Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lasser gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lasser gezocht

Ik heb de mogelijkheid om een leuke en origineel Nederlandse Fiesta XR2 uit 1986 te kopen. De auto is in een supermooie staat (schijnt), zowel in- als exterieur en heeft zelfs de volledige onderhoudsdocumentatie (incl. aankoopfactuur) erbij. Een groot nadeel: de onderkant van de auto is redelijk rot, in ieder geval de dorpels. Mijn vraag is nu dus of iemand hier een goede lasser weet die voor een redelijk bedrag de auto aan zou willen pakken. Liefst in de omgeving Almere, Amsterdam, Utrecht. Maar voor een goede en niet te dure lasser wil best een stukje rijden.

Bedankt alvast voor de tips!
    Auto's: veel...

Op een aantal fora, oa in de Kever hoek, lopen ze weg met deze meneer:
    Verder zoeken hoeft niet, wij lassen echt alles voor zowel zakelijke als particuliere klanten.

Ziet er goed uit, al weet ik niks van lassen en kan ik dus ook niks over kwaliteit zeggen, zo op 't oog.
    Hubraum statt Spoiler

Comment

bekijk eerst eens hoeveel laswerk het is.
      zijn het een paar plaatjes of is het een halve bodemplaat+ dorpels..
      wat TSM zegt!!!!!

Comment

Het is sowieso meer dan een paar plaatjes lassen. Schat idd dorpels plus halve bodem. Geen idee ook wat dat zou kunnen gaan kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
          Op een aantal fora, oa in de Kever hoek, lopen ze weg met deze meneer:
          Verder zoeken hoeft niet, wij lassen echt alles voor zowel zakelijke als particuliere klanten.

Ziet er goed uit, al weet ik niks van lassen en kan ik dus ook niks over kwaliteit zeggen, zo op 't oog.
          op het oog is het ook niet altijd te beoordelen , rontgen onderzoek kan het het beste bepalen of er geen inwendige scheurtjes in de lasnaad zitten
          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
            op het oog is het ook niet altijd te beoordelen , rontgen onderzoek kan het het beste bepalen of er geen inwendige scheurtjes in de lasnaad zitten
            Ja.....

Kost niet zoveel he, zo'n röntgenonderzoek.

XR2 voor 3knaak50.

gekkenhuis.
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Laat ik Autoschade Van den Braak Zwaanshoek maar weer eens aanbevelen

Die staat nu zelfs een rotte Senator op te knappen, over gekkenhuis gesproken :-)
              fka v164

Comment

wil je er wel mee helpen,heb 4 jaar een fietstas mk2 in onderhoud gehad.
                kunnen er wel een zaterdag aan wagen!!

waarschijnlijk 2 overzet dorpels met de voorste draagarmbevesteging
                wat TSM zegt!!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht

Die staat nu zelfs een rotte Senator op te knappen, over gekkenhuis gesproken :-)

Maar wie koopt er dan ook een Senator? ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door goofy Bekijk bericht
                    wil je er wel mee helpen,heb 4 jaar een fietstas mk2 in onderhoud gehad.
                    kunnen er wel een zaterdag aan wagen!!

waarschijnlijk 2 overzet dorpels met de voorste draagarmbevesteging
                    Ok, dat is echt een superaanbod! Ik check nog even met de verkoper wat er nu precies gelast moet worden aan de auto. Maar kom er zeker op terug!

De rest bedankt voor de tips! En een röntgenonderzoek voor een El Cheapo XR2tje gaat idd wat ver ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                      Ja.....

Kost niet zoveel he, zo'n röntgenonderzoek.

XR2 voor 3knaak50.

gekkenhuis.
                      kosten is weer een ander verhaal
                      die mercedes dealer van je kan er ook wat van ;-)
                      ik zeg alleen dat de duurzaamheid van een lasnaad niet alleen op het oog te beoordelen is
                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                        die mercedes dealer van je kan er ook wat van ;-)
                        Ha, die kosten betaal ik dan ook niet he....
                        Veritatis simplex oratio est

Comment

http://www.autolasbedrijf.nl

Met dit bedrijfje heb ik goede ervaringen, zowel qua kwaliteit als afspraken nakomen. Vooraf vaste prijsopgave en hij haalt en brengt de auto. Je kan ook opgeven hoe je het laswerk wilt laten doen. APK klaarmaken (dus niet supernetjes, maar wel goed) of echt mooi plaatwerk.

Comment

Even dit oude draadje weer eens omhoog schoppen.

