Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Remmerij Alfa Spider 916

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Remmerij Alfa Spider 916

    Mijn Spider rijdt lekker, maar ik vind hem wat matig remmen. Goed, als je echt het pedaal instampt bij een noodstop gaat-ie wel in de ABS, maar van mij mag-ie best feller. Ook bij rustig remmen, dus. Nu moet ik voor mijn gevoel te hard trappen om gewoon te remmen.

    Probleem voorgelegd aan Alfa Expert, waar hij in onderhoud is. Conclusie: pedaaldruk is in principe prima, dus aan het remcircuit zelf ligt het niet. Zijn aanbeveling: begin eens met remblokken die een wat sportievere compound hebben, de standaardblokken (die er dus opzitten) zijn te veel op levensduur en te weinig op vertraging gericht.

    Nou, waarom een beslissing nemen zonder dit aan de Gummen-goegemeente voor te leggen? Op z'n minst krijg je d'r een humoristisch draadje van. EN er zitten natuurlijk een aantal onderdelenverkopers op Gummen die wellicht met adviezen en megascherpe prijzen over de brug kunnen komen. :)

    Dus: denken jullie dat de conclusie van de specialist klopt, en dat betere remblokken een goede eerste stap is om de auto wat scherper te krijgen?

    En ten tweede: wat zijn zo'n beetje de opties in de markt, als je wat bijterigere remmetjes wilt? De auto wordt gewoon normaal tot stevig bereden, komt zelden op circuits, en hoeft heus niet sneller dan een 911 te remmen, maar gewoon wat scherper dan normaal.

    Bij voorbaat dank!
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

  • #2
    Je mot niet remmen, maar gasgeven! :-)

    nough said?

    Comment


    • #3
      Goeie tip (die van Frank, niet die van Lenny :P ). Alfa blokken zijn over het algemeen wat zacht, dus daar valt best wat te halen. Gezien de aard van de auto (99,9% straatgebruik) en het feit dat je ook bij koude remmen maximale vertraging wilt (neem ik aan), raad ik je Ferodo DS Performance aan (voorheen DS 2000). Die komen er straks ook onder de Giulia.

      http://www.sandtler.de/katalogangebo...00/alfa_ha.htm

      Bij Vorderachse even opnieuw Alfa selecteren en dat popt er een nieuw window open met zowel de GTV als onderin de Spider (apart genoemd). Laat Frank kijken of je ATE of Lucas klauwen hebt en de blokken kosten je dan € 108,- bij Lucas (FDS 565) klauwen en € 109,- igv ATE (FDS 1052).
      Oliestoken voor het goede doel

      Comment


      • #4
        Toevoeging: op tijd nieuwe remvloeistof is vanzelfsprekend he :)
        Oliestoken voor het goede doel

        Comment


        • #5
          Aha, kijk! Dus 400 pop voor rondom, of zou je 't alleen voor zetten? Daar vindt toch 80% van de vertraging plaats...
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

          Comment


          • #6
            Zal 110 voor een setje zijn denk ik.

            110 pop dus :)
            Let's kick some ass and chew bubblegum...
            ----------------------------------------------------------------------------
            '71 Alfa Romeo Giulia Super
            '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
            '00 BMW E39 528iA Touring
            '06 BMW Z4M Roadster
            '96 BMW E36 328i trackracer
            '07 Aprilia Tuono Factory

            Comment


            • #7
              Valt weer mee Jasper! Bij apk dus maar even regelen.
              Achter is echt nonsens als ze niet op zijn.

              Comment


              • #8
                Volgens mij moet Jasper die er toch wel zelf op kunnen zetten?

                Nodig:
                Krik, wielsleutel, grote lijmtang en een paar steeksleutels (rond 12 en 14 gok ik).

                Hij heeft bovendien een paar dagen over nu :-)
                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                Comment


                • #9
                  Doe maar niet.....
                  Veritatis simplex oratio est

                  Comment


                  • #10
                    50 kilo afvallen helpt ook, Jasper. Massatraagheid hè. :-)
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                      doe maar niet.....
                      lol
                      fka v164

                      Comment


                      • #12
                        Kijk anders dit draadje http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=742 nog even door. Is wel geen Spider, maar het idee blijft hetzelfde.
                        Auto's: veel...

