Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Low-budget Standkachel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Low-budget Standkachel

    Bestaan die?

    ik heb al eens zo'n blower van 5 tientjes geprobeerd van de Halfords, maar dat is gewoon b*gger.

    En het andere uiterste is standkachel van 1000 Pleuro +. Zo eentje heeft Mdv in de dagelijkse auto en ikke is jaloers.

    En nee, autowisselen is nicht im Frage.

  • #2
    Het is vrijdag heh? :-)


    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)



    Comment


    • #3
      Net voor je 's avonds uitstapt, een onvervalste Jasperscheet laten. Wedden dat ie de volgende ochtend nog lekker warm is?
      You know that reality is immaterial

      Comment


      • #4
        Standkachel uit een bestaande auto schroeven. Denk dat je voor max 150 euro klaar bent.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
          een onvervalste Jasperscheet
          WTF????? :)

          In hoeverre wijken die af van doorsnee plain vanilla HTK-scheten, schat jij zo in? :)
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
            Standkachel uit een bestaande auto schroeven. Denk dat je voor max 150 euro klaar bent.
            Inbouw is volgens mij nogal arbeidsintensief en moet vooral goed gebeuren.

            Bovendien liggen ze niet voor oprapen.
            De meeste die aangeboden worden op MP zijn op satanssap en 24v, dus niet bruikbaar voor mij.

            [email protected] andere reacties :-)
            Last edited by Ruud; 12-12-08, 14:43.

            Comment


            • #7
              Wil je alleen het interieur verwarmen, of ook de motorolie en koelvloeistof (zoals een standkachel doet? lol)

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                Wil je alleen het interieur verwarmen, of ook de motorolie en koelvloeistof (zoals een standkachel doet? lol)
                Liefst een koelvloeistof-kachel, die motor en interieur verwarmd.
                (Motorolie wordt slechts indirect en dus zeer beperkt meegewarmd)

                Ik heb wel eens eerder gezocht, maar nog nooit een goede low-budget oplossing gevonden.

                Comment


                • #9
                  Misschien op de sloop kijken en zelf knutselen?

                  Oude volvo's hebben vaak zo'n verwarmingselement in de motor. Dat kun je 's nachts op 220 Volt aansluiten, zodat je motor in de poolstreken warmblijft.

                  Zoiets moet toch ook wel zelf te maken zijn. Ik stel het me zo voor: 220V-verwarming ergens in het koelwatercircuit. Een elektrisch pompje erbij om het koelwater te circuleren. En een lader op de accu, zodat je de verwarmingsventilator kunt laten draaien zonder dat de accu leegtrekt.

                  EDIT: zulke systemen bestaan dus al, van DEFA, lees ik.

                  Die hebben ook heteluchtkachels die op 220 Volt werken. Ik lees er veel goede reacties over. Als je dus een snoertje naar je auto kunt leggen, ben je klaar. Informatie: http://www.waeco.com/de/1276_1282.php over de motorverwarming en http://www.waeco.com/de/1276_1281.php over de interieurkachel. Prijzen zijn heel redelijk.
                  Last edited by brun; 12-12-08, 18:37.
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                  Comment


                  • #10
                    Die electrische dingen zijn leuk ja.

                    Ik weet dat ze bij de oude 4 cilinder blokken van Volvo gewoon in de plaats van een vriesplug in de motor gezet kunnen worden.

                    Maar dat aftermarket spul van Waeco is ook niet verkeerd.
                    Een probleem: je moet wel stroom bij de hand hebben.
                    Zodra KMvrtr een huis met een oprit heeft schroef ik me zoiets ook direct in de auto.

                    Tweedehands standverwarming is vaak nogal duur. Verder moet je maar zien dat je alles compleet en onbeschadigd krijgt. En inderdaad is inbouwen meestal niet bepaald een simpel klusje.
                    Daar zou ik dus niet zomaar aan beginnen.
                    Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door KMvrtr Bekijk bericht
                      Verder moet je maar zien dat je alles compleet en onbeschadigd krijgt. En inderdaad is inbouwen meestal niet bepaald een simpel klusje.
                      Daar zou ik dus niet zomaar aan beginnen.
                      Precies mijn gedachten inderdaad...


                      En die electrische systemen zijn erg leuk, maar geen vaste plek voor de deur.
                      En 100 meter verlengkabel door de straat is ook niet helemaal de bedoeling...
                      Last edited by Ruud; 14-12-08, 21:31.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                        Precies mijn gedachten inderdaad...

                        ........

                        Ach ja, je weet wat ze zeggen Ruud.
                        Great minds think alike... :-)
                        Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

                        Comment


                        • #13
                          Even voor mijn begrip.
                          De standaard standkachel is er een die de autoeigen brandstof gebruikt (en een klein beetje accustroom) voor de verwarming.
                          Die electrische variant gebruikt 230 volt voor de verwarming.

                          Ik kan niet vinden of één van de twee ook daadwerkelijk de koelvloeistof rondpompen?

                          Die electrische ziet er in ieder geval dat die eenvoudig zelf te plaatsen is (en zelfs leverbaar voor mijn celica :-) ).
                          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                            Even voor mijn begrip.
                            De standaard standkachel is er een die de autoeigen brandstof gebruikt (en een klein beetje accustroom) voor de verwarming.
                            Die electrische variant gebruikt 230 volt voor de verwarming.

                            Ik kan niet vinden of één van de twee ook daadwerkelijk de koelvloeistof rondpompen?

                            Die electrische ziet er in ieder geval dat die eenvoudig zelf te plaatsen is (en zelfs leverbaar voor mijn celica :-) ).
                            Ik heb in de Ducato (die MdV dus als dagelijkse auto gebruikt) een Ebespacher-standkachel op Diesel die de koelvloeistof verwarmt en rondpompt en de interieurventilator laat draaien. Alles op een extra accu (die er toch al inzat) om de startcapaciteit maximaal te houden.

                            Comment

                            Working...
                            X