Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

V-Profiel Banden worden uitgefaseerd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• V-Profiel Banden worden uitgefaseerd

Ik ben nogal een fan van de GoodYear Eagle F1 banden - rij er al een jaar of 5 mee en ben er zeer tevreden van. De auto kwam origineel met Dunlop, het verschil met de Eagle's was enorm.
    De achterbanden staan ver kaal, al over de indicator, dus moesten vervangen worden. Bandenboer vertelde me dat de V-Profiel banden niet meer gemaakt werden, dat iedereen overstapte op lineaire profielen, wegens betere geluidsisolatie, etc ... en raadde me GoodYear Excellence aan. *Bummer* Zeker omdat het V-profiel op de Eagle's redelijk mooi was en er lekker stoer uit zag.
    Vraagje dus:
    Iemand ervaring met die Excellence banden? Iemand weet van de verschillen tussen V en lineaire profielen? Wat zijn eventueel - andere - goeie vervangers voor die Eagle's?
    Rock on. RS.

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
    Wat zijn eventueel - andere - goeie vervangers voor die Eagle's?
    Bridgestone Potenza RE050's.

Comment

ik heb nu ook al een half jaartje de RE050A, topband!
      beter dan de Eagle F1 naar mijn idee

groet,
      Aeneas

Comment

^i'm with stupid ;)

Bridgestone Potenza RE050A. Superfijne banden.
        Forza!

Comment

Same here!

Comment

S2k: RE050MZ check
            155Q4: RE050 check

;-)
            http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

ik vond dat de eagles nogal gingen smeren bij sportief gebruik in de zomer
              de toyo t1r heeft hier iets minder last van maar smeert uiteindelijk ook
              de RE050A is een mooie allrounder, en heeft van smeren nagenoeg geen last
              maar wat ik van de RE050A weer kat met een u vind, is dat als je auto een 2 dagen stilstaat je de eerste 25km rijden met platte kanten aan je banden rondstuitert, zeker met deze koude is dat gewoon ruk.........
              grip in de sneeuw heb je met de 50A ook gewoon niet trouwenss

echter dat neem je voor lief in relatie tot de voordelen
              RE50A is een goede allrounder

E
              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Volgens mij worden het 050's RS :-)

Comment

Goodyear Asymmetrics bevielen me beter dan de RE050's.
                  Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Ik was eerst ook helemaal weg van die Goodyears. Eerst heel wat gsd2 versleten daarna ook de gsd3. Alleen met die laatste kreeg ik problemen met het cuppen van de achterbanden, en moest ik op zoek naar een alternatief. Is de Michelin Pilot sport 2 geworden.
                    Echt een allround topband. Wel iets duurder, maar dan heb je ook wat.

Succes!

Jacco

Comment

dat cuppen is heel auto specifiek
                      op de leon 1 / golf 4 achteras cuppede zowat alle dwars geprofieleerde banden
                      de v weer niet
                      en op de wrx is het omgedraaid
                      ;-)
                      af en toe goed driften daar voorkom je cuppen mee trouwens haha
                      E

Comment

Lijkt me inderdaad ook da het die Bridgestones worden ... dat 'vegen' van die Eagle's, dat klopt wel. Maar God, wat waren dat plakijzers in de regen bij genoeg profiel ... goddamn.
                        Rock on. RS.

Comment

Enige nadeel die ik heb bij de re050 is dat hij niet zo goed is als het koud is.
                          Dus rustig met rwd als de nachtvorst nog aanwezig is als je weg rijdt.

Al een keer een 180draai gedaan in de honda met 20km/h.........

Waarschijnlijk met de achterwielen over een vrachtwagenspoor met nog net een beetje ijs, en ik ging heel dom midden in de bocht al op het gas.
                          Echt suf precies na een stoplicht, waar een 90 graden bocht op volgde.

Ik was erg blij dat er geen paaltje stond.

Van de alfa vind ik het alleen maar leuk als hij een beetje glijdt.

Op zandvoort hielden de re050's zich geweldig(op de s2k)!

Comment

heel herkenbaar q4jan !

Comment

De RE50's moet je eigenlijk iedere keer dat je rijdt even een paar rondjes testen, om vervolgens te bepalen of de bandenspanning voor en/of achter aangepast moet worden. Dat luisterde bij mijn E30 op de Ring heel erg nauw. Ik vond dat geen nadeel overigens.

Comment

Wat een lutser van een bandenboer...

V-profiel is niet zo belangrijk, prestaties is wat telt. Maar die F1's worden nog altijd vrolijk gemaakt hoor.

Andere alternatieven zijn die RE050's, of Michelin SPx's
                                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Hier staan ze nog:

bandenmarkt

Waarschijnljk goedkoper dan je bandenboer.