                        Comment


                        • #13
                          Ik stem voor een hydraulische handrem.
                          ''Thank God for the internet experts''

                          Comment


                          • #14
                            Ik rem met DS2000 en dat gaat uitstekend moet ik zeggen.
                            Hoewel die Slopel-rijder wel gevaarlijk aan m'n voorbumper kleefde toen ik "even" moest vertragen vanaf de 230 km/h....:(

                            Maar het was nog niet in de ABS iig....:)

                            Comment


                            • #15
                              230 met die 145, een klif af of wat? :)

                              Verder heeft Peter gelijk, dit moet ik niet zelf gaan prusten natuurlijk. Lijkt me typisch zoiets dat brun effe gaat doen, nadat hij bij mij 8 afleveringen Peking to Paris heeft gekeken en van pure dankbaarheid wel een krikje wil plaatsen hier en daar. :)
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                Aha, kijk! Dus 400 pop voor rondom, of zou je 't alleen voor zetten? Daar vindt toch 80% van de vertraging plaats...
                                Wat Boertje al zegt: zo'n setje (a €108/€109,-) dekt de gehele voorzijde, dus L en R. Als achter niet versleten is lekker laten zitten. De grootste winst haal je aan de voorzijde, achter ga je niet eens merken, tenzij je full track spec gaat met joekels van ho-ijzers rondom.
                                Oliestoken voor het goede doel

                                Comment


                                • #17
                                  brun zal het niet nodig hebben, maar hier staat de how to...

                                  http://www.pininfarinaregister.nl/06_techniek_05.php

                                  Ik wil je er ook wel mee helpen, woon alleen niet naast de deur :)
                                  Oliestoken voor het goede doel

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                    Volgens mij moet Jasper die er toch wel zelf op kunnen zetten?

                                    Nodig:
                                    Krik, wielsleutel, grote lijmtang en een paar steeksleutels (rond 12 en 14 gok ik).
                                    rofl. En een camera :D
                                    Forza!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik zou meteen voor Ferodo DS2500 gaan. Meerprijs stelt niets voor en remt een stuk beter dan DS2000. Dot 5.1 remvloeistof erin en als 't dan nog niet lekker aanvoelt zou je teflon remleidingen kunnen plaatsen, die zetten niet uit, nemen geen vocht op, dus behouden langer een vaste pedaaldruk, ook op circuit. Ik doe zo'n setup op bijna al mijn auto's waarmee ik sportief wilde rijden + af en toe trackday.

                                      Comment


                                      • #20
                                        http://www.fineline-imports.nl/ferod...der-cq779-666/

                                        En ik ga mee met Cav. Neem een setje DS2500 en je heb de remwerking die je wilt.Meer bite en bij sportief gebruik geen fading.
                                        Remslangen en remvloeistof kan ik je ook leveren.
                                        Anders even een mailtje sturen naar [email protected] en dan maken we een mooie gummenprijs
                                        Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
                                        Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
                                        Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
                                        http://www.fineline-imports

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                          Ik als 't dan nog niet lekker aanvoelt zou je teflon remleidingen kunnen plaatsen, die zetten niet uit, nemen geen vocht op, dus behouden langer een vaste pedaaldruk
                                          Opnemen van vocht wordt door teflon en/of staal omvlochten leidingen niet tegengegaan. Dat is een (eigenaardige) eigenschap van remvloeistof op glycol-ether basis. Citaat van oude rot Carroll Smith:

                                          "..The fluid in the system absorbs water through the breathers, through the caliper piston seals and by magic.."

                                          En maar goed ook, eigenlijk, want water dat achterlbijft veroorzaakt corrosie. Wie meer wil lezen: http://www.stoptech.com/tech_info/wp...fluid_1a.shtml

                                          Maar dat wil JB helemaal niet weten :)
                                          Oliestoken voor het goede doel

                                          Comment


                                          • #22
                                            @ Naughty: kan ik jou ook mailen voor een prijsopgaaf aangaande blokken?

                                            :)
                                            Oliestoken voor het goede doel

                                            Comment


                                            • #23
                                              Onder mijn Fulvia is rondom Greenstuff gelegd, en dat scheelt enorm. Een ander voordeel schijnt te zijn dat de remblokken dan slijten, en niet de schijven ;-)
                                              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                              Comment


                                              • #24
                                                Thanks Naughty, ik ga je mailen. Wordt alleen wel over een paar weken, ga morgen nl. twee weken met vakantie.

