Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ranzig(e) klussen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ranzig(e) klussen

Tot nu toe met klussen aan auto's en brommers/fietsen al de nodige gore dingen meegemaakt, noem het blunders, noem het ranzig.

Je kent het wel: de nodige vette handen, zwarte randen onder je nagels, smeer op mijn gezicht zonder het door te hebben en daarna boodschappen te doen, lijm in mijn haar wat er na 3 keer wassen nog niet uit is. Het gaat natuurlijk verder met ergere dingen. Met vrieskou bloeden als een rund zonder het te voelen, waardoor alles rood is.

Een benzinefilter demonteren waardoor heel mijn arm vol benzine kwam te zitten, maar niet losging en het dus maar bleef lekken op mijn arm. Prikte als de ziekte na een kwartier. 2 dagen een rode arm gehad, alsof 'ie verbrand was in de zon.

Al een aantal keren WD40 in mijn oog gespoten, omdat 't spuitmondje de verkeerde kant op stond zonder dat ik het door had. :)

Ook een oor wat vol liep met één of andere olie omdat er een flesje omviel die bovenop de motor stond. Het hoort er allemaal bij bij de doe het zelf autoklusser.

Maar afgelopen dagen had ik even benzine opgezogen met een slangetje en mijn bek zat vol benzine. Snel uitgetuft en mond gespoeld met water ter voorkoming van blaren (?). Leermoment: voortaan een transparant slangetje pakken, want dan kun je op tijd het slangetje uit je bek trekken.

Dat was toch wel het hoogtepunt tot nu toe. Hebben jullie al iets ergers meegemaakt?

Ha, die Cav;

Nog erger?
    Scherven brengen gelul.

Comment

Euh. Nee.

Prutser :-)
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Nouja, ik heb een vliegwiel van een Volvo Amazon op mijn pink laten donderen, en het litteken gaat nooit meer weg.

Maar sindsdien altijd in overall en als het kan met handschoenen aan het klussen. Dan valt het wel mee.
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Herkenning.

Toevoeging: de leegloopplug van een benzinetank niet goed loskrijgen (dus idd zooi over de arm), waardoor de emmer een hele nacht druipwerk moest opvangen. Met een slaapkamerraam (oud huis, dus kieren) er vlak bij....
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Zelf je auto met Waxoyl behandelen, lekker de kokerbalken en bodemplaat en wielkasten inspuiten.
            Je weet wel, met van die handige slangetjes met 360 graden spuitkoppen.

En dan tot de ontdekking komen als je de brug heb laten zakken dat je hele interieur onder de Waxoyl zit.....
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Rofl@w220l :-)

Ik heb zelf weinig rare dingen gedaan gelukkig. Toch een voordeel als je het meeste laat doen. ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                Zelf je auto met Waxoyl behandelen, lekker de kokerbalken en bodemplaat en wielkasten inspuiten.
                Je weet wel, met van die handige slangetjes met 360 graden spuitkoppen.

En dan tot de ontdekking komen als je de brug heb laten zakken dat je hele interieur onder de Waxoyl zit.....

was zeker een qroqant gebakje ;)
                Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harold Bekijk bericht
                  was zeker een qroqant gebakje ;)

Nee, handige zwager had de gaatjes geboord en ik zou het vuile werk doen.
                  ( en als je dan doorendoor boort kom je een heel end..)

Comment

Niet echt autogerelateerd, maar ik heb serieus weinig handigheid getoond met PUR. Hoewel ik de theorie toch echt wel beheers, vergis ik me toch regelmatig in de praktijk als het gaat om de toename van volume van PUR.

Het behandelen van PUR gerelateerde vlekken valt ook best tegen in praktijk.

(qua praktijk :-D )
                    Last edited by Alfisto; 17-02-09, 02:24.
                    ---------------------------
                    Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Mwah, PUR en kokerbalken gaat wel goed samen

En dan wel afwerken met ouderwets kippengaas en polyesterhars met ijzervijlsel ..... ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                        Mwah, PUR en kokerbalken gaat wel goed samen

En dan wel afwerken met ouderwets kippengaas en polyesterhars met ijzervijlsel ..... ;-)
                        Heb je dat geoefend op een Alfa spidertje? ;)

Gr Jeroen
                        Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baur Bekijk bericht
                          Heb je dat geoefend op een Alfa spidertje? ;)

Gr Jeroen
                          Nee, dat was niet nodig.. :-))

Meer met Golfjes I en Kadettjes D

Comment

/ back on-topic /

Stuurwiel losgetrokken, met smoet er vlak boven schoot ie opeens wél los.
                            gevolg 2x tand dóór m'n tong en 2x ondertand in de tong. 10 dgn geen gesprek gevoerd en drinkontbijt-rantsoen.

Kom je bij de ehbo van t ziekenhuis omdat je een gat in je tong hebt, willen ze eerst je naam,adres en verzekeringsgegevens laten opnoemen. Ja leuk.

Even de ehbo balie ondergetuft
                            Simca 1000 rallye 2 (RWD)
                            Peugeot 404 1961 (RWD)
                            BMW 3 touring (RWD) daily
                            VW POLO 1.6

Comment

LOL. Wat een verhaal, man.

