Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wiellager vervangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wiellager vervangen

Rechtsvoor is de wiellager van mijn Polo naar de haaien. Ding moet vervangen worden. Wat mag dat kosten bij een garage (hoeft niet de merkdealer te zijn)?
    2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Lager kost een paar tientjes, een snelle garage vervangt 'm in een uurtje, een relaxte garage in twee uurtjes.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

OK, 150 euro is wat veel dan?

Comment

Lijkt me een erg relaxte garage :-)
        Let's kick some ass and chew bubblegum...
        ----------------------------------------------------------------------------
        '71 Alfa Romeo Giulia Super
        '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
        '00 BMW E39 528iA Touring
        '06 BMW Z4M Roadster
        '96 BMW E36 328i trackracer
        '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

In dat geval ben ik op zoek naar een goede en niet-zo-relaxte garage in de omgeving Rotterdam, die op korte termijn een wiellager kan vervangen :-)

Comment

Als je pech hebt kost het lager voor jouw auto gewoon 60 a 70 euro. Garage demonteert de veerpoot (aandrijfas eruit, fusee- en stuurkogel los), oude lager eruit persen, nieuwe erin, jade jade. Stel dat dat al met al 1,5 uur kost a45 euro ex btw -> Dan zit je al over de 140 euro incl btw. Mijn conclusie: het is zo gek nog niet.

Tenzij Boertje het gewoon in 45 minuten kan natuurlijk... :)
            Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ik vind 150 euro ook wel redelijk eigenlijk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Net even gekeken in de VW-onderdelencatalogus. Bij de Polo zijn wielnaaf en wiellager één deel, dat je in z'n geheel vervangt. Kost rond de 100 euro, met wat korting van de onderdelenboer zit je dus op 70 tot 80 euro.

Dan is 150 euro all in een goede prijs (ga maar uit van twee uurtjes werk).
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                  (..) met wat korting van de onderdelenboer zit je dus op 70 tot 80 euro.
                  Klets.

Comment

Klets?

Of ik heb een goeie onderdelenboer, of jij een slechte. Maar mijn VAG-onderdelenman regelt regelmatig 20, 25 procent korting. :-)

Brezan doet er trouwens ook makkelijk 15 procent af. Moet je alleen wel om vragen.

Comment

Klopt, en dat gaat dan ook echt zo:

Brezan-man (BM): dat is dan 50 euro meneer
                      Boertje: ohw...is dat inclusief korting?
                      BM: nee
                      Boertje: aha, en met de korting?
                      BM: eeuhh...42.50 meneer
                      Boertje: doe dat dan maar

Mooie tent :-)
                      Let's kick some ass and chew bubblegum...
                      ----------------------------------------------------------------------------
                      '71 Alfa Romeo Giulia Super
                      '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                      '00 BMW E39 528iA Touring
                      '06 BMW Z4M Roadster
                      '96 BMW E36 328i trackracer
                      '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                        Klets?

Of ik heb een goeie onderdelenboer, of jij een slechte. Maar mijn VAG-onderdelenman regelt regelmatig 20, 25 procent korting. :-)

Brezan doet er trouwens ook makkelijk 15 procent af. Moet je alleen wel om vragen.
                        Nee, LOL :)

*Klets*, *whack*, als in: whoppa, tjakka, mijn voorspelling was zo gek nog niet :)

Comment

LOL @ Boertje ...

En eh , naaf en lager in een ? tja wat niet kan, maar ik vervang toch gewoon een los lager bij een polo / golf of whatever ... die lagers zijn niet zo duur, maar het vervangen van een voorwiellager is best wel een rotklusje, zelf haal ik altijd het complete fussee inclusief naaf eraf ( of gewoon de hele veerpoot, en ga met een los lager en de veerpoot naar een lokale garage welke deze voor een tientje ofzo eruit en erin perst ... bespaard weer wat knaken ...
                          VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Comment

€70 voor de lager en 1,5 uur arbeid a €62,50 (is dat veel?) maakt de rekening een fijne €195....

Comment

Mwah, t'is geen prijskraker.
                              Aan de andere kant, uw (on?)vriendelijke VAG dealer garage zal vast wel wat duurder wezen.

Zoek anders eens een garage waar het flink naar knoflook ruikt. Die zijn prijstechnisch meestal heel vriendelijk. En daar zitten ook best goede garages bij.
                              Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Even een oud topic omhoog. Gister na een stevige bocht naar links begon de auto vanaf ongeveer 60km/h een suizend geluid te maken (alsof er constant een windvlaag door de wielkast suist). Ik vrees voor het wiellager rechtsvoor. Auto is een Audi 100 C4 2.3e van 1993. Iemand een idee van wat dat zou mogen kosten, Brun, jij weet het geheid!

Dank alvast,

Willem

Comment

Wiellager is niet duur, meer dan 50 euro mag het nooit zijn (volgens mij veel minder).

Twee uur werk. De veerpoot moet los en het lager eruit (en het nieuwe erin) geperst.

Symptomen van een kapot lager: het lawaai wordt, bij constante snelheid, harder of zachter in de bocht. In jouw geval moet het lawaai harder worden bij een bocht naar links, maar zachter of helemaal verdwijnen bij een bocht naar rechts.

Comment

Jij bent snel!!

Ok, gaan we uitproberen! En daarna de (garage)krik eronder en kijken of je dan al iets hoort? Om zeker te zijn.

Willem

Comment

Morgen APK en gister toch maar even een garagekrik onder auto om even te checken of het een wiellager is dat kapot is. Rechter voorwiel, absoluut géén speling te voelen maar als je het wiel hard ronddraait hoor je wel iets aanlopen. Als het een wiellager is had ik speling gevoeld denk ik? Zou zomaar eens een aanlopend remblok kunnen zijn? Nou ja de garage mag zich er morgen op stukbijten, hopen op iets onnozels en vrezen voor een wiellager!

Ik hou jullie (Brun vooral) op de hoogte!

Willem

Comment

Inderdaad het wiellager rechtsvoor, daarnaast nog een remslang een aandrijfashoes en de remklauw linksachter. Nu maar eens kijken hoe we dit op de economsich meest aantrekkelijke manier gaan (laten) fixen.

Willem

Comment

Working...
                                        X