Ìk weet het niet meer:
Symptoom: kachel wordt heel laat warm (pas wanneer de koelvloeistoftemperatuur op de normale stand staat komt er merkbaar warmte naar binnen).
Symptoom 2: Als je afremt voor de file (wel/niet op de motor), wordt de kachel merkbaar kouder (tot het gevoel dat je onverwarmde buitenlucht naar binnen pompt). En blijft ook koud totdat
Symptoom 3: Als je stilstaat en je zet de ventilator wat zachter en na enige tijd weer hard, dan is hij weer warm en blijft warm.
Symptoom 4: Als je optrekt dan wordt hij weer warm.
Symptoom 5: Als je kruist op 100 blijft hij warm, als je kruist op 80/50 e.d ook. Als je echter iets afremt en dan op nieuwe snelheid blijft kruisen, wordt hij koud en blijft hij koud.
Dit alles zonder aan de instelling van de temperatuur te zitten.
Diagnoses:
Waterpomp lijkt gewoon te functioneren (koelvloeistoftemperatuur is mooi constant)
Lekkage lijkt me niet, want hij doet het regelmatig wel (ook bij stationair).
Verstopte leidingen lijkt me niet, vanwege stationair e.d.
Zou het dan het klepje kunnen zijn (dat afhankelijk van de temperatuurinstelling water moet doorlaten naar binnen)?
Andere suggesties?
Symptoom: kachel wordt heel laat warm (pas wanneer de koelvloeistoftemperatuur op de normale stand staat komt er merkbaar warmte naar binnen).
Symptoom 2: Als je afremt voor de file (wel/niet op de motor), wordt de kachel merkbaar kouder (tot het gevoel dat je onverwarmde buitenlucht naar binnen pompt). En blijft ook koud totdat
Symptoom 3: Als je stilstaat en je zet de ventilator wat zachter en na enige tijd weer hard, dan is hij weer warm en blijft warm.
Symptoom 4: Als je optrekt dan wordt hij weer warm.
Symptoom 5: Als je kruist op 100 blijft hij warm, als je kruist op 80/50 e.d ook. Als je echter iets afremt en dan op nieuwe snelheid blijft kruisen, wordt hij koud en blijft hij koud.
Dit alles zonder aan de instelling van de temperatuur te zitten.
Diagnoses:
Waterpomp lijkt gewoon te functioneren (koelvloeistoftemperatuur is mooi constant)
Lekkage lijkt me niet, want hij doet het regelmatig wel (ook bij stationair).
Verstopte leidingen lijkt me niet, vanwege stationair e.d.
Zou het dan het klepje kunnen zijn (dat afhankelijk van de temperatuurinstelling water moet doorlaten naar binnen)?
Andere suggesties?
Comment