Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Losse body zonder onderstel verplaatsbaar houden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Losse body zonder onderstel verplaatsbaar houden

Mijn sloopsaab wil ik verder gaan demonteren, dus het onderstel moet eronderuit. Ik wil de auto wel rolbaar houden. Ik zat te denken om een grote houten plaat te pakken en daarop een paar grote industriele zwenkwielen te plaatsen (body weegt met motor toch nog snel zo'n 1000 kilo op dit moment).

Wie heeft ervaring met het maken van zo'n 'trolley'?

Zo'n trolley is ook handig bij toekomstige klussen. Zeker op onze betonvloer manouvreert het wel makkelijk denk ik.

dat is zeker uitvoerbaar Cav, ik zou alleen twee paar zwenkwielen nemen, een paar lijkt me wat weinig en niet stabiel :-)
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Ha, die Cav;

Domweg trolleywielen onder een plaat vastschroeven kon wel eens niet lukken; ik denk dat ook een hele dikke plaat zal doorbuigen. Misschien is een raamwerkje van houten balken (8x4 of zo) met daarop een osb-plaat of iets dergelijks dan beter.
      Scherven brengen gelul.

Comment

Ja 4 wielen en balken ter versteviging zijn wel handig. Ik ga maar eens zoeken naar die zwenkwielen bij één of andere ijzerhandel. Moet lukken.

Comment

Stalen frame met hout erop lijkt me het handigst, maar dat moet je laten maken dan.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Denk dat de prijs je gaat tegenvallen Cav, wij hebben ook regelmatig wielen nodig, daarom weet ik er een ietsiepietsie van.

Je hebt toch per wiel een minimale draagkracht van 250 kg. nodig en dan reken ik je onderbouw nog niet mee.

Je hebt voor dat geld wel lichtmetalen velgen;-)
            Maar vreemd genoeg zijn de stalen duurder.
            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Kun je daar niet de kitcar van een of andere eikel voor nemen? Keus genoeg hier op gummen. Cobra, Westfield, Audi Coupe, ... :)
              You know that reality is immaterial

Comment

Kunnen zij je niet verder helpen Cav ??
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                  http://www.tools.vocor.nl/N_frame.ht...ools.vocor.nl/

Kunnen zij je niet verder helpen Cav ??
                  Leuk jezelf quoten..

Ja dus....

Comment

Dit is iets te licht uitgevoerd als er nog motor in zit denk ik:

Comment

Die kant en klare dingen zijn handig, maar mij te duur.

Die van Ruud ziet eruit als iets wat een handige lasser gemaakt heeft van wat profieltjes, dat spreekt mij meer aan dan zo'n kant- en klaar ding. Maar ik moet nog leren lassen. :)

Ik ga toch voor zelfbouw met hout en zwenkwieltjes. Ik heb al zwenk- en vaste wielen gevonden tot 300 kg voor maximaal 18 euro per stuk bij Conrad. Komt goed!

Comment

Hoeveel gewicht kan een AH-winkelwagentje houden trouwens? :)

Dat kost me een gratis AH-kar-muntje LOL

Comment

En 150 Euro + aangifte diefstal..

Jouw geluk kennende.

Comment

Mag je het karretje dan wel houden? :)
                            You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                              Mag je het karretje dan wel houden? :)
                              Nee, zelfs dan niet. ;-)

Comment

Ik wil ook niet weten hoe hij dat weet. :)

Comment

zou je twee lossen maken in plaats van 1 grote? dit maakt het plaatsen van de auto op de dollies een stuk makkelijker. eerst voorkant opkrikken ding eronder en dan achterkant, of andersom. 2keer starre achteras op de sloop halen? sturen wordt wel wat lastig. of je doet alleen achter een dollie/as en gebruikt de grote garagekrik aan de voorkant.. op marktplaats staat een achteras van een 205 gti voor gratis... 205 is toch star achter???

òf blij dat ik glij met 4 dienbladen van de mcdonalds en wat dreft ;-)

als je de auto op blokjes zet nadat je het onderstel eraf heb gehaald kun je natuurlijk ook vanaf de zijkant met een palletwagen aan de gang...

http://www.retrorides.nl

Comment

Onze deur is alleen niet breed genoeg om de auto er met een palletwagen zijwaarts uit te rollen :)

Maar wel goede tips, vooral de McDonald trays, lol!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                      Die kant en klare dingen zijn handig, maar mij te duur.

Die van Ruud ziet eruit als iets wat een handige lasser gemaakt heeft van wat profieltjes, dat spreekt mij meer aan dan zo'n kant- en klaar ding. Maar ik moet nog leren lassen. :)

Ik ga toch voor zelfbouw met hout en zwenkwieltjes. Ik heb al zwenk- en vaste wielen gevonden tot 300 kg voor maximaal 18 euro per stuk bij Conrad. Komt goed!
                                      Dat klinkt als genoeg, maar zal in de praktijk niet genoeg blijken te zijn (gewichtsverdeling niet optimaal, bij elke ribbel is er bovendien sprake van forse gewichtsverschuiving).

Ik heb al diverse zwenkwielen afgeschreven op die manier, maar dan niet met auto's als te vervoeren spullen, maar deurkozijnen e.d.
                                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Cav

De Bee staat er zo bij, ook aan de voorkant. (was hier nog niet gemonteerd) Frame lassen van wat oud ijzer en zwenkwielen eronder

Comment

Een oud caravan onderstel gebruiken?
                                          Kennis van mij heeft dat gebruikt icm een dikke houte plaat om de body van zijn '52 Chevrolet skyline verplaatsbaar te houden in de opslag.

gr.
                                          Marvin
                                          Last edited by Marvin 328i; 17-02-09, 11:14.

Comment

Working...
                                          X