Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kachelradiateur golf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • kachelradiateur golf

    De verwarming van m'n golfje laat me in de steek, en dat is een beetje fris in deze tijd van het jaar.
    Heeft iemand enig idee hoe ik bij de kachelradiateur kom? Een linkje naar een werkplaatshandboek zou helemaal fantastisch zijn, krijg ik zelf helaas niet gevonden op het net.

    Fons
    Voorheen A4tdiAvant

  • #2
    Ik weet niet hoe de bediening precies is, maar de volgende (algemene) oorzaken kunnen er zijn:
    - schakelaar/kabel defect (bijv. door oxidatie van contactpuntjes)
    - (luxe uitvoering) keerklep die het koelwater naar de radiator in de auto leidt is stuk (hetzij door intern falen, hetzij door slecht vacuum)
    - je koelwater staat op een te laag niveau (laten we het niet hopen).
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

    Comment


    • #3
      Heb dat een keer bij mijn oude auto gehad een Corrado VR6.. heb het toen ook zelf vervangen.. bij mij was het overduidelijk dat hij kapot was want het warme water liep naar binnen :-( Heb jij dat ook dan ????

      Maaarrr het is zo'n (*&&^*^%$*&% klus !!!!
      Last edited by Ducatist; 29-10-08, 10:58.
      Geef me iets met een motor en ik ben in mijn sas

      Comment


      • #4
        Koelvloeistof is op niveau, dus dat is het probleem niet. Er zit ook geen lek voor zover ik weet.
        M'n golf heeft een geregelde installatie, geen handbediening dus. Ik vermoed dat er een klep of een bedieningskabel vastzit of zo. Heb alleen geen idee waar ik moet kijken en wat ik af moet breken om erbij te komen.

        Nu staat hij op de parking vol in de zon, dus straks naar huis zal het wel weer gaan. Vanavond de motorkap eens lichten...

        Fons
        Voorheen A4tdiAvant

        Comment


        • #5
          Je kan ook op http://www.tdiclub.nl reageren, daar heb je veel experts op het gebied van TDi's en de omheenliggende techniek, dus ook de verwarming van je Golfje.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Golf4tdi Bekijk bericht
            Koelvloeistof is op niveau, dus dat is het probleem niet. Er zit ook geen lek voor zover ik weet.
            M'n golf heeft een geregelde installatie, geen handbediening dus. Ik vermoed dat er een klep of een bedieningskabel vastzit of zo. Heb alleen geen idee waar ik moet kijken en wat ik af moet breken om erbij te komen.

            Nu staat hij op de parking vol in de zon, dus straks naar huis zal het wel weer gaan. Vanavond de motorkap eens lichten...

            Fons
            Geregelde installatie? Ik zet mijn geld op contactpuntjes achter de temperatuurinstelling.
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

            Comment


            • #7
              Alvast bedankt voor de tips!

              Fons
              Voorheen A4tdiAvant

              Comment


              • #8
                de verwarming laat je in de steek? komt je motor wel op temperatuur? zit namelijk meer aan je thermostaat te denken.

                Als je kachelradiateur stuk is loopt meestal het koelwater bij je naar binnen.
                Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

                Comment


                • #9
                  Idd effe controleren of de thermostaat open blijft staan.
                  Chev's of the 50's.

                  Comment


                  • #10
                    Heren,

                    Motor komt keurig op temperatuur, dus de thermostaat is niets mis mee. Inmiddels heb ik ook de stekker achter het bedieningspaneel flink voorzien van contactspray. Helpt niet, dus losse contacten lijkt me ook niet het issue.

                    De Golf verliest ook geen koelvloeistof, dus de kachelradiateur is niet lek. Blijft over de kraan of klep die de kachelradiateur in- en uitschakelt. Lijkt me.

                    Helaas is het uitbouwen van de kachelradiateur geen karweitje dat je in een onverwarmde garage binnen een uurtje fixt: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=512390

                    Wel netjes uitgelegd zo, maar ik heb eigenlijk geen zin om daaraan te beginnen....

                    Fons
                    Voorheen A4tdiAvant

                    Comment


                    • #11
                      Laat je je maat het toch doen,die zal ook geen 550/600 Eurrie hoeven te verdienen zeker.
                      Wat een schofterig tarief!
                      Die dealers naaien je met je broek nog aan als ze de kans krijgen.

                      Kom op man ff een half daggie sleutelen met z'n twee en je zit er weer warm bij.
                      Chev's of the 50's.

                      Comment


                      • #12
                        Het draadje in dat forum van het linkje is niet door mij gestart. Ik heb het opgedoken met Google.

                        De dealer zoiets laten oplossen is inderdaad geen optie gezien de arbeidsuren die er in zitten.

                        Een bevriende autohandelaar gaf nog de tip om de kachelradiateur met water onder druk (tuinslang) door te spoelen vanaf de aanvoerslang aan de motorkant van het schutbord. Kennelijk gaan die radiateurs wel eens dichtzitten? Dat is natuurlijk zo gepiept, want die slangen zie je gewoon lopen.

                        Mocht dat ook niet helpen, dan moet het dashboard toch echt worden uitgebouwd. Of de golf inruilen, dat kan natuurlijk ook ;-).

                        Fons
                        Voorheen A4tdiAvant

                        Comment


                        • #13
                          Als het een klep is, dan is het zeer waarschijnlijk dat die op vacuum werkt en onder de motorkap zit (niet achter het dashboard) (maar ik ken de golf niet).
                          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                          Comment


                          • #14
                            Update:

                            Bij de kleine beurt vorige week heb ik het probleem voorgelegd aan de monteur (een goede beunhaas). Deze kwam met de analyse: achter het bedieningspaneel van de climatronic zitten drie blokken met motortjes voor de bediening van het systeem. I.p.v. draaiknoppen bij handbediening. Het linkse blok trekt de kabel in en uit die de klep van de kachelradiateur bedient. In dit blok is het motortje overleden.

                            Tijdelijke oplossing is gevonden: bedieningspaneel climatronic lostrekken en temperatuur handmatig instellen door aan de kabel te trekken. Ik zit er dus weer warmpjes bij.

                            Het vervangen van het motortje laat ik aan de volgende eigenaar. Ik ga op zoek naar een auto waar ik zonder m'n nek te breken de maxicosi achterin kan zetten....

                            Bedankt voor het meedenken,

                            Fons
                            Voorheen A4tdiAvant

                            Comment

                            Working...
                            X