Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wegenwacht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wegenwacht

Donderdagavond heb ik voor het laatst in de auto gereden. Vanochtend merkte ik dat de accu leeg was. Geen wonder: deze dombo heeft blijkbaar 't parkeerlicht laten branden (contact uitgezet terwijl richtingaanwijzer nog knipperde).

Bij de Coupé keek ik gewoonlijk nog even of de lichten uit waren. Bij de 100 loop ik altijd gewoon weg, want die heeft een zoemertje. Dat dus niet zoemt als het parkeerlicht brandt, zo is nu dus duidelijk. :-)

Waarmee maar weer is aangetoond dat extra elektronische hulpjes alleen maar tot minder nadenken leiden. Maar goed, eigen schuld. Geen punt. Ik belde de ANWB. Wij hebben namelijk een poepsjiek bedrijfslidmaatschap.

Mijn kenteken was er niet bekend. WTF? Nee, dan konden ze toch echt niets doen.

Na wat heen en weer werd duidelijk: het kenteken dat er stond geregistreerd, was niet helemaal goed (twee letters fout). Blijkbaar was bij het doorgeven van 'ZV' het getal '57' verstaan. Geen idee wie de fout heeft gemaakt, misschien was ik het zelf ook wel. Maakt ook niet uit. Ik werd doorverbonden met de administratie. Tien minuten wachten later is de frustratie compleet: ze kunnen het wijzigen, maar dan weet de Wegenwacht-alarmcentrale dat pas morgenochtend. Als ik nu hulp wil, moet ik bijbetalen.

Nu is het natuurlijk aan ons om zelf de juiste kentekens te controleren. Maar moet ik nu echt serieus accepteren dat die ANWB-lutsers me tot morgen laten wachten met een lege accu?

Verdomme. Waarom is 't ook geen Lagonda. Dan had ik 'm aangezwengeld, klaar.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Natuurklijk niet accepteren!! Dat ZIJ een fout in hun proces/adminsitratie staan, heb jij toch geen boodschap aan als klant? Dat hun systeem niet kan ondersteunen in de diensten die ze aanbieden, mag jij de dupe toch niet van zijn?
    Dat je WEL kan bijbetalen, impliceert dus dat je wel geholpen kan worden. Dan moet er ook iets geregeld kunnen worden, maar je moet maar net iemand aan de lijn krijgen die bereid is net iets ruimer te denken dan de functieomschrijving letterlijk behelst. Ik wens je succes... :-)

Work-arround:
    Je kan ook nog een keer bellen met de ANWB, totdat je een andere medewerker aan de lijn krijgt en het foutieve kenteken doorgeven, wat in hun systeem staat :-).
    En dan morgen nog een keer bellen om het voor de goede orde even te wijzigen, zodat als je weer een keer pech krijgt met die Audi, er niets aan de hand is.

Comment

A. Te lui om te duwen
      B. Geen vrienden met een auto
      C. Geen vrienden met een ANWB lidmaatschap
      D. anders

Wil je de 50/50 inzetten of het publiek om raad vragen? :D
      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Ik moet nu helaas dringende klussen afmaken, en heb dus ook geen tijd om er verder aan te besteden. Maar de bevestiging van de administratie is nu binnen, zie ik.

Einde dag bel ik de Wegenwacht weer en als ze niet komen, ga ik een ENORME stennis schoppen. Ben er nu al voor in.
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

*verheugt zich al op de klachtenbrief die hij mag schrijven, vol inkoppers op die wegenwachtslogan 'Hebben we u ooit laten staan?'*

Comment

Moet ik even langskomen met mijn startkabels?
            Voor een lege accu bel ik echt nooit meer de ANWB. Ik hou gewoon iemand staande, die stoppen vrijwel direct (ja echt!), ik koppel de startkabels aan (die altijd standaard in de auto liggen). En hoppa, na wat dankbetuigingen kan ik weer rijden. Gaat sneller dan de ANWB bellen en het houdt mijn 'saldo' wat lager :) :) :)

Zo'n accu booster is ook wel handig, die moet ik nog even scoren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
              Ik hou gewoon iemand staande, die stoppen vrijwel direct (ja echt!),
              Ja logisch, die lui denken natuurlijk dat ze de nieuwe straatkrant kunnen kopen. ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dank Dennis. Vrienden van mij wonen dichtbij en hebben ook startkabels, dus dat gaat wel goedkomen.

Maar de ANWB komt maar gewoon vanavond. Punt. Ik ga dit niet pikken.

Comment

@brun : als je een ANWB-pasje hebt, maakt het kenteken toch niet meer uit?
                  Je hoeft toch niet voor elke auto een lidmaatschap te hebben?
                  Als ik een andere of extra auto koop, geef ik mijn kenteken(s) ook niet door.

Of is dit 1 van de nadelen van zo'n "poep-sjiek" bedrijfs-lidmaatschap? :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                    Dank Dennis. Vrienden van mij wonen dichtbij en hebben ook startkabels, dus dat gaat wel goedkomen.

