Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hemeltje bekleden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hemeltje bekleden

Wéér zoek ik een leverancier. Meestal komt W220l wel met een goede tip, dus daar hoop ik weer op. :-)

Gaat om de 100 quattro. Daar moet een nieuwe hemelbekleding in. Iemand goede ervaringen met een autobekleder, liefst in de regio's Amsterdam of Den Haag?
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Zit 't geplakt, of is de stof gespannen op een frame?

Comment

Geplakt. Met zo'n schuimlaag eronder. Dat schuim verteert, dus zelf opnieuw plakken is geen mogelijkheid.
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
        Wéér zoek ik een leverancier. Meestal komt W220l wel met een goede tip, dus daar hoop ik weer op. :-)

Gaat om de 100 quattro. Daar moet een nieuwe hemelbekleding in. Iemand goede ervaringen met een autobekleder, liefst in de regio's Amsterdam of Den Haag?
        U vraagt, wij draaien ;-)

Schellevis in Ilpendam....

Heeft oa de bestuurderstoel van m'n C klasse opnieuw bekleed, met gaatjesleer, echt perfect.

Veritatis simplex oratio est

Comment

Ook een stoelenbekleder?

*ziet alweer verhoogde kansen voor een tweede leven van de Coupé GT*
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
            Ook een stoelenbekleder?

*ziet alweer verhoogde kansen voor een tweede leven van de Coupé GT*
            Ja Dutch ook stoelen.....

:-)

Comment

Dank, W220L! Daar ga ik binnenkort eens langs.

Comment

Hmmm, de bestuurdersstoel van de Spider kan ook wel een nieuw linkerwangetje gebruiken.

*bookmarkt*
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Schop.

Schellevis dus... Gisteren een mailtje gestuurd, zonet antwoord terug. Dat de kleur waarin ik mijn armsteun graag in bekleed zie worden waarschijnlijk het grootste probleem wordt.

Dus een leuke Gummenquiz van mijn kant dit keer: welke fabrikant heeft een dergelijke kleur ook in z'n assortiment gehad?

Iemand?

Comment

Lucky Leder? :-)

On-topic, een beetje bekleder heeft toch gewoon allerlei stalen leder waaruit je de kleur, print en kwaliteit kunt kiezen? Althans, dat heb ik wel gedaan onlangs.
                    Niet helemaal in de buurt, maar je zou eens kunnen bellen naar Competizione of van Straaten.
                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

:)

Schellevis kan ook bestellen maar dat gaat dan per 3 of 6 vierkante meter.
                      Een beetje duur wordt het dan.

Oftewel, de bekleder moet voor zo'n klein beetje net dat kleine stukje leder in de juiste kleur hebben liggen....

Comment

Er zal toch iemand wel een coupon in die kleur hebben liggen?
                        Nergens geen kleur-leercode te vinden (boekjes, label in aflegzak van rugleuning)?

Ik weet dat Poltrona Frau het leer voor de luxere Lancia's verzorgde. Geen idee hoe je Italiaans is :)
                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Idd, een beetje bekleder heeft samples liggen. Alfa gebruikt momo leer.

Comment

Brun, binnen het Saab wereldje doet men t vaak zelf.

Bij een sedan;
                            - voorruit eruit
                            - plaat van t dak losschroeven
                            - bekleding loskrabben met plamuurmes
                            - lijm losschrapen met föhn, cola en plamuurmes
                            - schuren
                            - lijm aanbrengen met nieuwe bekleding

veel werk, maar wel te doen. Je moet ergens de juiste stof zien te scoren en goede lijm vinden.

Comment

Leuk zo'n oud draadje

Comment

Dat het Momo leer is is mij bekend. Staat nl. op de hoofdsteun...:)

Eén het ander valt vast wel ergens te bestellen maar dan per veel vierkante meter.
                                Blijkbaar ben ik dus nu op zoek naar een stoffeerder die nog zo'n stukje over heeft...

Comment

Een rondje rijden in een koets met dezelfde bekleding en niet vergeten om je stanleymes mee te nemen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                    Schop.

Schellevis dus... Gisteren een mailtje gestuurd, zonet antwoord terug. Dat de kleur waarin ik mijn armsteun graag in bekleed zie worden waarschijnlijk het grootste probleem wordt.

Dus een leuke Gummenquiz van mijn kant dit keer: welke fabrikant heeft een dergelijke kleur ook in z'n assortiment gehad?