Comment

Zeker omdat het V-profiel op de Eagle's redelijk mooi was en er lekker stoer uit zag.
                                    Dat was ook de reden om ze te kiezen voor mijn Supra. Vond de grip ook erg goed (in vergelijking tot de vikings * kuch * die er in drie verschillende profielen oplagen, dus wat is 'goed').

Kunnen gelukkig nog jaren mee (met 5k per jaar gok ik nog wel een jaartje of 5).
                                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                                      Wat een lutser van een bandenboer...

V-profiel is niet zo belangrijk, prestaties is wat telt. Maar die F1's worden nog altijd vrolijk gemaakt hoor.

Andere alternatieven zijn die RE050's, of Michelin SPx's
                                      Ja, klopt prestaties is wat telt, en 5 jaar geleden vertelden ze me da een V-profiel betere performde op een brede band, omwille van de betere waterafvoer. Wooter, zijn twee verschillende bandenmarchants waar ik geweest ben die hetzelfde verhaal brengen, dus de importeur kan ze blijkbaar niet meer te leveren - bestelling werd gewoon geweigerd. Misschien hebben ze meer marge op die Excellence banden, het is ten slotte crisis voor iedereen :-)

Verder is €154 gewoon te duur, ik kon ze krijgen - niet dus - voor 118 per band. Serieus verschil. Vandaag bellen voor die RE050's en dan zien we wel ...
                                      Rock on. RS.

Comment

Ja, klopt prestaties is wat telt, en 5 jaar geleden vertelden ze me da een V-profiel betere performde op een brede band, omwille van de betere waterafvoer. Wooter, zijn twee verschillende bandenmarchants waar ik geweest ben die hetzelfde verhaal brengen, dus de importeur kan ze blijkbaar niet meer te leveren - bestelling werd gewoon geweigerd. Misschien hebben ze meer marge op die Excellence banden, het is ten slotte crisis voor iedereen :-)

Verder is €154 gewoon te duur, ik kon ze krijgen - niet dus - voor 118 per band. Serieus verschil. Vandaag bellen voor die RE050's en dan zien we wel ...

Dat hangt er even vanaf of ik de goede maat gepakt heb.
                                        €154 is voor 225/50/17
                                        , 215/40/17 doet €118

Er staat bij de eerste ook "uitloop" wat dan waarschijnljik echt betekend dat ze eruit gaan.

Comment

Q4, ik spreek over maatje 225-45-17. Redelijk gangbare maat dus.
                                          Maar allez, ik ben omgeluld door de goegemeente hier, die - ongetwijfeld - me nu monkelend vertellen dat ik de meest ruk banden erop heb gelegd EVAH, en dat ze mij allemaal 'tegare' bij mijn pietje gepakt hebben.
                                          Morgen gaan er Bridgestones onder: die potenza's damned. En voor meer pecunia dan die fraqing last gen Eagle's: 150 per pop (inclusief montage, afstelling en werkuren - brulde de bandenaap nog in mijn oor).

We spreken elkaar morgen terug, als ik het Wechelse straatdecor - wat in deze regio wil zeggen: bossen en bomen - verfraaid heb met mijn boswachtermobiel.
                                          Rock on. RS.

Comment

/me zit zich al te verneukelen op de rant van RS morgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
                                              Enige nadeel die ik heb bij de re050 is dat hij niet zo goed is als het koud is.
                                              Dat merkte ik destijds ook met de Legacy. Tijdens de pauze even een proefritje maken met de Sub. In de koude, natte parkeerplaats bleven we gewoon rechtdoor rijden recht op het midden van de spiraalvormige uitrit...

Echt geen grip als het koud is. Met regen en op droog wel weer geweldig, al moet ik zeggen dat de RE720s die ik onder de 325ti had nog beter waren op nat.
                                              Ik heb nu Michelin Premacy's er onder liggen, veel meer grip bij koud+nat. Nog steeds niet heel veel overigens...
                                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

RE 720's zijn echt top op nat wegdek. Mijn favo driftband, maar dan op de vooras :-) Enig idee hoe de RE50 (in mijn geval RE040) presteert op nat? En dan niet comfy cruisen, maar op circuitsnelheid.
                                                ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                                  Echt geen grip als het koud is.
                                                  Geldt wel voor de meeste van die UHP-banden. De Nero's onder de ST: idem. Maar die zijn op nat ook niet geweldig. RE050A's zijn beter op nat, maar de S-03's die daarvoor onder de Skoda zaten, waren nóg betere allrounders - ook op koud helemaal nog niet zo slecht. Maar ja, kom er nog maar ergens aan.
                                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Working...
                                                  X