Maar de ANWB komt maar gewoon vanavond. Punt. Ik ga dit niet pikken.

Als ze vanavond pas komen, heb je het al gepikt vind ik.
                    Ze naaien je, anders hadden ze er vanochtend gestaan. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ja, bedrijfslidmaatschap gaat op kenteken, omdat bij bedrijven vaak meer mensen in dezelfde auto's rijden.

Comment

Krijg ik een herinnering dat ik mijn energienota niet betaald heb. Dus ik kijk op mijn afschriften en daar staat de eneco toch echt tussen voor de maand januari.
                        Ik bellen met zo'n muts, ik heb toch betaald?
                        "Nee hoor meneer niets binnengekomen van u"
                        Tja, dat ik het betalingskenmerk niet goed heb ingevuld is toch niet mijn probleem? Ze komen vanavond mijn stroom maar weer aansluiten!, dit ga ik niet pikken!

Pilot Error. Fail!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                          Als ze vanavond pas komen, heb je het al gepikt vind ik.
                          Ze naaien je, anders hadden ze er vanochtend gestaan. :-)
                          True, maar als de WW nu komt en me starthulp geeft, moet ik een uur rondrijden om de accu op te laden. En dat gaat niet, vanwege werk en telefoontjes en e-mailbereikbaarheid dadelijk.

Comment

Verkeerd voorbeeld, Geelhoed. Als jij al je rekeningen hebt betaald, maakt het juridisch niet uit wat voor betalingskenmerk je erbij vermeldt.

Comment

Ha, die Gummers;

Geelhoed lijkt niet er erg van te zijn doordrongen dat feilbaarheid doorgaans als een zeer menselijke eigenschap wordt beschouwd....
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Verkeerd voorbeeld, Geelhoed. Als jij al je rekeningen hebt betaald, maakt het juridisch niet uit wat voor betalingskenmerk je erbij vermeldt.
                                Kon zo snel geen beter voorbeeld bedenken, ben geen schrijver!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                  Kon zo snel geen beter voorbeeld bedenken, ben geen schrijver!
                                  Geef dan iig. geen voorbeeld dat totaal nergens op slaat.

Wazig verhaal trouwens, een particulier lidmaadschap gaat nl. niet op kenteken zo weet ik uit ervaring.

Comment

ANWB is er voor jou, onderweg en op je bestemming. Met persoonlijke hulp, advies en informatie, ledenvoordeel en belangenbehartiging.

Kwaliteit: bijna altijd wordt uw auto ter plekke gerepareerd
                                    Snel: 9 van de 10 keer binnen één uur weer op weg
                                    Noem 't maar een voordeel als je net die ene bent. :)

Flexibel: per kenteken een servicepakket
                                    En in dit geval is de registratie per kenteken dus ook niet echt flexibel.

Altijd: 24 uur per dag, 365 dagen per jaar pechhulp
                                    Geen speld tussen te krijgen. Morgen is er weer een dag.

Goeie tekstschrijvers daar! ;)
                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Goed, toch maar doorgeven dus dat de nummerplaat op mijn tankkaart toch écht fout is (een U is geen V). De pomp moest maar eens geen sap geven omdat de pomphouder merkt dat de nummerplaat niet klopt.

Dat begrijp ik dan ook weer niet: om een tankkaart te krijgen, moet je een aanvraagformulier invullen. Eens je dit hebt ingevuld, komt de salesafdeling in aanslag, om je een... aanvraagformulier toe te sturen per post, wat je met een blauwe balpen moet invullen...

Zucht...
                                      2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Wat de neuk.

Ik denk net: nu nog maar even weer bellen, want het is nu nog licht. Haal ik de rest van het werk vanavond wel in.

Zit al helemaal opgefokt klaar met de telefoon in de hand. Uiteraard een beetje heen en weer gebabbel over dat kentekengedoe, dat nog steeds niet aan de wegenwachtcentrale is doorgegeven.

"Ach", zegt de dame. "U heeft het dus al doorgegeven? Weet u wat, ik gooi dat goede kenteken gewoon naast het oude, en dan trekken ze dat op de administratie wel weer recht. Wegenwacht is er dadelijk, meneer."

*rookt nog wat na*

Het hangt dus puur af van het ochtendhumeur van de dames van de alarmcentrale hè. Die van vanochtend wilde NIKS. Deze wilde ALLES.

Nouja, euhm, ze was meewerkend, laat ik het daar op houden. Anyway, ik ga naar buiten, op de Wegenwachter wachten.

:-)

Comment

Tja, vrouwen en Brun......

;-)
                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Wat hebben ze in godsnaam dan voor kenteken in de database staan, met 4 cijfers blijkbaar?

Gr Jeroen
                                            Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Brun!
                                              Ik weet waar jouw huis woont! :-)

Gisteren zonder licht naar de Jaap Edenbaan gefietst vanaf Museumplein. Zoveel mogelijk binnendoor om een controle te vermijden....

Zie ik in de verte een witte 100 staan. Check! Audi logo op de zijkant! Check! Een gummen stickert!