                                                De rest ook bedankt voor de hulp, en de humor. :)
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                                                  @ Naughty: kan ik jou ook mailen voor een prijsopgaaf aangaande blokken?

                                                  :)
                                                  Tuurlijk kan dat Gijs.
                                                  http://www.fineline-imports.nl/ferodo-remblokken-cq665/

                                                  Maar ze staan waarschijnlijk gewoon online op onze website waar je ze kan betalen en bestellen. Twijfel je over welk type remblok je moet hebben kan je altijd even je kenteken, bouwjaar en motorinhoud mailen naar ons en dan zoeken wij het uit voor je
                                                  Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
                                                  Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
                                                  Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
                                                  http://www.fineline-imports

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door Naughty Bekijk bericht
                                                    Tuurlijk kan dat Gijs.
                                                    http://www.fineline-imports.nl/ferodo-remblokken-cq665/

                                                    Maar ze staan waarschijnlijk gewoon online op onze website waar je ze kan betalen en bestellen. Twijfel je over welk type remblok je moet hebben kan je altijd even je kenteken, bouwjaar en motorinhoud mailen naar ons en dan zoeken wij het uit voor je
                                                    Nou, ik heb natuurlijk weer iets nodig dat afwijkt van de standaard... :) Brembo (ATE) klauwen van een 75 TS onder een Giulia 1300 van 1974, en dan wil ik dus graag DS Performance. Maar, volgens de lijsten zijn die er niet voor een 75TS (serie begint bij DS2500 voor een 75 TS). Echter, voor een GTV6 2.5 (tot 1986) zijn ze er wel. Qua dimensionering exact gelijk aan die van een 75TS, dus die gaan het worden, denk ik :)
                                                    Oliestoken voor het goede doel

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      LOL En die staan nét weer niet op jullie site, haha.
                                                      Oliestoken voor het goede doel

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                        230 met die 145, een klif af of wat? :)
                                                        Tja, die paar extra paardjes maken van zo'n brommermotor een echt beest...:)
                                                        Mijn 145 haalt dus na heel lang aandringen 230 op de teller. Niks klif, niks heuvelaf, wel zonder einddemper...:)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Gijs voor jou remklauwen heb ik wel Ferodo blokken, maar geen racing zoals de DS-serie. Maar waarschijnlijk is er wel een racing alternatief maar daar zal ik morgen even induiken voor je.

                                                          De Ferodo Premier kosten €76,31 incl. BTW en 25% korting :)
                                                          Excl. verzendkosten

                                                          En als je artikelnummers heb van Ferodo kan ik het op zeker leveren.
                                                          Last edited by Naughty; 17-10-08, 23:43.
                                                          Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
                                                          Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
                                                          Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
                                                          http://www.fineline-imports

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door Naughty Bekijk bericht
                                                            Gijs voor jou remklauwen heb ik wel Ferodo blokken, maar geen racing zoals de DS-serie. Maar waarschijnlijk is er wel een racing alternatief maar daar zal ik morgen even induiken voor je.

                                                            De Ferodo Premier kosten €76,31 incl. BTW en 25% korting :)
                                                            Excl. verzendkosten

                                                            En als je artikelnummers heb van Ferodo kan ik het op zeker leveren.
                                                            Artikelnummers heb ik zeker. Hier zou het om gaan:

                                                            DS Performance voor een Alfetta GTV 2.5: Ferodo nr. FDS 116.

                                                            Anders zou ik uit de voeten kunnen met de FCP 448H (= DS2500 voor een 75 2.0TS), maar mijn voorkeur gaat dus uit naar de DS Performance. Dus als je wilt kijken, graag. Hoeft niet vandaag nog, de klauwen krijgen eerst nog nieuwe seals en een kleurtje :)
                                                            Oliestoken voor het goede doel

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              http://www.fineline-imports.nl/detai...tv-25-1287.htm

                                                              Dan kan je deze dus rechtstreeks bestellen Gijs
                                                              Je kan op onze site op artikelnummer zoeken links onderaan.

                                                              Type................Artikelnr Adviesprijs Onze Prijs Discount
                                                              DS Performance FDS116 € 69.51...... € 52.13......25%

                                                              Koopje dus :)
                                                              Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
                                                              Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
                                                              Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
                                                              http://www.fineline-imports

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Ah, mooi, dank je. Ik keek bij de Alfetta's, omdat ik hem daar verwachtte :)
                                                                Oliestoken voor het goede doel

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X