Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Deurrubbers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Deurrubbers

Ik heb een (bekend) probleem met de deurrubbers van de Seat: na regenval of een wasbeurt staat er water op de deurdorpels. Toen de de auto kocht was ik bekend met het probleem en heb gechecked of 'ie er last van had, maar dat was niet het geval.

De laatste tijd weer wel en dat is vervelend. Is dit een kwestie van uitlekgaatjes in de rubbers die verstopt zijn en kan ik dit zelf ook of moeten er drastischer maatregelen worden genomen (rubbers vervangen)? Deze week moet de auto voor een beurt naar de stealer en dan wil ik dit ook laten aanpakken.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Wat denk je van inruilen op een echte auto?

<ontwijkt Palestijnse raketten uit Benthuizen> :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
      Wat denk je van inruilen op een echte auto?

<ontwijkt Palestijnse raketten uit Benthuizen> :)
      En dit van meneer Van Knaekenbak tot Oudenmeuk himself?

Iemand nog iets zinvols?
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ok serieus dan.

Ik zou inderdaad proberen om het vuil van de rubbers te verwijderen. Het beste kun je ze even demonteren, reinigen, invetten met zuurvrije vaseline oid en weer terugplaatsen. Grote kans dat 't dan werkt. Vervangen lijkt me sterk overdreven bij een relatief nieuwe auto. Dat doe je pas als de rubbers oud en uitgehard/gescheurd zijn, maar dat is bij slecht onderhoud (lees: nooit invetten) pas over 15 a 20 jaar.

Comment

Staat het water aan de binnenkant van de dorpels (dus tussen rubber en binnenkant) of aan de buitenkant (tussen rubber en buitenkant dus...)?
          Geval 1 is in mijn ogen lekkage, ergens een gescheurd rubber (kop hem maar in CM) of een slecht sluitend rubber [cm: tja altijd wat krap hè].
          Geval 2 hoort gewoon te kunnen volgens mij (na een wasbeurt iig, meestal trek je het water tijdens het rijden er met de rijwind wel uit).
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Nee, binnenkant dorpel. Eerst bij één deur en toen bij alle deuren.
            Ik denk daarom aan een verstopping, maar ik kan me herinneren dat dit iets van een standaard euvel was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
              Ok serieus dan.

Ik zou inderdaad proberen om het vuil van de rubbers te verwijderen. Het beste kun je ze even demonteren, reinigen, invetten met zuurvrije vaseline oid en weer terugplaatsen. Grote kans dat 't dan werkt. Vervangen lijkt me sterk overdreven bij een relatief nieuwe auto. Dat doe je pas als de rubbers oud en uitgehard/gescheurd zijn, maar dat is bij slecht onderhoud (lees: nooit invetten) pas over 15 a 20 jaar.
              GEEN oliegebaseerde producten gebruiken op rubber dus geen vaseline! Daar gaat rubber van kapot.
              Glycol of glycerine is prima. Blijft het soepel van, vriest 'ie ook niet vast.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
                GEEN oliegebaseerde producten gebruiken op rubber dus geen vaseline! Daar gaat rubber van kapot.
                Glycol of glycerine is prima. Blijft het soepel van, vriest 'ie ook niet vast.
                Talkpoeder doet the job ook meen ik?
                Oliestoken voor het goede doel

Comment

Talkpoeder inderdaad, maar dat kun je er pas op doen als de rubbers kurkdroog zijn. Hoe kom ik nou op vaseline? Ik dacht dat rubberspray ook vasaline was, maar dat is natuurlijk niet zo. Handig om te weten alvorens de deurrubbers te verpesten.

Comment

Working...
                  X