Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BX avec mayonaise

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BX avec mayonaise

Gisteren eventjes vloeistofjes bijgevuld bij de BX van mijn vriendin en toen zag ik een beetje sludge rond de olievuldop. Niet erg veel, maar wel een beetje. Ze rijdt voornamelijk korte stukjes en dan schijnt het wel vaker voor de komen, dus wellicht is het niet alarmerend. Ik had het ook in het begin even met de Volvo, weliswaar iets minder, en toen ik lange stukken ben gaan rijden is het helemaal verdwenen.

Pil erin doen maar? Welke merken zijn aan te raden?

gewoon een flink stukkie rijden, dan is het probleem tijdelijk weer weg.
    komt gewoon door die korte ritjes.
    wellicht eens vaker de olie verversen in dat geval.
    Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
    A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Olie en filter vervangen, eventueel "spoelen" met 5 liter olie van de Gamma, Lidl oid.

En dan na 200 km weer controleren., ook het koelvloeistofniveau....
      Veritatis simplex oratio est

Comment

BX is net weer door de APK, dus olie verversen kunnen we wel even doen.
        Flikkeren we er gelijk een pil in en dan moet het maar goed zijn. Motortje loopt verder wel aardig en is in elk geval geen olieboot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
          BX is net weer door de APK, dus olie verversen kunnen we wel even doen.
          Flikkeren we er gelijk een pil in en dan moet het maar goed zijn. Motortje loopt verder wel aardig en is in elk geval geen olieboot.
          Waarom een "pil"???

Daalt de koelvloeistof ook ??

Comment

Niet dat ik weet of het koelvloeistofniveau daalt, maar een pil kan toch verder geen kwaad?

Comment

[TM]Geen pil, dat kan kwaad[/TM]

Maar wat voor een pil eigenlijk? Lijkt me dat het oliesysteem niet bedoeld is om allerlei extra zaken bij te gooien nl.
              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ik zou er geen pil in gooien. Gewoon wat hier gezegd wordt: oliewissel + filter en dan lang stuk rijden. Eventueel tijdelijk met meuk-olie en snel nog een wissel doen (1000 km?).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                  Niet dat ik weet of het koelvloeistofniveau daalt, maar een pil kan toch verder geen kwaad?
                  Eh......

In het kader "beter mee verlegen dan om verlegen "bedoel je ??

Doe maar niet, nu kan je namelijk nog controleren of het vloeistofniveau daalt,
                  en met een "pil"ala Bar's leak wordt dat moeilijker....

Overigens wordt daar ook bij aangeraden om het koelvloeistofgebeuren te spoelen indien het preventief gebruikt wordt, dus dat wordt ook weer extra werk.

Eerst olie en filters vervangen, goedkope olie om te spoelen, vers filter en goedkope olie om te rijden...

Het is een BX he. ;-)

Comment

Pil is ook niet voor in het oliesysteem Steven, maar voor in het koelsysteem. Als er een lek is en er komt water uit het koelsysteem in het oliesysteem, krijg je sludge.

Peter je hebt gelijk, we gaan eerst maar eens olie wisselen en filters. Dat is sowieso wel tijd en zal wel helpen. BX is een taai apparaatje verder, probleemloos verder.

Comment

Working...
                    X