Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haperen en stotteren na wegrijden of bochtje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Haperen en stotteren na wegrijden of bochtje

De Saab heeft een klein probleempje. Als je stilstaat en weg rijdt, of een kort langzaam bochtje maakt, hapert de motor tegenwoordig. Zowel op benzine als lpg (lpg is er wel wat gevoeliger voor). Ik heb de bougies al vervangen, maar ga nu nog bougiekabels en verdelerkap vervangen. Stel dat dat niet werkt, zou het dan iets van de brandstofdrukregelaar zijn ofzo? Ik kan iets anders niet zo snel bedenken. Het wordt wel steeds erger, want nu begint de lpg ook al te haperen op een rechte weg als je rustig rijdt.

Boven de 2000 toeren heb je er al geen last meer van. Maar het is wel irritant, zeker in de stad.

Hoe oud is de LPG installatie?
    Ik had gelijkwaardige problemen bij de Picnic, met name op LPG. Bleek bedrading te zijn (geen goede massa oid).
    Direct daarna begaf de koelvloeistofkoppeling naar de verdamper het. Gerelateerd? Geen idee.
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Mapsensor of hoe heet dat ding wat aan/bij je vliegwiel zit.
      Ding wat pulsen geeft mbt toerental richting ontsteking oid,
      heb ik iig gehad met een Saab. Staat me vaag bij dat het
      toen eenzelfde soort klachten waren.

Wazig verhaal waar je niks mee kan, maar toch :-)
      fka v164

Comment

Jawel met beide antwoorden kan ik iets.

Vooral omdat 't probleem zich in bochten ook voordoet, dacht ik ook aan iets van een kabeltje/contact wat misschien los zit ofzo. Ik ga wel even zoeken alvorens de auto weg te brengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
          Mapsensor of hoe heet dat ding wat aan/bij je vliegwiel zit.
          Ding wat pulsen geeft mbt toerental richting ontsteking oid,
          heb ik iig gehad met een Saab. Staat me vaag bij dat het
          toen eenzelfde soort klachten waren.

Wazig verhaal waar je niks mee kan, maar toch :-)

BDP sensor bedoel je wellicht (BDP = Bovenste Dode Punt) of gewoon een toerentalsensor? Een MAP sensor meet de onderdruk in het inlaatspruitstuk als er bijvoorbeeld geen luchtmassameter gebruikt wordt (MAP = Manifold Absolute Pressure). Het MAP-signaal icm de luchttemperatuur is dan een maat voor de hoeveelheid aangezogen lucht.
          Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
            BDP sensor bedoel je wellicht (BDP = Bovenste Dode Punt) of gewoon een toerentalsensor? Een MAP sensor meet de onderdruk in het inlaatspruitstuk als er bijvoorbeeld geen luchtmassameter gebruikt wordt (MAP = Manifold Absolute Pressure). Het MAP-signaal icm de luchttemperatuur is dan een maat voor de hoeveelheid aangezogen lucht.
            Geen idee dus :-)
            fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
              De Saab heeft een klein probleempje. Als je stilstaat en weg rijdt, of een kort langzaam bochtje maakt, hapert de motor tegenwoordig. Zowel op benzine als lpg (lpg is er wel wat gevoeliger voor). Ik heb de bougies al vervangen, maar ga nu nog bougiekabels en verdelerkap vervangen. Stel dat dat niet werkt, zou het dan iets van de brandstofdrukregelaar zijn ofzo? Ik kan iets anders niet zo snel bedenken. Het wordt wel steeds erger, want nu begint de lpg ook al te haperen op een rechte weg als je rustig rijdt.

Boven de 2000 toeren heb je er al geen last meer van. Maar het is wel irritant, zeker in de stad.

Hoe ziet de luchtfilter eruit?? laag in toeren meer weerstand in de bocht, vuil luchtfilter kan een oorzaak zijn.

Jan

Comment

Mijn eerste zoektocht zou niet bij allerlei sensors en elektrospul zijn, maar gewoon bij de luchtslangen (inlaatslang, carterontluchting, vacuumleidingen).

Dat heb ik zelf wel eens gehad. Inlaatslang zat niet goed vast. Rechtuit geen centje pijn. In een bocht: motor kantelt twee centimeter (in lengterichting geplaatst immers, net als bij Saab), trekt de slang half los, stotter stotter. Stuur recht, motor weer recht op z'n rubbers, niks aan de hand.
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Working...
                X