Mooi man, zo kom je nog eens wat tegen :-)

De route was ruk trouwens......flink om, en ik ben langs een politiebus gefietst...

Comment

Het hangt dus puur af van het ochtendhumeur van de beller.
                                                :-)
                                                fka v164

Comment

Ah, was jij dat die mijn accu heeft laten leeglopen, Oops? Jij dacht: ik geen licht, brun ook geen licht, hè. Geef toe :-)

De Wegenwachtman was er vlot vanmiddag. Prima kerel ook. Starthulpje eraan, even wachten, starten, klaar. Accu is ook nog helemaal goed, dus dat scheelt.

Vervolgens hebben we uitgebreid staan kletsen over quattro versus voorwielaandrijving, over Audi's met enorme kilometerstanden en over aftermarket-injectiesystemen voor vijfcilinders. Zijn tip: de Monopoint-injectie van een Corsa uit de bouwjaren rond 1995, want daar kun je ook vijf injectoren op aansluiten in plaats van één. En de computer is heel makkelijk om te programmeren.

Zo leer je nog eens wat. :-)

De radio doet het trouwens niet meer. Zekeringetje zal wel doorgeslagen zijn bij de starthulp, dat had ik al eens eerder.

Comment

Ha, die Brun;

Kan inderdaad vaak tot leuke gesprekken leiden als je de juiste Wegenwachter treft. Ooit trapte ik een hydraulische cilinder van de koppeling van mijn Alfa 164 aan gort en werd door een wegenwachter geholpen die veel & vaak aan Alfa's had gesleuteld. Of ik erg puristisch ingesteld was. Zo ja, dan ging hij even naar de Alfa dealer, maar als het mij niet uitmaakte haalde hij het ding bij de Fiatboer. Croma's maken immers gebruik van hetzelfde onderdeel, dat kostte alleen minder dan de helft en het was een stuk dichterbij. Goeie kerel die zijn fooi dik waard was.
                                                    Scherven brengen gelul.

Comment

9 van de 10 wegenwachters zijn echt top, vooral als je je blijk van waardering toont. Bij mijn alfa 75 heeft er ooit een onder de transaxle gelegen en die mompelde steeds dingen als 'zo maken ze ze niet meer' en 'hier kan ik uren naar kijken'. Jordy was erbij en raakte toen opeens geinteresseerd in mijn auto 'gaat ie daarom zo dwars?'

Comment

9 van de 10 wegenwachters zijn echt top, vooral als je je blijk van waardering toont. Bij mijn alfa 75 heeft er ooit een onder de transaxle gelegen en die mompelde steeds dingen als 'zo maken ze ze niet meer' en 'hier kan ik uren naar kijken'. Jordy was erbij en raakte toen opeens geinteresseerd in mijn auto 'gaat ie daarom zo dwars?'
                                                        Ooit ook een wegenwachter horen zeggen, toen ik gebeld had omdat de accu van mijn 156 stuk was, dat hij die Alfa bezitters altijd leuke lui vond. (en dan heeft hij natuurlijk mazzel, want de helft van de pechgevallen betreffen uiteraard Alfa's). Ze hebben altijd de motorkap al geopend, zijn doorgaans geinteresseerd in de techniek en hebben zelf al bepaald, of pogingen daartoe, wat het allemaal niet kan zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                          Ooit ook een wegenwachter horen zeggen, toen ik gebeld had omdat de accu van mijn 156 stuk was, dat hij die Alfa bezitters altijd leuke lui vond. (en dan heeft hij natuurlijk mazzel, want de helft van de pechgevallen betreffen uiteraard Alfa's). Ze hebben altijd de motorkap al geopend, zijn doorgaans geinteresseerd in de techniek en hebben zelf al bepaald, of pogingen daartoe, wat het allemaal niet kan zijn.
                                                          Met andere woorden: er is al zó vaak iets stukgegaan, dat ze al genoeg ervaring met diagnoses hebben opgedaan? :-)

(schrijft hij-wiens-motorkapontgrendelingskabeltje-al-ooit-eens-door-slijtage-is-afgebroken, overigens)

Comment

Salueert brun met hetzelfde + twee keer spanveertje van de vergrendeling.
                                                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Met de Duetto 1 x de Wegenwacht nodig gehad.

De man begon te stralen toen hij zag dat het een oud Alfatje betrof.
                                                              Kijk, dat zijn nou auto's waar je nog zelf aan kan sleutelen...

De dames hadden alleen doorgegeven "een blauwe Alfa Spider, om de hoek van het Wegenwachtstation Badhoevedorp". ( station was gesloten wegens een verbouwing, soort van 2x pech..)
                                                              Veritatis simplex oratio est

Comment

9 van de 10 wegenwachters zijn echt top..
                                                                Natuurlijk. Dan heb ik vorig jaar op weg naar de Sports Car Spring precíes die 10e van de 10 getroffen, wat een zak hooi was dat...
                                                                Oliestoken voor het goede doel

Comment

Working...
                                                                X