Heb de XR2 uit de openingspost gekocht en toendertijd de tip van Elentinos ter harte genomen en de auto laten lassen bij Autolasbedrijf. Die beste, zeer aardige, man heeft prima weer afgeleverd voor een nette prijs (kreeg zelfs complimenten van de APK-keurmeester later) alleen één groot nadeel: Autolasbedrijf lijkt de bedrijfsactiviteiten te hebben beeindigd. Geen idee waarom (Elentinos mss?), maar vanwege mogelijk laswerk in de toekomst, ben ik eigenlijk weer op zoek naar een goede, betrouwbare en niet te dure lasser. Iemand hier nog enig idee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                              Is deze lasser nog steeds aanbevelingswaardig..?

Comment

Volgens mij zijn beide andere genoemde bedrijven failliet...

Stuur mij maar eens een e-mailtje met info en foto's, kijken wat we kunnen doen...
                                Mvg Patrick

Professionele auto/oldtimer/youngtimer roestauratie/restauratie/reparatie.
                                Voor elke lasklus http://www.lasklus.nl !

Comment

Leuk: http://www.lasklus.nl/Mercedes.htm
                                  I fart in your general direction

Comment

Ik heb nog wel een paar van zulke voorbeelden, wat er soms voorbij komt van "professionele bedrijven", tranen met tuiten...

Binnenkort een grote update van de site dus hou hem in de gaten...
                                    Mvg Patrick

Comment

Aha, ik ben de advertentie van Lasklus ook al eens op Marktplaats tegengekomen. Op het moment staan de lasplannen nog even in de ijskast, maar ik kom zeker eens buurten.

Comment

Binnenkort heb ik inderdaad ook een lasklusje aan de Ducato. Ik sla het linkje op bij mijn favorieten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                          Binnenkort heb ik inderdaad ook een lasklusje aan de Ducato. Ik sla het linkje op bij mijn favorieten.
                                          Stuur maar een mail, maar zet er wel de hoogte van de wagen bij i.v.m. locatie...
                                          Mvg Patrick

Comment

Okay.
                                            Ik ga bij mooi weer eerst even een goede foto maken van het plekje.

Comment

Mail verstuurd.

Comment

*skup*

ik heb goed nieuws en slechts nieuws over mijn Ducato-bus.

Het gaatje waarvoor ik de bus bij Lasklus Nederland wilde brengen is netjes gelast, helemaal top.

Helaas kwam een week voor de afspraak er een klein gaatje in de dorpel rechts voor bij.
                                                Dus ook verzocht dat repareren, was geen probleem, kon er wel bij.

Alleen bleek dat gaatje de voorbode van heel veel meer roest-ellende.
                                                Kriksteun rechtsvoor, dorpel & nog wat andere plaatwerkdelen in die regio zijn helemaal gaar.
                                                Helaas zag je daar vooraf niets van door tectyl en andere beschermende zooi.

Nu ben ik dus via het www opzoek naar vervangende plaatdelen en dat valt niet mee.
                                                Via Winparts.nl heb ik al wel de dorpel gevonden, maar een kriksteun is daar niet verkrijgbaar.
                                                Busjes is kennelijk lastiger qua plaatwerk dan een personenauto, lijkt het wel.

Iemand een idee waar ik plaatwerk (bij voorkeur imitatie ivm de prijs) kan vinden?
                                                Via dealer of schadebedrijf zal nog wel lukken, maar dan betaal ik de hoofdprijs.

Comment

Ruud,

De Ducato bestaat toch ook als Peugeot?

Comment

Ton,

Bedankt, is wel 2x hetzelfde uiteindelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                                      Ruud,

De Ducato bestaat toch ook als Peugeot?
                                                      Yes, Peugeot Boxer *en* Citroen Jumper zijn hetzelfde.
                                                      Maar daar zijn er veel minder van geleverd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                                        Ton,

Bedankt, is wel 2x hetzelfde uiteindelijk.

Welke zal ik weghalen? :-)

Comment

Okay, pdf-catalogus 2010 gedownload en helaas wordt er geen kriksteun in de catalogus vermeld.

Maandag maar even bellen dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                                            Welke zal ik weghalen? :-)
                                                            Die van Twello levert de mooiste pfd op met inhoudsopgave, laat die maar staan :-)

Die belgen hebben dezelfde pdf op de website maar dan zonder inhoudsopgave, mag je zelf door 1043 (!) pagina's srcollen...

Comment

Ik zie nu dat je een derde link in dat bericht heb geplaatst.

Die Geevers heeft het volgende op de website staan:
                                                              Geevers Auto Parts levert alle onderdelen voor het herstellen van een schade
                                                              Dus dat klinkt hoopvol...

Comment

Working...
                                                              X
                                                              😀
                                                              🥰
                                                              🤢
                                                              😎
                                                              😡
                                                              👍
                                                              👎