Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke accu voor de E39 M5?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Welke accu voor de E39 M5?

Heren,

Nu ik de Final Stage Unit. aka Final Stage Resistor ga vervangen daar deze als eerste vervangen moet worden als je accu steeds leeg loopt (accu is een jaar oud) moet ik ook opnieuw een accu hebben.

Eerst nog een OEM BMW accu gehaald maar zat ook te denken aan een zwaardere (qua vermogen) of een lichtere (qua gewicht....in navolging op de CF Hood).

Wat is het batterij merk en waar kan ik het beste naar kijken?

Varta Silverline zou ik nemen. Compact, krachtig en staat erg goed bekend.
    Maar niet echt goedkoop.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik zou in ieder geval geen gelaccu nemen. Die heb ik op mijn racer en op een daily zou ik die nooit willen. Je kan ze niet meer opladen als ze eenmaal leeg zijn. En dat gaan ze redelijk snel. Het gewichtsverschil is ook vooral leuk op het circuit. In de dagelijkse praktijk merk je er net zoveel van als dat je een tas boodschappen inlaadt...

Comment

Moet gewoon een goed ding zijn. Oh....mijn hupeldepup onderdeel is binnen. Moet maar eens gaan monteren. Lang leven internet!

Was net langs de dealer....krijg ook een nieuwe accu....
        Last edited by Kleintje; 29-01-09, 08:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
          Moet gewoon een goed ding zijn. Oh....mijn hupeldepup onderdeel is binnen. Moet maar eens gaan monteren. Lang leven internet!

Was net langs de dealer....krijg ook een nieuwe accu....
          Krijg dus GEEN nieuwe accu. Volgens de garage heb je geen garantie op poducten die in garantie zijn vervangen. Althans....niet opnieuw voor 2 jaar. WTF! Is dit Bovag?

Comment

Dus, de vrienden langs de A9 vervangen vorig jaar een accu onder garantie, en geven op het vervangingsproduct geen garantie? Wat een onzin man. Gezien je historie daar... gelijk dreigen met bovag zou ik zeggen. Wat een prutsers.
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

zoals al eerder genoemd.. varta is een goed merk maar niet goedkoop
              varta levert accu's aan industrie ,onderzeeboten ,ziekenhuizen ,prima spul!
              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Ga zo naar de Molukkenstraat. Zit een Varta Dealer.....

Vriend adviseerde om een iets sterker model te nemen dat wat geadviseerd wordt.

Kan dat geen kwaad?

Comment

Krijg dus GEEN nieuwe accu. Volgens de garage heb je geen garantie op poducten die in garantie zijn vervangen. Althans....niet opnieuw voor 2 jaar. WTF! Is dit Bovag?

geen garantie?

echt wel! de fabrikant van die accu geeft die garantietermijn van 2 jaar ongeacht of die is vervangen als garantiegeval of als nieuwe verkoop.
                  Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                  A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Kan dat geen kwaad?
                    Nee.
                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Ga zo naar de Molukkenstraat. Zit een Varta Dealer.....

Vriend adviseerde om een iets sterker model te nemen dat wat geadviseerd wordt.

Kan dat geen kwaad?
                      nee een "sterker" model kan alleen langer stroom afgeven( ampere/uur) of meer tegelijk als dat gevraagd wordt , als de accu 12 volt blijft kan het geen kwaad
                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Zeg he, ik had al nee gezegd op de vraag of het kwaad kan....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                          Zeg he, ik had al nee gezegd op de vraag of het kwaad kan....
                          wist ik ;-) ik leg em alleen uit WAAROM het geen kwaad kan,,waarschijnlijk is het voor jou vanzelfsprekend , maar voor die kantoorschedel waarschijnlijk niet ;-)

Comment

Mwah, er is wel meer hier wat vanzelfsprekend is he... ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                              wist ik ;-) ik leg em alleen uit WAAROM het geen kwaad kan,,waarschijnlijk is het voor jou vanzelfsprekend , maar voor die kantoorschedel waarschijnlijk niet ;-)

Kantoorschedel...hehehehehhe. Thx

Comment

Beetje lastig om Varta's te halen deze week maar volgens mijn plaatselijke garage is Bosh en Varta hetzelfde.....

Comment

Skup.

Het Spinneke is ook aan een nieuwe accu toe. De laatste tijd laadt-ie slecht bij voor mijn gevoel, wat verleden week na 5 minuutjes geparkeerd staan met de radio aan bv. leidde tot een duwmomentje. Niet echt premium. :)

Moet de spanning nog even door (laten) meten, maar gezien de leeftijd van de huidige accu (plm. 5 jaar) laat het zich wel raden.

Ervaring is dat het alarm redelijk trekt op zo'n accu, dus een beetje stevig ding is wel op z'n plaats denk ik. Varta Silverline werd al genoemd, nog meer suggesties?
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Yuasa. Heb zo'n accu in de TR6 en die houdt het al 3 jaar uit zonder bijladen in de winter. Gewoon de hele winter in de auto, zonder bij-/oplader, enkel 1 accupool los en dan in het voorjaar meteen weer starten.
                                    Echt nog nooit meegemaakt met een ander merk. En dan zit er ook nog zo'n handig 'oog' op waar je de status van de accu op kunt zien.

Maar zo'n alarm kan wel lekker slurpen van de accu. In de 323ti zat een origineel klasse 3 alarm en dat trok gewoon de accu leeg in een paar weken. Kom je terug van een vakantie en dan was ie bijna leeg.
                                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                      Gewoon de hele winter in de auto, zonder bij-/oplader, enkel 1 accupool los en dan in het voorjaar meteen weer starten.
                                      Echt nog nooit meegemaakt met een ander merk.
                                      Dat doe ik al jaren met willekeurig welk merk accu, dus zo bijzonder is dat niet, naar mijn idee.
                                      Maximale tijd stilstand was 5 maanden (nov t/m mrt)

Comment

Hmmm, ok. Ik heb dan wat mindere ervaringen gehad. Maar toch is een Yuasa een prima accu. Maar goed, zijn de meeste merkaccu's niet ongeveer hetzelfde, kwalitatief gezien? M.a.w. zijn er nog echt slechts accu's?
                                        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ik heb pas ook de accu gewisseld van de GTA. Ook Alfa V6 en ik heb ook alarm, en daar hoort natuurlijk een Magneti Marelli in.

duh :)
                                          Forza!

Comment

Working...
                                          X
                                          😀
                                          🥰
                                          🤢
                                          😎
                                          😡
                                          👍
                                          👎