecigars.nl

Comment

Ja, dat is wel het handigst denk ik.
              Wel kloten.

Alfa Giulia 1300 (1966)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Laatste update

Heren,

Net terug van een paar fantastische weken in Zuid India en de Maladiven en ik ben jullie het einde van het vervaal verschuldigd.

Laat ik beginnen met Brun te bedanken: je commentaar en tips (ook dank aan W220) hebben bij mij voldoende vertrouwen gegeven om niet gedurende de rest van de vakantie te denken aan de terugkomst in Düsseldorf.

Na een lange en vermoeiende terugreis aangekomen in Düsseldorf en meteen de ADAC gebeld en de melding doorgegeven. De medewerker aan de telefoon vertelde mij dat ik binnen een paar minuten terug gebeld zou worden. Nadat ik een uur later nog niet was gebeld, heb ik nog maar een poging gedaan en in mijn beste Duits de toestand toegelicht. De dame was bijzonder correct en heeft nogmaals alles genoteerd en me aangeraden de "warmte" (30 graden temperatuursverschil is wel een shock) van de vertrekhal op te zoeken. Een medewerker zou vlak voordat hij zou aankomen mij wel bellen. Nog geen tien minuten later werd ik gebeld door de medewerker die al bij de ingang van de parkeergarage stond.

De medewerker keek even naar de verbinding tussen het koppelingspedaal en het mechaniek en constateerde al snel grote problemen. De oplossing zou zijn om de auto weg te slepen, met een huurauto naar huis te gaan en volgende week de auto te laten repareren. Ik ben daarom maar maar naar de betaalautomaat gegaan om de parkeerkosten te betalen en wat er vervolgens is gebeurd kan ik niet vertellen maar toen ik terug kwam bij de auto bleek de heer Müller het probleem verholpen te hebben! Na wat formaliteiten te hebben afgehandeld zijn we zonder problemen terug naar huis gereden. De heer Müller reed voor de zekerheid nog een aantal kilometer achter ons om eventueel nog te kunnen ingrijpen.

Al met al: topservice van de ADAC!!!

bedankt voor jullie tips en steun.

Groeten,
                Maurice
                www.carscoffeecigars.nl

Comment

He, goed man!!
                  Weet je nu ook wat het was dan?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ja, die gele engeltjes weten wat ze doen... ;-)
                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Mooi man.
                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Gaaf, MGB. Ben ook benieuwd wat nu het defect was.

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met de ADAC. Heb ze maar één keer nodig gehad (ontstekingsmodule kapot) en toen heeft de man ook z'n hele auto ondersteboven gekeerd en alle ontstekingsmodules geprobeerd die hij nog had. Het stuitte hem tegen de borst om me te laten afslepen.

En vervolgens is ie nog 40 kilometer achter me aan gereden om te kijken of het toch écht niet weer stuk ging.

ADAC'ers hebben echt een supermentaliteit.
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Volgende keer bel ik dus ADAC maar als ik in de buurt van Lelystad vliegveld problemen heb met de auto :)

Comment

Working...
                          X