Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervangen koppakking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Vervangen koppakking

    Al vanaf het begin geen fan geweest van mijn Polo, is nu de ellende compleet. Koppakking ligt eruit.

    Navraag gedaan wat dat ging kosten deed me al besluiten dit niet te laten maken, maar zelf aan de slag te gaan. Maar wat kost dat nu aan onderdelen?

    De lokale garage kwam aan met +/- 275 euro, de VW-specialist had het al over 400 euro.

    Ding zo een trap verkopen zal me +/- 250 euro kosten.

    Wat is verstandig? Heb zelf er 450 voor gegeven, denk met een beetje geluk te verkopen voor 600, iets meer geluk 650.

    Gr Jeroen
    Alle Baur's in de Baurnhof

  • #2
    http://www.rxauto.com/?gclid=CM7stLHQvZYCFQWR1QodqSLuxw
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

    Comment


    • #3
      http://www.rxauto.com/testimonials/bobby.wav
      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

      Comment


      • #4
        http://www.rxauto.com/testimonials/ron.wav
        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

        Comment


        • #5
          http://www.rxauto.com/testimonials/monty.wav
          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

          Comment


          • #6
            Er van uitgaande dat er verder niets kapot is zou ik zeggen:

            - koppakking
            - kleppendekselpakking
            - nieuwe kop(rek)bouten
            - distributieriem
            - spanrol voor bovenstaande riem

            Qua materiaal gok ik zo'n 150,-, max 200,- als het tegenzit. En twee avonden noeste arbeid.
            Oliestoken voor het goede doel

            Comment


            • #7
              Even op een rijtje:

              Aankoop: 450 euro
              Werkzaamheden: max 200 euro
              Te verkopen voor: 650 indien geen verlies
              Verkopen voor: 550?
              Zo verkopen: 250?

              Heb 'm maar eens voor 350 te koop gezet, zie wel wat er gebeurd. Kan altijd nog de handen uit de mouwen steken.

              Gr Jeroen
              Alle Baur's in de Baurnhof

              Comment


              • #8
                Als het echt goedkoop moet: alleen koppakking en kleppendekselpakking. Dan heb je het over tientjeswerk.

                Kopbouten gewoon opnieuw gebruiken (gaat meestal wel goed). Distributieriem er niet afhalen, maar met tie-wrapjes GOED om het nokkenastandwiel zetten en dan alleen dat tandwiel loshalen. Het tandwiel blijft dan aan de riem hangen. En het wil maar op n manier op de nokkenas, dus krijg je 'm weer precies 'op tijd'.

                Kopbouten losmaken, eventueel uitlaat en andere appendages. Alleen voorzover nodig om de kop een centimeter of tien, twintig te kunnen optillen. Oude pakking eruit, kop en blok een beetje schoonmaken, nieuwe pakking er weer op, boel weer in elkaar.

                Geen garantie dat het eeuwig houdt, maar als je geluk hebt, ronkt 't beestje nog 50.000 kilometer door.
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                Comment


                • #9
                  Brun, hij hoeft geen 50k bij mij mee te gaan, gaat sowieso weg. Zo'n 1 liter VW is niks voor mij, ga een 2e E30 kopen.

                  Zaterdag maar eens die 2 pakkingen dan kopen.

                  Gr Jeroen
                  Alle Baur's in de Baurnhof

                  Comment


                  • #10
                    Ik zou 't hok meteen wegdoen.


                    :-)
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                    Comment


                    • #11
                      Idd effe een koppakking en klepdeksel pakking aanschaffen,een avondje sleutelen en er staat weer een fris polo'tje.
                      Chev's of the 50's.

                      Comment


                      • #12
                        Audi TT blok erin
                        Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
                        Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
                        Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
                        http://www.fineline-imports

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Naughty Bekijk bericht
                          Audi TT blok erin
                          Polo kopen?

                          Gr Jeroen
                          Alle Baur's in de Baurnhof

                          Comment


                          • #14
                            Ha, die Brun;

                            "Distributieriem er niet afhalen, maar met tie-wrapjes GOED om het nokkenastandwiel zetten en dan alleen dat tandwiel loshalen. Het tandwiel blijft dan aan de riem hangen. En het wil maar op n manier op de nokkenas, dus krijg je 'm weer precies 'op tijd'."

                            En het krukastandwiel, moet je dat niet borgen dan?
                            Scherven brengen gelul.

                            Comment


                            • #15
                              10 punten voor Hansv ;-)

                              Comment


                              • #16
                                Als je een beetje voorzichtig doet, blijft de riem gewoon op dat tandwiel geklemd, Hans.
                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                Comment


                                • #17
                                  Ha, die Brun;

                                  Da's, mi. Leek me een punt van aandacht.
                                  Scherven brengen gelul.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                    Als je een beetje voorzichtig doet, blijft de riem gewoon op dat tandwiel geklemd, Hans.
                                    En anders trek je een tie-wrap om de riem heen, net boven het tandwiel....
                                    Veritatis simplex oratio est

                                    Comment


                                    • #19
                                      Gewoon effe alles op tijd zetten voor je met demonteren begint,mocht er toch een as verdraaien (wel effe opletten in welke richting) dan weet je zeker dat als je hem weer op tijd zet dat het goed komt.
                                      Chev's of the 50's.

                                      Comment


                                      • #20
                                        zeg jongens waarom wordt er niet gelachen om die geposte wav testomonials van die gemaakte amerikanen?

                                        goed nu zonder dollen :als die auto niet zo veel waard meer is en de kosten de pan uit rijzen , en misschien het scheurtjke te overzien is , waarom geef je dit niet een kans? http://www.barsproducts.com/1100.htm

                                        er gaat niets boven een vervanging , maar das duur
                                        ik heb geen ervaring met het product , en ben van nature sceptisch
                                        knal het erin... werkt het niet jammer, koelsysteem af laten lopen, spoelen
                                        kun je altijd nog die kop vervangen
                                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                        Comment


                                        • #21
                                          Werkt wel, maar gelijk verkopen....

                                          ( overigens weet ik nog wel een boot die nog steeds met dit spul in het gesloten systeem rondvaart, na 4 jaar....)
                                          Veritatis simplex oratio est

                                          Comment


                                          • #22
                                            dan bewijst dat uit redelijke betrouwbare hand dat het spul kan werken
                                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                            Comment


                                            • #23
                                              Wel goed het koelsysteem doorspoelen met water VOOR gebruik..... ( was met de boot geen probleem :-)) )
                                              Veritatis simplex oratio est

                                              Comment

                                              Working...
                                              X