Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Staionaireluchtomloop D-jet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Staionaireluchtomloop D-jet

Aangezien het lukt een K-jet aan de praat te krijgen, nu een D-jet
    probleempje

Normaal gesproken loopt de stationaireluchtomloop van het luchtfilter naar onder de gasklep. Maar ivm met de lpg gaat dat niet (anders komt er immers geen lpg mee) Dus is de omloop boven de gasklep afgetapt, maar dat gat is veel kleiner.

De koudestartklep in het stationaireluchtomloopstelsel werkt naar behoren. Maar bij een koude koude start blijft de motor (zonder gas bij) niet lopen vanwege het te lage stationaire toerental.

Nu heb ik het idee dat door de (veel) kleinere lucht doorlaat het stationaire toerental te laag is (niet zo erg) en daardoor ook bij een koude koude start (wel vervelend).

De stelschroef in het stationaireluchtomloopstelsel doet niks, werkt wel maar doet niks. Nu heb ik de gasklep iets opengezet, maar daardoor (?) werkt de stationaire 'trap' niet. Dwz motor valt niet terug naar het stationaire toerental maar blijft hangen op het verhoogde stationaire toerental. Met de koude koude start handig, maar verder weer niet nodig.

Ik ga de gasklep maar weer (bijna) dichtzetten en daar wat mee experimenteren (lastig omdat ik weer moet wachten tot de volgende ochtend om het koude koude start resultaat te merken).

Maar hoe dit gewoon goed op te lossen?
    Attached Files
    Last edited by Sander; 16-12-08, 15:35.
    fka v164

Start ie op LPG of op benzine?
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Als ie gelijk aanslaat op lpg, anders op benzine :-)

Overigens werkt het verhoogde stationaire toerental wel
      nu ik 'm weer iets terug zet heb, te veel terug, 500rpm is
      wat erg weinig. Staat nu op 700rmp, schat ik zo. Zo weer
      even proberen.
      fka v164

Comment

Al weer beter, nu morgen ochtend nog
        fka v164

Comment

Working...
        X