Ik zie af en toe topics voorbij komen, die over LPG issues gaan, maar er is niet een soort verzamel draadje voor LPG do's & don'ts en tips & tricks. Nu wel ;-).
Zo heb ik woensdag mijn verdamper laten afstellen, omdat de Volvo slecht en veel te laag stationair liep. Mengsel bleek te arm. Nu loopt hij weer goed, maar het stationair toerental vind ik nu een tikke hoog. Tussen de 900 en 1000 toeren. Ik zou liever 750-800 rpm zien.
Nu zat ik een beetje te zoeken naar technische informatie hierover, want volgens mij moet je met een schroevendraaier dit zelf wel kunnen doen. Ik heb nog niet iets gevonden daarover tot nu toe, dus wie hier iets over kan vertellen, graag. Ik kwam zo snel wel dit tegen en ik vond dat er zeer bruikbare tips in staan, vooral ook over backfire preventie. Mijn LPG installatie voldoet trouwens niet aan alle tips :-).
Zo heb ik woensdag mijn verdamper laten afstellen, omdat de Volvo slecht en veel te laag stationair liep. Mengsel bleek te arm. Nu loopt hij weer goed, maar het stationair toerental vind ik nu een tikke hoog. Tussen de 900 en 1000 toeren. Ik zou liever 750-800 rpm zien.
Nu zat ik een beetje te zoeken naar technische informatie hierover, want volgens mij moet je met een schroevendraaier dit zelf wel kunnen doen. Ik heb nog niet iets gevonden daarover tot nu toe, dus wie hier iets over kan vertellen, graag. Ik kwam zo snel wel dit tegen en ik vond dat er zeer bruikbare tips in staan, vooral ook over backfire preventie. Mijn LPG installatie voldoet trouwens niet aan alle tips :-).
Comment