Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bladveren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Bladveren

    De Lagonda staat uiteraard op bladveren, gewoon in de lengte geplaatst (dus per as aan elke kant één). Die willen we vervangen, want ze zijn nog origineel en dus moe.

    Zitten zulke veren eigenlijk onder spanning ingebouwd? Of is het genoeg om de as te laten zakken, zodat er geen gewicht meer op de veren rust, en ze vervolgens los te schroeven?
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

  • #2
    Oei, altijd link idd.
    Ik heb geen idee. Ik neem aan dat jouw methode veilig moet kunnen, maar net als jij zou ik dat wel zeker willen weten. :-)

    Heb je al een bron voor nieuwe bladveren? Of heeft Kroymans die gewoon in de schappen liggen? ;-)

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)



    Comment


    • #3
      Nog geen bron. Maar als ik 'bladveren' in google typ, komt er een hele waslijst voorbij. Volgens mij wordt dat geen probleem.

      Die dingen zitten natuurlijk ook nog overal onder, vooral aanhangers, vrachtwagens, busjes, noem maar op.
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

      Comment


      • #4
        De recente Klassiek & Techniek kopen, staat een artikel over bladveren in, en ook een leverancier ( leveren zelfs maatwerk...) :-)
        Veritatis simplex oratio est

        Comment


        • #5
          Kijk!

          Dank je, W220L... vanavond direct even langs de kiosk.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

          Comment


          • #6
            Brun, http://www.eeltink.nl/Eeltink%20Home.htm

            Eh, ik heb de K&T in de auto liggen, moet ik die in de regio A'dam in de bus gooien ????
            Veritatis simplex oratio est

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
              Brun, http://www.eeltink.nl/Eeltink%20Home.htm

              Eh, ik heb de K&T in de auto liggen, moet ik die in de regio A'dam in de bus gooien ????
              Dank je W220, maar ik kom vanavond toch langs de bladenboer. Als ie daar niet ligt, vraag ik jou wel effe. :-)

              Dat Eeltink klinkt goed. Gaan we eens contact mee opnemen.
              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

              Comment


              • #8
                Ach, ik heb het blad gelezen, en anders verdwijnt het bij Loogman in de vuilnisbak... ;-)
                Veritatis simplex oratio est

                Comment


                • #9
                  Ligt nu bij Loogman in de bak.... :-)
                  Veritatis simplex oratio est

                  Comment


                  • #10
                    :-)
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                    Comment


                    • #11
                      @ Burn

                      Auto opbokken,as ondersteunen met een krik,as losmaken van de bladveren,as laten zakken en dan kan je zonder problemen de bladveren demonteren.
                      Chev's of the 50's.

                      Comment


                      • #12
                        Knutsel,

                        Zo had ik het ook stiekem al gedacht (gehoopt). Dank!
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                        Comment


                        • #13
                          Succes!

                          Wel effe opletten met je remleiding!!!
                          Chev's of the 50's.

                          Comment


                          • #14
                            Welke remleiding? :-)

                            De Lagonda heeft kabels. Net als de handrem bij moderne auto's, maar dan dus gewoon rondom. Prachtig systeem. Gewoon met katrollen en hendeltjes. En het remt nog verrassend goed ook. Bijkomend voordeel: het kan niet lekken, je hoeft het niet te verversen (alleen beetje invetten en smeren), en als één kabel breekt, werkt de rest van de remmen gewoon nog.
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                            Comment


                            • #15
                              Cool! Remkabels zijn best handig idd. En simpeler te repareren waarschijnlijk ook nog.
                              Een kabel kun je misschien nog wel vinden in de Gobi-woestijn, remvloeistof wordt lastiger. :-)

                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)



                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                Lijkt me een prima sponsor, qua bewijzen van de duurzaamheid van zijn veren icm de historie van de firma
                                fka v164

                                Comment


                                • #17
                                  Misschien kun je ook even bij de Corvette dealer langs :)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X