Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gechipte TDI in de APK roetmeting??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• gechipte TDI in de APK roetmeting??

Vraagje van collega met gechipte 2.0tdi Octavia, leaser waarbij hij zelf de Croky heeft geregeld:

hij heeft binnenkort APK en vraagt zich af of dit geen problemen geeft met de roetmeting. De wagen roet als een inktvis met ochtendhumeur, dat is bij de 2.0tdi van JC ook zo weet ik toevallig (moest zigzaggen de hele rit naar zweden). Kan dit problemen geven met APK?

Denk zelf van niet, maar wellicht heeft iemand er ervaring mee? Wagen heeft geen filter btw.

Paar keer flink "trappen"voor de keuring, injectorreiniger toevoegen en BP Ultimate een keer of wat tanken.

Zo werkt het ook bij oude M-B diesels.....
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Roeten na de chipkuur? Van welke dozenschuiver komen die gekopieerde IC's?

[edit] Even een aloude quote aanhalen:

"..Turbodiesel tuning is zeker de laatste jaren heel erg populair aan het worden. Denk maar aan alle advertenties in de autobladen waar ze worden aangeboden. Tdi, JTD, TDS enz. enz. Met flinke vermogens en koppelwinsten. Ook hier gelden dezelfde regels. Vakwerk herkent men aan vrijwel niet rokende diesels en de prutsers verschuilen zich achter hun eigen (diesel)rook gordijn. Zij verdraaien als het ware de rookstop en het halen van de roetmeting wordt sterk in twijfel getrokken.."

Dussuh, wens hem succes :)
      Last edited by Gijs; 28-01-09, 14:51.
      Oliestoken voor het goede doel

Comment

Wat voor tuning is dat dan, want volgens mij kan de EGR van zo een ding electrisch vanaf de software afgesloten worden. Dan roet het ding zo weinig, dat ze bij de APK gaan twijfelen over hun apparatuur.

Indien er een probleem is, terug gaan naar tuner en vragen of de EGR afgesloten kan worden. Lijkt mij prutswerk eerlijk gezegd want bij TDi tuning is het eerste wat wordt gedaan EGR afsluiten (mechanisch bij ouwe bakken, electronisch bij nieuwe apparaten).

Edit:

wikilink met meer info over EGR:

"Bij dieselmotoren is een bijwerking van het EGR systeem dat er meer roet uitgestoten wordt"
        Last edited by EG; 28-01-09, 20:53.

Comment

Ik heb abt met garantie en hij roet net zoveel als een gemiddelde kolentrein in 1844.. Hij is 16 februari aan de beurt voor de apk dus ik ben benieuwd. Lijkt me wel een interessante discussie:

Dealer 'Meneer hij is afgekeurd, teveel roet'.
          Ik 'Ow en hoe komt dat?'
          Dealer 'Omdat ie gechipt is'
          Ik 'Ja maar dat hebben jullie gedaan met garantie'
          Dealer 'Eehhhh...ja.....ehhh....'

Duidelijk gevalletje pad-stelling volgens mij. Nou dan bestel ik wel een nieuwe!
          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
            Duidelijk gevalletje pad-stelling volgens mij. Nou dan bestel ik wel een nieuwe!
            Nieuwe dealer bedoel je?

:-)

Comment

nieuwe dealer indeed, Hamers sucks!

Ik weet toevallig dat bijv. een 1.9TDI met JD chip totaal niet roet, dus waarom een 2 keer zo dure ABT chip via de dealer dat wel doet??

Grappig detail: bij mijn vaste VAG dealer rijdt de helft van het personeel rond met een chip, allemaal JD ipv het spul dat ze zelf officieel aanbieden :)

Comment

ja natuurlijk! Betere prijs/kwaliteit! Alleen je hebt (soms) een akkefietje met je leasemij als het mis gaat en ze er achter komen.
                Last edited by ExTaxi; 30-01-09, 08:54.
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Working...
                X