Aangezien het lukt een K-jet aan de praat te krijgen, nu een D-jet
probleempje
Normaal gesproken loopt de stationaireluchtomloop van het luchtfilter naar onder de gasklep. Maar ivm met de lpg gaat dat niet (anders komt er immers geen lpg mee) Dus is de omloop boven de gasklep afgetapt, maar dat gat is veel kleiner.
De koudestartklep in het stationaireluchtomloopstelsel werkt naar behoren. Maar bij een koude koude start blijft de motor (zonder gas bij) niet lopen vanwege het te lage stationaire toerental.
Nu heb ik het idee dat door de (veel) kleinere lucht doorlaat het stationaire toerental te laag is (niet zo erg) en daardoor ook bij een koude koude start (wel vervelend).
De stelschroef in het stationaireluchtomloopstelsel doet niks, werkt wel maar doet niks. Nu heb ik de gasklep iets opengezet, maar daardoor (?) werkt de stationaire 'trap' niet. Dwz motor valt niet terug naar het stationaire toerental maar blijft hangen op het verhoogde stationaire toerental. Met de koude koude start handig, maar verder weer niet nodig.
Ik ga de gasklep maar weer (bijna) dichtzetten en daar wat mee experimenteren (lastig omdat ik weer moet wachten tot de volgende ochtend om het koude koude start resultaat te merken).
Maar hoe dit gewoon goed op te lossen?
probleempje
Normaal gesproken loopt de stationaireluchtomloop van het luchtfilter naar onder de gasklep. Maar ivm met de lpg gaat dat niet (anders komt er immers geen lpg mee) Dus is de omloop boven de gasklep afgetapt, maar dat gat is veel kleiner.
De koudestartklep in het stationaireluchtomloopstelsel werkt naar behoren. Maar bij een koude koude start blijft de motor (zonder gas bij) niet lopen vanwege het te lage stationaire toerental.
Nu heb ik het idee dat door de (veel) kleinere lucht doorlaat het stationaire toerental te laag is (niet zo erg) en daardoor ook bij een koude koude start (wel vervelend).
De stelschroef in het stationaireluchtomloopstelsel doet niks, werkt wel maar doet niks. Nu heb ik de gasklep iets opengezet, maar daardoor (?) werkt de stationaire 'trap' niet. Dwz motor valt niet terug naar het stationaire toerental maar blijft hangen op het verhoogde stationaire toerental. Met de koude koude start handig, maar verder weer niet nodig.
Ik ga de gasklep maar weer (bijna) dichtzetten en daar wat mee experimenteren (lastig omdat ik weer moet wachten tot de volgende ochtend om het koude koude start resultaat te merken).
Maar hoe dit gewoon goed op te lossen?
Comment