Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderhoud aan w220 320CDI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Onderhoud aan w220 320CDI

Hallo we hebben een w220 32cdi of te wel een MB 320cdi uit 2000. De auto heeft nu zo'n 260.000 km gereden. En er komen nu dus wat reparaties aan die wat duurder zijn. Zo is er van de week een waterpomp vervangen bij Mecedes Smeets Zuid Limburg en dat kost 600 euro. Heeft er hier iemand ervaring met het onderhoud op een Mercedes van dit type. En wat is te adviseren wellicht iemand een goed adres in Limburg wat geen dealer is? En heeft iemand een idee wat de onderhouskosten van deze auto per jaar zijn bij 18000 km per jaar de dealer denkt 2500 euro? is dat te veel of klopt dit wel.
    Alvast bedankt voor jullie reacties. Stinger

Nee, geen enkele ervaring.... ;-)

2500 Euro is geen gek bedrag voor onderhoud bij de dealer in NL.

Maar als ik in L zou wonen en privé een S-klasse rijden, dan zou ik het onderhoud over de grens in D laten doen.
    Beter en goedkoper.

Overigens 18K op jaarbasis en dan een diesel S-klasse rijden ???

Was een S 350 niet een betere optie geweest ??
    Veritatis simplex oratio est

Comment

@W220L We gaan idd kijken in DE en BE. Hopleijk is het daar goedkoper.
      En idd een S350 zou nu een beter idee zijn maar de S320 is er al een tijd toen mijn vader want het is zijn auto nog meer reed. Inruilen van deze auto is niet echt een optie want de afschrijving is enorm geweest. Dus ipv nu investeren in een nieuwe auto dan kun je beter naar mijn mening doorrijden met deze auto, alleen accepteren dat het onderhoud wel duur is maar uiteraard de luxe van de auto is geweldig.

Bedankt voor de reactie en mochten er nog andere tips zijn dan horen we die graag.

Comment

600 euro voor een waterpomp.... kolere.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
          600 euro voor een waterpomp.... kolere.
          Mwah... :-)

Comment

Zo te horen heeft Stinger nog mazzel met het onderhoud idd. :-)
            Dit zijn gewoon dure auto's om te rijden. Rijdt vast super, maar daar betaal je wel voor.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

"2500 Euro is geen gek bedrag voor onderhoud bij de dealer in NL."

raar he dat de auto industrie dezer dagen nix meer verkopen
              goeie zaak ,laat die overprijsde luchtfietsers het maar voelen
              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                "2500 Euro is geen gek bedrag voor onderhoud bij de dealer in NL."

raar he dat de auto industrie dezer dagen nix meer verkopen
                goeie zaak ,laat die overprijsde luchtfietsers het maar voelen

Ik denk dat het meer het advies van de dealer is om 2500 euro/jaar te reserveren...

Comment

Inderdaad W220L heeft het juiste antwoord al gegeven het adfvies is 2500 euro reserveren. Is natuurlijk wel een klap geld. Echter mijn vader heeft nu een stap naar de Zuiderburen van ons landje gemaakt het resultaat is schokkend. De waterpomp had in BEvoor 340 euro gefixed geweest. En een een kleine beurt kost 250 E een grote beurt incl Olie e.d is 600 Euro in NL 900 Euro. Het uurloon is 60 E incl. BTW Terwijl dat in NL 90 E incl BTW is. Dus dat scheelt 30%. Plus de dealer in Belgie geeft gratis een huurauto mee kost in NL ook vanaf 60 Euro voor een A ipv een S?
                  Dus tja voorlopig lijkt het al een stuk minder erg maar de 2500 reserveren is geen slecht idee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                    Ik denk dat het meer het advies van de dealer is om 2500 euro/jaar te reserveren...
                    oh dan valt het vast een stuk goedkoper uit in de praktijk
                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                      oh dan valt het vast een stuk goedkoper uit in de praktijk

Als je 18K per jaar rijdt wel ja... :-)

Comment

Ik weet nog wel een (goedkoper?) adresje in Breda, als je dat niet tever rijden vindt! Laat t maar even weten als je weer eens iets nodig hebt.

Comment

Working...
                        X