Iets dergelijks is me ooit overkomen toen ik klein was: gleed uit in de keuken en landde met m'n bakkes op de rand van het aanrecht: beide ondertanden dwars door de huid onder mijn onderlip. Kon er gewoon lucht doorheen blazen :-)
                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

paar jaar ervoor eens een keer edwin geholpen met een thermocontact te vervangen. De betreffende leon 1.8T kwam net terug van de snelweg, lekker warm dus, dop van expansiereservoir er niet af gehaald. Hete G12 koelvloeistof IN m'n ogen. Is ook weer goed afgelopen trouwens. Deed wel pijn, 2 dagen vrijwel geen zicht.
                                Simca 1000 rallye 2 (RWD)
                                Peugeot 404 1961 (RWD)
                                BMW 3 touring (RWD) daily
                                VW POLO 1.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LEFFE404 Bekijk bericht
                                  / back on-topic /

Stuurwiel losgetrokken, met smoet er vlak boven schoot ie opeens wél los.
                                  gevolg 2x tand dóór m'n tong en 2x ondertand in de tong. 10 dgn geen gesprek gevoerd en drinkontbijt-rantsoen.

Kom je bij de ehbo van t ziekenhuis omdat je een gat in je tong hebt, willen ze eerst je naam,adres en verzekeringsgegevens laten opnoemen. Ja leuk.

Even de ehbo balie ondergetuft
                                  Lekker klote weer. :)

Dat had ik ook een keer tijdens een voedselvergiftiging toen mijn keel in no-time op ging zwellen en ik bijna stikte. De EHBOers reageerden vrij traag toen we ons aan de balie meldden. Ook vonden ze dat het geen spoed was (ik had zelf het idee dat 't alleen maar dikker werd en had al verhalen gehoord van mensen met wespsteken in hun keel die geen minuut later bij de EHBO hadden moeten komen of ze waren gestikt). Op mijn vraag of ik dan met een gerust gevoel kon gaan slapen, konden ze geen antwoord geven.

Uiteindelijk ben ik weer weggegaan en hebben we de huisarts uit zijn bed gebeld. Die reageerde wel adequaat en kwam ons tegemoet rijden. Viel uiteindelijk reuze mee, maar dat was 't enige wat ik wilde horen.

Comment

Ha, die Gummers;

Speaking of ranzige klussen; zojuist de zooi opgeruimd die een kennelijk door de andere gezinsleden met buikgriep besmette zoonv achterliet op weg naar een emmer of de wc (die hij niet haalde)....
                                    Scherven brengen gelul.

Comment

strontsurfen

verstopte sanitaire afvaltank onderzeeboot
                                      3 bar overdruk
                                      houtenplank op de stalen pot
                                      afsluiter pot open
                                      takenboeker staand op de plank met handen tegen het plafond
                                      motroosje die hoofdafsluiter "doserend" opend

priceless;-)
                                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Nog zo'n handige aktie; stond op de stuurstok van een vrachtwagen,schoenen een beetje glibberig van de olie,gleed uit en belande met m'n onderarm op de gloeiend hete turbo.
                                        Zag eruit of je een ham/kaas tostie van elkaar trok.
                                        Stond een keer op de accu's van een vrachtwagen toen die explodeerde,de doppen zaten bijna in m'n onderbroek.

Tja en verder... handen zijn ook niet helemaal meer orgineel.
                                        Chev's of the 50's.

Comment

De ouwe kit plus schimmel van de badkuipranden afschrapen om daarna te opnieuw in te kitten. Die weeiige schimmellucht, man...
                                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Als jochie even bij iemand op een zonnige middag de schutting op zijn balkon met ouderwetse carboleum insmeren. In je t-shirt.
                                            Man, wat hebben m'n armen lang rood gezien. :-(

Een zwevend toilet van de muur demonteren omdat dat kreng verstopt zit en daarna de boel doorsteken, is trouwens ook een schijtklus. :-)
                                            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Onder je auto liggen die alleen op z'n krik staat in combinatie met een einddemper die er niet af wil... Resultaat was een naar beneden donderende auto, een put in m'n voorhoofd (randje einddemper) en 3 weken een zwart, paars, groen en geel oog. Ja, ik geloof dat het in die volgorde was...:)

Comment

Enduro-motor opbouwen ...
                                                Suzuki-frame ( lekker licht), Honda XR600-blok(veel koppel, lekker geluid, schadefiets met kenteken).

En dan ga je aan de gang, bouwen gaat voorspoedig, fiets rijdt erg lekker, ramt lekker door alle soorten terrein.

Oja, er moet ook licht op he( werkend remlicht is wel zo verstandig), mwah accupakketje gemaakt, lekker lichtgewicht met oplaadbare batterijen ( ja, dat kan). Ha, dat werkt goed, koplamp geeft prima licht, rem-en achterlicht ook perfect.

Maar dan moet er wel een goedwerkende spanningsregelaar tussen zitten....
                                                Gelukkig zat het pakketje onder de zitting.

Comment

Ha, die W220L;

Met jouw sierlijke postuurtje op een DIY-offroad door Havens-West scheuren: is het zo lang geleden of zijn die Suzukiframepjes gewoon zo goed? ;-)
                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                    Ha, die W220L;

Met jouw sierlijke postuurtje op een DIY-offroad door Havens-West scheuren: is het zo lang geleden of zijn die Suzukiframepjes gewoon zo goed? ;-)
                                                    Ik heb fanatiek gecrossed Hans, ook in het Westelijk Havengebied. ( begonnen met 125 CC en geëindigd met een Yamaha racequad met een RD 500 YPVS blok in 1995)

Bij de voorbereiding voor een Strandrace in NL ( ja, die..) scheurde ik m'n achillespees en was het heel erg fanatieke voorbij. ( en wat knie en gescheurde dijbeenspierproblemen)

Maar idd waren de Suzukiframes licht en sterk.
                                                    Wel zo handig bij het opjebekgaan om dan de motor vlot weer overeind te zetten....

Comment

Working...
                                                    X
                                                    😀
                                                    🥰
                                                    🤢
                                                    😎
                                                    😡
                                                    👍
                                                    👎