Iemand?
                                    Euh, je weet toch zelf zeker wel hoe je aan dat leer met die kleur komt, toch?
                                    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                      Een rondje rijden in een koets met dezelfde bekleding en niet vergeten om je stanleymes mee te nemen....
                                      Die zijn op een paar handen te tellen in NL... De eerste generatie 145 had deze kleur als optie en met die optie aangekruist verdubbelde zo'n ding in aankoopprijs...:)

Euh, je weet toch zelf zeker wel hoe je aan dat leer met die kleur komt, toch?
                                      Ja, in Duitsland gehaald, als complete set. Geen idee dus over adresjes in NL die toevallig een stukje tabac Momo-leer hebben liggen.

Comment

@Peter met de S...

Doet Schellevis ook aan het spuiten van lederen autostuurtjes?
                                        Anders heb je wellicht een ander adresje?

Wat betreft mijn middenarmsteun: ik heb leerverf op kleur laten maken en ga dus een stuk leer verven. Mag Schellevis om m'n armsteun spannen.

Comment

Ha, dat Raspaardje;

Als je al leerverf hebt kun je het toch zelf ook proberen, of is het een andere kleur? Anders heeft een goede schoenmaker of leerwinkel ook wel spul om het leer weer op kleur te brengen.
                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Kleur leer van m'n stoelen is anders dan van m'n stuur (cognac vs. zwart).
                                            En wil dat het goed gebeurt natuurlijk. Dat betekent dat er weer een gladde laag om moet komen, heb nu op warme dagen een soort velours in m'n handen... Dus of het sowieso weer als nieuw te krijgen is laat ik graag aan een expert over.

Comment

Ha, die Brun;

Schop!

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                              U vraagt, wij draaien ;-)

Schellevis in Ilpendam....

Heeft oa de bestuurderstoel van m'n C klasse opnieuw bekleed, met gaatjesleer, echt perfect.

http://www.schellevisautobekleding.nl/auto.htm

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                              Dank, W220L! Daar ga ik binnenkort eens langs.
                                              Is hier nog iets uit voortgekomen? De Bismarck heeft ook een nieuw hemeltje nodig. Heb van Leffe404 ook al een adresje gekregen, maar dit is lekker dichtbij en een paar prijsopgaves vergelijken is natuurlijk nooit weg.
                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Ze waren er heel aardig, maar ik ben er nooit aan toe gekomen de hemel uit de Audi te trekken...

Comment

Ha, die Brun;

Nog een prijsopgave laten doen?
                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Volgens mij was 't iets van 200 euro als ik de hemel zelf kwam brengen?

Comment

Kan kloppen ja, dat betaalde ik ook in Leidschendam zo'n beetje voor mn A6 avant in 2006.
                                                      Simca 1000 rallye 2 (RWD)
                                                      Peugeot 404 1961 (RWD)
                                                      BMW 3 touring (RWD) daily
                                                      VW POLO 1.6

Comment

Schop...

Weet iemand ook een goede bekleder in de buurt van Amersfoort? De keren dat ik bij Verheuvel's langs ben gegaan (letterlijk bij mij om de hoek) werd ik met weinig enthousiasme ontvangen, dus die valt af.

Ik wil de rugleuning en zittingen van de Riley bekleden, en 't liefst op korte termijn. Om een idee te geven;

Zittingen.jpg

Zoiets maken uit wat door mij op maat gemaakte meranti platen. (kortom; stukjes schuim met wat mooi gesneden leer erom heen.)
                                                        The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                                                        Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                                                        I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

Comment

Dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn?
                                                          John Verheuvel maakt toch ook van die gecapitoneerde lederen zadels voor scooters?
                                                          Daar zit aanzienlijk meer werk in dan dat plaatje hierboven. Dit lijkt me eenvoudiger.
                                                          Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Lijkt me ook, maar iedere keer als ik met werk naar hem toe ga is 't van; ja, nou, nee, duur, moeilijk, geen patroon van, etc... Ok voor 1000 euro... (en dat ging om een paar stukjes in de stoel van de Lagonda naaien) Tsja. Ook een keer voor een leren tonneau bij hem geweest. Nou, dat was ook wat teveel werk. Kon ik beter gewoon iets kopen.
                                                            The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                                                            Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.

Comment

Ik denk dat je voor dat soort zaken wellicht in de boten wereld kunt slagen.
                                                              Zal eens navragen waar m'n vader de zittingen voor z'n boot heeft laten stofferen.
                                                              Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Heb ook even een mailtje geschoten naar Autobeklederij Meijer. Ik loop ook zo wel even langs bij Verheuvel.

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